dat is inderdaad nog iets aan de jonge kant. Maar je hebt een ritueel opgepakt, dat zal al wel wat schelen. Jammer dat een gesprek er niet in zit, maar wel goed dat je je er niet meer druk gaat maken wat ze er van vinden. Dat huilen als ze d'r zin niet krijgt, heeft mijn zoon op dit moment ook (of als iets niet lukt), heb begrepen dat dat weer een fase is wat overgaat (hopelijk) Gr. Arianne
Hier hetzelfde probleem. Ze heeft altijd perfect geslapen tot 18 maanden ongeveer, al zoveel dingen uitgeprobeerd. Groot bed gekocht, ging 3 maanden goed en nu is het weer begonnen. Daarbij slaap ik heel vast en merk het dus niet als ze bij mij komt liggen, als ik wakker word en zie dat ze bij me ligt leg ik haar terug en dan begint het krijsen. En de buren, tja dat probleem heb ik ook die beginnen al op de muren te kloppen zodra mn dochtertje begint te janken en dat is dan om 7 uur als ik haar in bed leg . Beloningssysteem heb ik nog niet uitgeprobeerd dus mss dat ik dat eens ga uitproberen.
wij hebben op een gegeven moment het bed eruit gehaald en de deurklinken omhoog gedaan. alle grote speelgoed dan uit zijn kamer als het tijd is voor slapen. Hij gaat dan wel eens rennen en met de knuffels spelen. Dat maakt niet uit. Hij slaapt van zelf. Een advies, nooit te vaak je kind in bed nemen en van de buren moet je niks aantrekken. Ze weten dat je een kind hebt en zwanger bent. Dat moeten ze ook accepteren. veel sterkte groeten geeke, moeder van damian. Bijna 2 jaar
Hier ook een gevalletje 's nachts wakker worden. Alles geprobeerd, maar op een gegeven moment had ik ook echt mijn nachtrust nodig. (papa is altijd van ma. tot vrij. en zat. nacht weg voor werk en ik moet vaak om 07.00 uur beginnnen met werken) Dus ik heb de zaak verloren, er staat nu een campingbedje naast ons bed en als hij 's nachts wakker wordt dan til ik hem over en is het weer goed. Niet helemaal pedagogisch verantwoord naar de Nederlandse maatstaven maar het bevalt mij prima en ik ben weer een stuk uitgeruster haha
waarom niet pedagogisch verantwoord..diegene die dat zegt lekker laten lullen. In landen zoals bijv. turkije waar ik woon slapen kinderen jaren naast de ouders. (daar ben ik het niet perse mee eens..want ik vind het niet gezond dat als ouders hun prive leven leiden snachts dat een kind in diezelfde kamer is..maar als zoiets niet gebeurd en kind pas later in de nacht soms komt is het anders) Het gaat erom wat je zelf prettig vindt. Wellicht als ik niet zwanger was geweest was ik ook makkelijker geweest en had ik gezegd van nouja kom maar..zodra ze wat ouder is en ze echt alles heel goed begrijpt dan gaan we het wel aanpakken. maar nu is het bij mij echt een kwestie met haast erachter omdat het gewoon niet werkt op deze manier. Heb hier 2 lucky nights gehad..maar de oorlog is nog niet gewonnen denk ik hehe
Goed zo meis volhouden. Ken het probleem zo goed en denk dan als ik nu niet doorzet is het straks als nr 3 er is en dan is het helemaal niet te doen. Ik zie mezelf al zitten met 3 kinderen in bed en zelf dan natuurlijk geen oog dicht doen. Wij hebben trouwens van de oudste ook de klink omhoog de 1ste dagen was dat flink schoppen tegen de deur maar inmiddels weet hij gewoon dat het tijd is om te slapen. En natuurlijk probeert hij het soms nog maar mijn man gaat er dan heen en verteld hem dat het nu echt tijd is om te gaan slapen en meestal lukt dat wel. Als ik ga is het een heel ander verhaal . Ik ben nl nog slapper dan een vaatdoek en dan slaapt hij geheid bij ons
Goed zo inderdaad even volhouden, kinderen hebben soms een langere adem dan we zelf denken. Maar als je consequent volhoudt, zul je er straks echt profijt van hebben. Er kan altijd even een terugval zijn, maar dan ook volhouden. Gelukkig hebben mijn man en ik dezelfde richtlijn, alleen jammer dat hij overal door heen slaapt en ik ben zeer snel wakker. Maar tot nu toe (even afkloppen) gaat het met slapen nog prima.
nou he tis nu nog leuker.. we hebben nu dus al een paar avonden dat mevrouw gaat huilen bij het slapen gaan :S we gaan nu dus helemaal geschiedenis herhalen.. vanavond was het zo erg dat ze echt een half uur aan het janken was..en papa kon er niet tegen..dus ze is er uit..ze wilt niet slapen..ik wil niet slapen ik wil niet slapen roept ze maar huilend.. het wordt met de dag erger..en nu er aan is toegegeven zal het wel nog erger worden..helaas.. Leuk als je zo op een lijn kan staan he :S krijg ik dus dubbele ellende..bah..en snachts wakker worden en niet naar bed toe willen..
Dat is jammer, pas je wel een bedritueel toe. En je zult met elkaar toch een afspraak maken zodat je wel dezelfde lijn hanteert, want jullie dochter heeft feilloos door hoe lang en bij wie. Kijk eens op deze site, onder het kopje Slapen (deel 1) en Slapen (deel 2) vind je nuttige info en tips. http://www.allesoverkinderen.nl/ne_dreumes.htm Succes Gr. Arianne
ja..het is altijd hetzelfde..pyama aan, papa kus, tanden poetsen, plasje doen, naar bed, boekje lezen en dan kusje en liedje zingen en hup dan ga ik weg. Maar ze is nu wel al 3 nachten snachts niet wakker dus dat scheelt.. nouja maar even zien hoe het vanavond gaat..anders maar weer voor de deur zitten..ze had gister overdag ook geslapen..dus wellicht was ze echt neit zo moe.. toen we haar om 11 uur weer in bed deden was ze zo weg en deed ze verder niet moeilijk.
Misschien scheelt het inderdaad als ze overdag ook niet meer slaapt. Ik merk dat bij mijn zoon ook, als hij te lang 's middags slaapt dan duurt het 's avonds heel lang voordat hij in slaap valt.
wij hebben hier ook zo'n periode gehad. Ik denk zelf dat het kwam doordat ze de laatste kiezen heeft gekregen....is dat bij jullie niet aan de orde? Ook deed ze zo toen ik hoogzwanger was, net als jij nu. Ik had ook wel eens het idee dat ze voelde dat er iets stond te gebeuren. In die tijd had ik zelf mijn rust ook heel hard nodig en wij namen haar gewoon bij ons mee in bed. We vertrouwen erop dat het maar periodes zijn, en het gaat bij ons altijd weer over.
het accepteren en bij ons in bed nemen zorgt hier dus alleen maar voor aanwenning..het gaat nu al een week goed..zonder er eigenlijk ech tiets voor gedaan te hebben..heb er alleen met haar over gehad..dat ze in haar eigen bedje moet blijven enzo.. Gister avond wel rond een uur of 11 drama dat ze opeens wakker was en niet meer in haar bed wou en bij ons wou..maar we hebben haar een paar keer terug gelegd en er bij gezeten en uiteindelijk is mijn man boos geworden toen ze weer er uit kwam..toen lagen wij allebei al in bed..en heeft haar terug gelegd en toen hebben we haar neit meer gehoord. maar ik zet wel elke avond een stoel met deken en pantoffels voor haar deur hihi...dat mocht ze wakker worden dat ik daar kan zitten