Vanavond zijn we uitgenodigd uit eten te gaan met familie. Het is een uur rijden van het midden naar het oosten van het land. Mijn man zegt gewoon gaan, maar ik durf niet met gladheid en sneeuw te rijden. Rond 10 uur zouden we dan weer terug rijden. Mijn man is te makkelijk, ik te moeilijk 😊. Ik kan niet goed beoordelen of het te doen is. We hebben wel 2 kinderen die thuis blijven en kom graag heelhuids thuis.
Ik zou het Gewoon doen. Als het andersom zou zijn zou je het vinden als zij niet zouden komen? Denk daaraan eerlijk en oprecht en dan de beslissing nemen
Tja lastig. Weet niet waar in het Oosten maar mijn moeder woont daar en het schijnt weg te trekken naar het Noorden. Ik zelf zou niet gaan denk ik maar dat is meer omdat ik nu geen risico's ga nemen.
Ik zou afwachten en de situatie vanavond bekijken. Kan me voorstellen dat als t heftig weer wordt je liever niet weg gaat. Lijkt me ook dat familieleden dat zullen begrijpen als je een uur reistijd hebt.
Ik woon in groningen en we hebben wel sneeuw, maar glad is het niet..er is afgelopen nacht heeeel veel gestrooid hier
Er staat dat er vanavond vanuit het noorden sneeuwbuien over het land trekken en dat er gladheid door ontstaat. Ik zou niet gaan. Gebeuren genoeg ongelukken door regen en gladheid, waarom een risico nemen?
Zolang er gestrooid is en er genoeg auto's op de weg rijden, valt het allemaal wel mee. Tip: bij gladheid over de busroutes rijden. Die worden altijd goed gestrooid (dus eigenlijk alle grotere wegen). Ik zou mij er niet zo druk om maken, maar ik rij ook gewoon bij sneeuw enzo. En dan ga je glijden...over het algemeen is het alleen blikschade hoor
Toen we uitgenodigd waren heb ik gelijk gezegd dat het afhankelijk is van het weer. We kunnen een uur voor tijd nog afzeggen. Dat hebben we zo met hun afgesproken. Ze zeggen zelf ook dat als het glad wordt, we niet moeten gaan, maar ik zeg al snel dat ik niet durf. We zijn een keer met gladheid van de weg gevlogen en sindsdien ben ik meer dan voorzichtig. Mijn man zit veel op de weg en is het tegenovergestelde van mij. Hij wil wel gaan, maar als ik perse niet wil is dat ook goed. Het is dus min of meer aan mij.
ja ik wel maar heb goede winterbanden en rijd dan wel aangepast. maar verder rijd ik gewoon door sneeuw etc
Ik zou de temperatuur in de gaten houden, is hier in het Noorden nu gewoon boven nul dus de wegen zijn wel schoon. Kijk het nog even aan. Of anders alleen je man laten rijden? Ik zou het zelf met deze omstandigheden wel aandurven, al hebben wij nog geen winterbanden onder onze nieuwe tweedehands, dat zou hier wel meewegen in wat de temperatuur vanavond gaat doen. Maar ik ben absoluut niet bang om met sneeuw/ ijs te rijden. Scheelt ook dat toen ik mijn rijlessen + examen had er heel erg veel sneeuw en ijs heeft gelegen en ik daardoor precies weet hoe ik daarin moet rijden, ideaal. Heeft mij een slipcursus bespaard.
Ik zou het wel doen, maar als degene die moet rijden het niet durft, dan niet doen. Juist als je heel gespannen achter 't stuur zit, maak je snel brokken.
Ik zou gaan. Ik ga zelf ook die kant op. Twee uur heen en twee uur terug. Rustig rijden en dan komt het wel goed. Zolang er geen code rood is, ga ik de weg op.
Ik kijk eind van de middag nog eens. Wij hebben geen winterbanden. Mijn man rijdt, die is absoluut niet bang, maar ik zit er naast te stressen 😇
Tja....ik denk altijd maar zo; in Duitsland, Scandinavië etc. ligt het sociale leven toch ook niet op z'n gat als er wat sneeuw ligt. Dat zou wat zijn! Als hier drie vlokken vallen lijkt half Nederland ineens niet meer te kunnen rijden Gewoon voorzichtig doen. Rustig rijden mocht er kans op gladheid zijn, niet abrupt sturen, gas geven of remmen.