Ik heb even een vraag mbt de flesvoeding. Onze zoon heeft 3 flesvoedingen per dag. In de ochtend bij het brood/ bambix, in de middag een en voor het naar bed gaan een. Alle voedingen zijn 180+6. Alleen laat hij de laatste weken steeds staan. Vandaag weer 110 cc per fles. Gelukkig drinkt hij de avondfles wel aardig op. Brood en warm eten is hij dol op! Yoghurt eet hij ook goed. Vanochtend was ik op het CB en daar vroeg ik of hij dan niet te weinig calcium binnen krijgt. Dat heeft er niets mee te maken zei ze. Ben ik nou gek?
Calcium zit net zoveel in bepaalde groenten en fruitsoorten. Dus is niet alleen afhankelijk van melk.
Nee hoor! Mijn dochter is 7 maanden en krijgt ook 3 flessen. Ochtend 210/7, de rest 180/6...en laatste tijd laat ze ook vaker wat staan. Van mijn cb mag ik al naar 2 flessen omdat ze goed brood, fruit en warme hap eet. Zodra we op 2 flessen zitten geef ik haar 's middags een bakje yoghurt, of als toetje na het avondeten. En de yoghurt telt ook mee bij de totale ml melk. Dus ik zou me er niet druk om maken, ze krijgen hun voedingsstoffen echt wel binnen als je een goed eettpatroon hebt
Hij krijgt voldoende zuivel, per dag heeft een kind van 6 tot 12 maanden zo'n 500 cc nodig). Zuivel is met name belangrijk vanwege vitamine B en D Calcium nemen we vooral op uit groene groenten.