wordt moe van alle opmerkingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Opening, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 15 maanden en loopt nog niet. Hij heeft vorige week een stuk door huis los gelopen maar ik was zo trots en enthousiast dat hij er waarschijnlijk van geschrokken is :)

Hij kan wel al los staan en ook best stevig en 2 stapjes zetten. Maar ik krijg constant opmerkingen: hij is wel laat he, loopt hij nog steeds niet? enz

Ik wordt hier soms zo moe van en begin bijna te twijfelen of het idd niet te laat is :)

Gecorrigeerd is hij nog maar 13 maanden.

Zo dat lucht op moest even mij ei kwijt ;)

2. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Joh! niks van aantrekken!

ik liep ook toen pas.. kon wel met 7,5 maand staan en rond de tafel lopen, maar kruipen ging snel genoeg, en ik scheen dus het nut van loslopen niet in te zien..

tot er een keer 'jan huigen in de ton' werd gespeeld door neven en nichten, en daarvoor moest je kunnen lopen..

ik schijn toen zelf thuis te hebben geoefend tot ik los kon lopen, en kon dit binnen 2 dagen ;)

hij doet het gewoon op zijn tijd hoor!

3. Opening

Opening Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Ik maak me ook niet echt zorgen maar soms twijfel ik gewoon een beetje. Langs tafels en zo lopen doet hij al vanaf 10 maanden maar ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat hij kruipen veelste leuk vind hij gaat als een speer en heeft er plezier in

4. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Nee hoor, hij is echt niet laat. Mijn oudste zoon liep pas met 18 maanden. Volgens mij hoef je je pas zorgen te maken als ze met 2 jaar nog niet lopen.
    Heel vervelend als mensen die opmerkingen niet voor zich kunnen houden, maar probeer het van je af te laten glijden. Het komt echt allemaal goed, maak je geen zorgen. Ieder kind doet de dingen op zijn eigen tempo.

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    laat je niet gek maken hoor! Ik zie dat je kindje te vroeg geboren is? Mijn oudste is ook te vroeg geboren (met 31w5d) en liep ook pas ergens rond de 19 maanden voor het eerst voorzichtige stapjes. Mensen vergeten dat jouw kindje een heel stuk ontwikkeling in jouw buik heeft gemist!!!
    Als het je onzeker maakt is het in mijn ervaring altijd het prettigst om het naar de persoon die zo'n opmerking maakt te benoemen. Gewoon aangeven dat je er onzeker van wordt en dat het voor je zoon al moeilijk genoeg is (geweest) zonder alle kritische blikken, opmerkingen en prestatiedrang van allerlei moeders...
    De meeste mensen hebben gewoon geen idee hoe het is om een (extreem) prematuur kindje te hebben.... Probeer het idd te benoemen en daarna van je af te laten glijden. heb ik te weinig gedaan en daar wordt je ook niet veel blijer van ;)

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Geen zorgen maken, komt goed :)!

Julie was ook op tijd met langs de tafel lopen, en met 9 maanden liep ze als een speer achter haar Nijntje rollator. Wij dachten, die loopt voor ze 1 jaar is. Niet dus! Mevrouw deed het op haar eigen tempootje. Ze was wel heel geinteresseerd, maar durfde op een of andere manier de stap niet te nemen om los te gaan lopen. Met 16 maanden liep ze ineens een paar stapjes los, en binnen een week liep ze alsof ze nooit anders gedaan had. Ze is ook nooit gevallen, ze heeft er blijkbaar eerst goed over nagedacht :D.

Laat je niet gek maken door die opmerkingen, alles op z'n tijd!

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik ken kindjes van 19mnd die nog niet lopen:D hij wil gewoon zeker zijn van zijn zaak.. lekker laten kletsen.

8. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Nee joh! Een maand of 15-16 is het gemiddelde! En als hij dan vorige week toch al een stukje heeft gelopen, is dat dus eigenlijk al hartstikke goed! En zeker als hij te vroeg geboren is. Bovendien, als ze het kunnen, wil ook nog niet zeggen dat ze het dan ook doen he? Ik liep zelf met 11 maanden een hele avond, om het vervolgens 2-3 maanden te vertikken! Heb er spierpijn van gekregen denk ik :D

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Onze dochter loopt ook nog niet (los). Ze is gewoon op tijd geboren. Maak me er absoluut niet druk om, herken wel de opmerkingen van mensen om me heen. Denk maar dat het vriendelijk en belangstellend bedoeld is :)

10. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wees trots op je ventje dat hij alles doet op zijn tijd, dat hij lekker een eigen willetje heeft. Heerlijk is dat..
    Mensen hebben overal commentaar op...vreselijk gewoon. .
    Ik heb ooit op een babygroep gewerkt en een jongen die werd bijna 2 en liep nog niet.Eenmaal op de peutergroep toen wilde hij er zo graag bij horen dat hij binnen een hele korte tijd liep.
    Lekker genieten van je kereltje :):)

11. Opening

Opening Niet meer actief

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes stelt me toch weer wat gerust
    Kom net van buiten van de hond uitlaten en heeft het hele rondje aan 1 handje meegelopen Zou die weten dat ik dit topic geopend hebt hihi

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wat zijn sommige mensen toch ook vervelend hè. Jammer dat er elke keer opmerkingen over gemaakt moeten worden. Lekker niks van aantrekken hoor. Ik was al 20 maanden toch ik eindelijk eens ging lopen en inmiddels loop ik als de beste, LOL :D. Gewoon laten lullen die mensen.

13. Skye

Skye Niet meer actief

Ach joh! 15 maanden is toch helemaal niet laat! Dat is volgens mij gewoon het gemiddelde. Er is geen te vroeg of te laat!! Je kindje doet het op zijn eigen tempo en op de tijd dat het voor hem goed is!! Niks van aantrekken. Op de een of andere manier willen mensen altijd de medemens onzeker maken!

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik snap je goed hoor. Vraag me ook wel eens af als ik mensen moet geloven dat de kleine met 11 maanden liep ... hoe dan ... echt zoals wij lopen stevig en recht op het doel af. Het zal best wel eens voorkomen maar ik denk dat het gemiddelde inderdaad 15 maanden is. Sterkte met van je afbijten.

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Gewoon al die mensen compleet negeren :D Mensen willen gewoon altijd overal een mening over hebben en vooral geven! Heel irritant...
    Daarbij: jij hebt je kind toch al los zien lopen? Dus hij kan het wel. Nergens zorgen om maken en echt: laat mensen maar lullen!
    Bah, wat vind ik zulke mensen vervelend!

Oh, en mijn zoon is nu 14 maanden en oefent al een hele tijd heel hard, maar loopt ook nog niet los, hoor. Volgens zijn 'juffen' op het KDV gaat het nog voor de jaarwisseling gebeuren. Ik weet het niet. We zien het vanzelf. Van mij mag hij er ook nog rustig een paar maanden mee wachten :p

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    nou, mijn zoon is 17 maanden en die loopt ook niet hoor. Ja, wel langs de tafel en bank enzo, maar echt niet aan de hand, laat staan los ofzo. Volgens mij vindt hij het wel prima zo, kruipend komt ie ook overal, hij is gewoon lui :D. Ik zie het voorlopig eigenlijk ook nog niet gebeuren. Voor mij zou het wel prettig zijn want ik begin nu wel een beetje moeite te krijgen met optillen. Aan de andere kant, ik hoef niet achter 'm aan te hollen ;).

17. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Bij ons is lopen nog geen issue maar toen ik alweer een tijdje aan het werk was kwam Nick nog voor nachtvoeding. En dan kreeg ik ook opmerkingen als: Slaapt ie nu nog niet door? Het beste antwoord op dat soort commentaar? "Doet ie vast wel voordat ie 18 is..."

18. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    JaZo'n opmerking gaf ik ook altijd.

19. adi

adi Niet meer actief

Meid, laat ze maar kletsen. Als hij 2 maanden te vroeg te geboren (net zoals mijn kids) is het hartstikke knap dat ie met 15 maanden al losse stapjes heeft gezet en los kan staan.

Hier zijn ze ook vanaf 15 maanden begonnen met loslopen. Nu zijn ze ruim 16mnd en mijn derde dochter loopt ook nog niet. Ze staat nog niet eens los.
    Diyana ging wel los lopen met 15 maanden, en volgens de fysio liep zij daarmee 4 maanden voor op de gemiddelde ontwikkeling van een prematuur!! (dus je zoontje loopt helemaal niet achter)

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    15 maanden is helemaal niet laat.

Deel Deze Pagina