slaapzak combisleeper te groot?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sunnyke, Nov 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

waarschijnlijk ben ik gewoon overbezorgd, maar ik vroeg me af of je de combisleeper echt al vroeg kunt gebruiken. Mijn zoontje is nu 8 weken oud, en omdat hij zo hevig met zijn beentjes trappelt en dus de dekentjes wegschopt, heb ik de combisleeper gisteren uitgeprobeerd. Maar ik heb dus schrik dat hij naar onderen zal glijden, want hij lijkt wel te zwemmen in dat ding, en de armsgaten zijn ook zo groot! Hij is nu ongeveer 57 cm groot en 5kg.
    Maak ik me ongerust om niks? Ik gebruik overigens momenteel enkel de grootste (buitenste) slaapzak samen met zijn pyama, omdat het op onze kamer toch altijd wel 18 graden is.

Groetjes,
    Sunnyke

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou zelf dan toch ff een gewone slaapzak halen... om wiegedood te voorkomen, is het namelijk belangrijk dat je een slaapzak hebt waarbij ze met het koppie niet door het hoofdgat kunnen en waarbij ze ook niet de mogelijkheid hebben om de armpjes terug in de zak te trekken.

3. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Hmm, naar onderen glijden voorkom je ook door de onderkant van de zak onder het matrasje te stoppen. Zo ligt hij met zijn beetje tegen het voeteneinde.

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wat je nog zou kunnen doen is de mouwgaten wat smaller maken met een paar steekjes. Hetzelfde kun je doen met het hoofdgat.

5. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Als het hoofdgat en de armgaten te groot zijn beter nog niet gebruiken. De slaapzakken van de Hema hebben kleine gaten, die bevielen ons altijd erg goed.

Share This Page