Mijn zoon van bijna 4 maanden is elke nacht vanaf 3.00/4.00 klaarwakker. Hij heeft geen honger, want als ik hem een fles aanbied gaat hij bijna over zijn nek. Na de fles van 19.00 houdt ik hem zo lang mogelijk wakker met spelen etc. Hij gaat dan vaak om 20.00 weer naar bed want dan houdt hij het niet meer. Als hij dan in bed ligt slaapt hij snel en diep. Rond 23.00 of wanneer hij zich meldt krijgt hij nog een fles en slaapt dan snel weer. Maar vanaf 3.00/4.00 wil hij niet meer slapen, wil uit bed gehaald en spelen. Laten liggen heeft geen zin, want dan blijft hij huilen, want hij is schijnbaar niet moe meer. Vanmorgen met tussenpozen 1,5 uur gehuild. Toen uiteindelijk voor mijn eigen rust maar ff bij ons in bed genomen. Waar hij eerst ging spelen, en nar een poos mopperen ff in slaap is gevallen. Zijn slaapkamer is donker genoeg, dus hij wordt niet geprikkeld in zijn slaapkamer. Wie herkend dit? Of heeft iemand een oplossing???
Hoeveel slaapt je zoon overdag?? Misschien wordt hij overdag te weinig geprikkeld, waardoor hij 's nachts wil spelen ipv overdag. (dag en nachtritme omgedraaid dus..)
Overdag speelt hij veel en hij houdt alles om zich heen in de gaten. Hij is erg nieuwsgierig en wil alles mee maken. Hij slaapt tussen zijn flessen ongeveer 1 a 1,5 uur. Wanneer hij vanaf 16.30u gaat slapen, dan slaapt hij langer. Om 19.00u moeten we hem echt wakker maken voor z'n fles. Dan gaan we daarna nog uitgebreid spelen, knuffelen etc. Want als we hem daarna op bed zouden leggen slaapt hij sowieso al vroeg en dan komt hij 's nachts nog eerder. Om 23.00 zijn laatste fles en dan valt hij in bed meteen in slaap. 's nachts is hij dan klaarwakker en wilt geen fles. Hij wil uit bed en ontdekken.....
Pfoe, dus eigenlijk gaat hij om 16:30 uur al zijn nachtslaap in. OP één of andere manier moet je dat door zien te schuiven, maar hoe weet ik niet. Hier ook een dame die vanaf 16 uur de nachtslaap in kan gaan. Wakker maken voor het avondeten en dan een uur wakker houden en dan is het echt op. Tot voor korte tijd sliep ze dan echter gewoon door tot 6-7 uur gelukkig. Nu zit ze in een sprong dus is het anders. Jouw kindje heeft in elk geval veel minder slaap nodig dan mijn dochter. Ik weet niet of je eens contact zou kunnen opnemen met de auteur van het boek 'baby in een droomritme'. Die zou hier toch ook vaker van gehoord moeten hebben.
Hij gaat inderdaad te vroeg zijn diepe nachtslaap in! Want kwa uren achter elkaar slapen kan hij dat wel, alleen begint hij te vroeg ermee. Misschien omdat het buiten al donker wordt??? Ik weet het niet... Dat boek waar je het over hebt krijg ik volgende week woensdag te leen van iemand, hopelijk staat daar iets in waar ik wat mee kan!
Weet niet hoe je met de tijden van voeden zit, maar kun je je zoontje niet eerder in bed doen 's middags (rond 15.30). Dan is hij misschien rond 17.00 wakker. Nog even spelen o.i.d., in badje en dan voeding en naar bed. Is maar een ideetje
Hij heeft nog wel een late voeding nodig, aangezien hij al een paar weken minder drinkt (100 cc soms). Vanavond in zijn laatste fles rijstebloem proberen, misschien helpt het
Herkenbaar.. Mijn dochter is ruim 3 maanden en na de nachtvoeding valt ze nauwelijks meer in slaap. Steeds huilen, speen erin, wiegje schommelen (we leggen haar dan maar in het wiegje op onze kamer) en 10 minuten later begint het opnieuw. We hebben al heel veel geprobeerd. Ineens bedacht ik me dat ze overdag behoorlijk wat geluiden hoort. Zo zet ik op tijden dat ze gaat slapen overdag vaak de wasmachine of droger aan, kan ze heerlijk op slapen. Haar papa heeft nu het geluid van de droger opgenomen en vannacht gaan we het zachtjes afspelen. (Beetje kostbaar om elke nacht de droger te laten draaien, mocht het werken..) Ik ben benieuwd! Ook hier is het probleem dat ze vrij vroeg de diepe slaap in gaat. Rond 19:00 is ze zo moe dat we haar niet meer wakker kunnen houden.. Geen idee hoe we dat op kunnen lossen...
Wat fijn om te weten dat we niet de enigen zijn. Onze zoon kan wel een paar uur achter elkaar slapen 's nachts, alleen te vroeg op de avond al. Overdag slaapt hij vaak niet zolang achter elkaar en is snel wakker.
Even een update: gisteren is mijn dochter om 20:15 naar bed gegaan. Om 23:00 heeft ze (slapend) een flesje gehad. Om 3:00 werd ze wakker, flesje gegeven en daarna radio met drogergeluid aangezet. Ze heeft tot 5:30 doorgeslapen! De nachten ervoor gingen ongeveer ook zo. Behalve de nacht dat ze bij mijn ouders logeerde en die vergeten waren de radio aan te zetten, die zijn vaak uit bed geweest.. (Ik had ze gewaarschuwd ) Zou het toch werken, of juich ik te vroeg. We gaan het zien! Beetje jammer alleen dat ik mijn dochters wakkertijden heb overgenomen en uren heb wakkergelegen terwijl zij lekker sliep..
ik heb precies hetzelfde lelie, ik laat hem alleen wel liggen en na een tijdje geeft hij het op, eerste nacht was het huilen maar nu niet meer ligt hij gewoon te spele, en dat terwijl hij overdag niet veel slaapt max twee uur bij elkaar sinds afgelopen week en hij gaat om zes uur a half zeven ze avond slaap in en meot hem altijd wakker maken om de fles van tien uur, een keer geprobeerd hem niet wakker te maken maar dan meld hij zichzelf om elf uur daar is hij dus nog niet klaar voor....
Wat fijn zeg Dot79! Als het geluid haar rustig maakt, is het een slimme oplossing!!! En laten huilen heb ik geprobeerd: hij houdt het erg lang vol, want hij is zo uitgeslapen als wat. Maar sinds vorige week donderdag krijgt hij rijstebloem in de fles van 23.00u. Hij slaapt niet langer, maar nu hij 's nachts al eerder huilt is hij wel weer sneller rustig als ik naast hem zit, en valt vaak toch nog even in slaap...ik weet in ieder geval dat hij dus geen honger heeft.