Zouden jullie gaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mel3, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Vanavond zijn we uitgenodigd uit eten te gaan met familie. Het is een uur rijden van het midden naar het oosten van het land. Mijn man zegt gewoon gaan, maar ik durf niet met gladheid en sneeuw te rijden. Rond 10 uur zouden we dan weer terug rijden. Mijn man is te makkelijk, ik te moeilijk 😊. Ik kan niet goed beoordelen of het te doen is. We hebben wel 2 kinderen die thuis blijven en kom graag heelhuids thuis.

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik zou het Gewoon doen. Als het andersom zou zijn zou je het vinden als zij niet zouden komen? Denk daaraan eerlijk en oprecht en dan de beslissing nemen

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Tja lastig. Weet niet waar in het Oosten maar mijn moeder woont daar en het schijnt weg te trekken naar het Noorden. Ik zelf zou niet gaan denk ik maar dat is meer omdat ik nu geen risico's ga nemen.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik zou afwachten en de situatie vanavond bekijken.
    Kan me voorstellen dat als t heftig weer wordt je liever niet weg gaat. Lijkt me ook dat familieleden dat zullen begrijpen als je een uur reistijd hebt.

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik woon in groningen en we hebben wel sneeuw, maar glad is het niet..er is afgelopen nacht heeeel veel gestrooid hier

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Er staat dat er vanavond vanuit het noorden sneeuwbuien over het land trekken en dat er gladheid door ontstaat. Ik zou niet gaan. Gebeuren genoeg ongelukken door regen en gladheid, waarom een risico nemen?

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Zolang er gestrooid is en er genoeg auto's op de weg rijden, valt het allemaal wel mee. Tip: bij gladheid over de busroutes rijden. Die worden altijd goed gestrooid (dus eigenlijk alle grotere wegen).
    Ik zou mij er niet zo druk om maken, maar ik rij ook gewoon bij sneeuw enzo. En dan ga je glijden...over het algemeen is het alleen blikschade hoor

8. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Toen we uitgenodigd waren heb ik gelijk gezegd dat het afhankelijk is van het weer. We kunnen een uur voor tijd nog afzeggen. Dat hebben we zo met hun afgesproken. Ze zeggen zelf ook dat als het glad wordt, we niet moeten gaan, maar ik zeg al snel dat ik niet durf. We zijn een keer met gladheid van de weg gevlogen en sindsdien ben ik meer dan voorzichtig. Mijn man zit veel op de weg en is het tegenovergestelde van mij. Hij wil wel gaan, maar als ik perse niet wil is dat ook goed. Het is dus min of meer aan mij.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ja ik wel maar heb goede winterbanden en rijd dan wel aangepast. maar verder rijd ik gewoon door sneeuw etc

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou gewoon gaan. Ik laat me niet tegenhouden door een paar cm sneeuw.

11. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    We moeten richting Zutphen.

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik zou de temperatuur in de gaten houden, is hier in het Noorden nu gewoon boven nul dus de wegen zijn wel schoon. Kijk het nog even aan. Of anders alleen je man laten rijden?

Ik zou het zelf met deze omstandigheden wel aandurven, al hebben wij nog geen winterbanden onder onze nieuwe tweedehands, dat zou hier wel meewegen in wat de temperatuur vanavond gaat doen. Maar ik ben absoluut niet bang om met sneeuw/ ijs te rijden. Scheelt ook dat toen ik mijn rijlessen + examen had er heel erg veel sneeuw en ijs heeft gelegen en ik daardoor precies weet hoe ik daarin moet rijden, ideaal. Heeft mij een slipcursus bespaard. :p

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Ik zou het wel doen, maar als degene die moet rijden het niet durft, dan niet doen. Juist als je heel gespannen achter 't stuur zit, maak je snel brokken.

14. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik zou gaan. Ik ga zelf ook die kant op. Twee uur heen en twee uur terug. Rustig rijden en dan komt het wel goed. Zolang er geen code rood is, ga ik de weg op.

15. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ik kijk eind van de middag nog eens. Wij hebben geen winterbanden. Mijn man rijdt, die is absoluut niet bang, maar ik zit er naast te stressen 😇

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou gaan.

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Tja....ik denk altijd maar zo; in Duitsland, Scandinavië etc. ligt het sociale leven toch ook niet op z'n gat als er wat sneeuw ligt. Dat zou wat zijn! Als hier drie vlokken vallen lijkt half Nederland ineens niet meer te kunnen rijden:)
    Gewoon voorzichtig doen. Rustig rijden mocht er kans op gladheid zijn, niet abrupt sturen, gas geven of remmen.

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het zijn een paar vlokjes he? Er word geen meter sneeuw verwacht ofzo :)

19. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Misschien kun je eens een slipcursus overwegen om meer zelfvertrouwen te krijgen?

20. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.186
    1.393
    113
    Ik zou ook gaan, laat me niet tegenhouden door wat eventuele sneeuw.

Deel Deze Pagina