Sinds een maand proberen we onze dochter te laten drinken uit een antilek tuitbeker. We hebben er een van Nuby. Maar tot nu toe snapt ze er geen drol van. Ze gooit er alleen maar mee en in plaats van zuigen kauwt ze op die tuit. Heb ook niet het idee dat ze veel binnen krijgt, want het loopt langs haar mondhoeken naar buiten. Vraag me af of die Nuby wel geschikt is, heb het zelf al eens geprobeerd en moest behoorlijk zuigen om er iets uit te krijgen. ( water ) Iemand nog tips???
Wij hadden die van Nuby ook, zonder succes. Idem dito met de rietjesbeker van Nuby. Zelfs ik kreeg er nauwelijks wat uit Ik heb altijd uit een Avent fles gegeven, dus ook de Avent tuitbeker en dat gaat goed Heb nu een Hema rietjesbeker en dat gaat ook goed.
Zeker als een kind moet leren drinken uit een tuitbeker is een antlek beker erg lastig. Hier het advies gekregen om, indien mogelijk, eerst het anti-lek gedeelte eruit te halen. Dan leren ze eerst het idee en kunnen ze erna leren te drinken.
Bij Aiden worstelde ik daar eerst ook mee. Uiteindelijk een antiknoeibeker van de Hema gekocht. Deze heeft een zachte tuit, lijkend op een flessenspeen. Toen had Aiden het snel door. Later zijn wij overgestapt naar een tuitbeker met harde tuit. Deze van de Hema bedoel ik: http://m.hema.nl/winkel/baby-en-kind/verzorging/babyverzorging/eten-en-drinken/antiknoeibeker-(33590912)
Hier de avent, zoontje bijna zeven maanden. Hij snapt het wel,maar door tandenpijn nog niet echt goed eruit gedronken ( ook de fles is drama) Hij vind het reuze-interressant om uit een harde plastic beker te drinken. Pakt het met twee handjes vast en met wat sturing drinkt hij ook
Die van nuby was hier ook niks.. Toen de tuit beker van dr Brown die was super en nu ook rietjes beker van avent...
De rietjesbeker had hij snel door. De tuitbeker gaan we niet meer aan beginnen. Straks oefenen met een gewone beker.
Hier ook de nuby bekers geprobeerd (tuit en rietjes), ook onze dochter snapte er niets van toen kreeg ik een tip over de rietjesbeker van de hema kosten 3,- en ze had het met 2 dagen door we zijn nu af en toe aan het oefenen met een gewone beker. Dus tuitbeker slaan we over
Volgens mijn kinderen was antilek een ander woord voor antidrink. Uiteindelijk dronken ze hun water het beste uit een spafles met bidondop. En uit een gewone beker die wij voor ze vasthielden.
Na nog meer aangemodder met nog een ander bekertje waar ze ook alleen maar op de tuit kauwde heb ik vandaag de rietjesbeker van de Hema gekocht. In mijn eigen woonplaats was hij niet meer te verkrijgen.. Maar het is geloof ik een succes hoor, moet het nog even bij daglicht bekijken , maar volgens mij zuigt ze keurig zoals het moet.
Onze kleine man snapte ook niets van de tuitbeker. Dus met 5,5 maand dronk meneer al uit een gewone beker. Hij heeft verder nog nooit uit n tuitbeker of rietjesbeker gedronken en is inmiddels 20 maanden.... Succes!