Mijn zoontje heeft tot nu toe geen wipstoeltje gehad, maar nu begin ik het toch wel handig te vinden (anders ligt hij alleen maar). Nu vroeg ik me alleen af tot welke leeftijd je zo'n ding gebruikt en of jullie nog tips hebben welke fijn is of juist niet. En waar gebruiken jullie zo'n wippertje voor, wanneer zet je hem erin en hoe speelt je kindje dan?
Heej, Mijn zoontje is nu 5 maanden en speelt er nog steeds in.. We schuiven m vaak bij de tafel als wij gaan eten anders leg hij ook maar zielig in de box en je kan m natuurlijk ook in de zitstand zetten vinden ze echt heerlijk. Alleen maar liggen is ook niet altijd alles bij mijn zoontje! Ik weet niet tot hoelang ze er in liggen..
Mijn dochtertje heeft erin gezeten tot ze zelf kon zitten, dat was met 6 maanden. Toen hebben we een kinderstoel gekocht. Ik vond de wipstoel echt een uitkomst, door de houding. Ze hoeven niet alleen maar te liggen en zien een hoop meer. Snel aanschaffen dus
Onze meid vind de wipper geweldig, ze zit er al vanaf de 2 maandjes in. Ik heb een simpele wipper (was toen bij de kruitvat te koop), die je niet in standen kan verzetten. Ze is nu ruim 7 maanden en ze zit er nog zo'n 2a3x per dag een half uurtje in. Als ik bijv ga koken of wat dan ook, dat zet ik ze in de wipper bij me neer. Ze trekt dan de speeltjes (er zit een boog met speeltjes eraan) er van af, of ze probeerd zo hard mogelijk te wippen, en een lol dat ze dan heeft . Bij onze wipper staat wel dat je die mag gebruiken tot aan de 6 maanden of 9 kilo volgens mij, maar ze is nog maar 7 kilo (ja ik heb een kleine ukkepuk), en zolang ze het prachtig vind zet ik haar er gewoon in, echt veel kan er volgens mij niet gebeuren zolang je erbij bent. Ze kan ook al zitten, maar in de wipper probeert ze het niet. Dus ik heb een simpele wipper en madam vind het geweldig, en zolang ze het prachtig vind en het gaat goed, mag ze er zolang in zitten totdat ze erdoorheen zakt . Een wipper: IDEAAL, het aanschaffen waard.
Mijn dochter is volgende week al 11 maanden en ligt er nog vaak in om haar flesje op te drinken of om ff televisie te kijken . Maar meestal speelt ze gewoon rond in de kamer, het is meer even een rustmomentje, even pauze tussen het spelen door.
Wij hebben hem nu een week of 4.. Ik zet Gijs er wel eens in als we zitten te eten of als ik eten kook. Soms ook dagen dat ie er niet inzit.. Maar hooguit een half uur per dag hoor..
Ik zou zeggen: Aanschaffen! Ideaal! Lenn heeft er heel lang ingezeten. In het begin kreeg hij er vaak zijn eten in en zat er ook in te spelen. Ik had hem niet kunnen missen.
Ik heb er ook eentje, en gebruik hem nu heel vaak. Ben alleen thuis, en 's avonds wil ze alleen maar bij me liggen. Vaak gaat ze dan even in haar wipstoel naast me op de bank, en kijkt ze een beetje naar mijn handen of haar knuffel, beetje grijpen naar van alles. Echt leuk!
Ik heb m niet zo heel vaak gebruikt, maar desondanks denk ik dat t een nuttige aanschaf is! Wij legden hem weleens in de wipstoel om hem er toch bij te hebben als wij aan tafel zaten of met visite ofzo. Ook zn eerste hapjes hebben we gegeven toen hij in de wipstoel zat. Nu kan hij goed zelf zitten en wil hij niet meer "halfliggend" dus gebruiken we m haast niet. Wij hadden een kinderstoel die in ligstand te gebruiken was dus met 4 maanden ging hij daarin...
Ik kan ook alleen maar zeggen: kopen. Echt geweldig, wij gebruiken hem vooral als ik aan het koken ben dan staat hij erbij, en kan ik tussendoor lekker tegen hem praten of wat dingen aangeven. Ook als wij aan het eten zijn, en ik gebruik hem soms ook als hij wakker is en ik moet douchen(moet toch ook gebeuren ) Hij ziet in het wippertje zoveel meer dan wanneer hij op zijn rug in de box ligt. Het is niet zo dat hij er uren inzit, maar ik denk zeker wel een half uur tot 45 min per dag.
Hier ook een goedkope wipper van het Kruidvat (eentje die wel verschillende standen heeft trouwens). Onze zoon ligt er al vanaf het begin in (kan helemaal plat) en vindt het nu nog steeds helemaal geweldig. Dat ding slepen wij het hele huis door, als wij boven zijn, zit hij bij ons, als ik aardappels ga schillen zit hij naast me, als we gaan eten zit hij erbij. Hij wippert inmiddels zelf en gaat de hele kamer door....
Aanschaffen dus, dat is wel duidelijk. Nu vraag ik me alleen nog af welke. Ik lees hier sommigen die gewoon een goedkope hebben, maar ik hoor ook veel reacties van mensen die zweren bij een Babybjorn (en die is nieuw 129,-). Is die echt zoveel fijner of kan ik ook een goedkopere met ligstand nemen? En waar moet ik dan op letten?
Ik heb van die beugels gekocht waarmee je het zitje van de Mutsy kinderwagen tot een wipstoel kunt omtoveren. Ideaal, want ze zitten wat hoger en het zitje is ook wat groter, ze kunnen er lang in. En bovendien heb ik alleen die beugels en niet weer een extra zitje wat in de weg staat. Bij mijn dochtertje volgens mij wel tot een maand of 9 a 10 gebruikt en nu gebruik ik hem voor mijn zoontje. Ik vind een wipstoeltje makkelijk, ik zet hem gezellig naast ons als we 's avonds eten en het is ook handig om hapjes in te voeren.
Inderdaad! Aanschaffen! hardstikke handig.. finn wil niet meer in de box.. dan ligt ie maar en kan hij niks zien.. nu zet ik hem in de wipstoel midden in de kamer.. en hij vermaakt zich prima!
Wij hebben een Mutsy reiswieg/onderstel/kinderwagen. Kan je daar ook van die beugels voor halen??? Zijn die duur en waar koop je die??? Heb trouwens al een wipstoeltje, ben er erg blij mee. Gewoon eentje van zo'n 40 euro van de Prenatal met zo'n speelboog. Bevalt mij prima!!!
Sterre zat erin tot 6 maanden, toen kreeg ze haar kinderstoel. De wipper gebruik ik nu nog steeds, ik zet hem in de badkamer en doe daar 2 handdoeken op, als ze uit bad komt leg ik haar op wipper bovenop haar luier en doe de handdoeken om haar heen en droog haar dan in de warme badkamer al een heel stuk af Dan op de slaapkamer snel romper aan en hoef ik alleen haar billen en liezen nog maar af te drogen Ik vind het een handig ding, maar we hebben hem nooit gebruikt om in de spelen eigenlijk, alleen om in te eten. De eerste 4,5 maand heeft ze er weinig in gezeten.
Ik heb er eentje van de prenatal (al aangeschaft voor Kylian) en Kinley vind het helemaal geweldig (die ligt liever niet plat in de box). Ze kan dan steeds bij mij in de buurt zitten en mama heeft toch de handen vrij en ze kan er lekker in spelen (speelboog). Groetjes Anita
Ik heb een goedkope bij de babydump gekocht (Topmark) en daar zit zo'n speelboog boven. Ik zet hem er vaak even in als ik zijn badje vast klaarmaak, of vaak beneden even tijdens het eten.