Even een paar vragen van een tante

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Fleur ligt nu sinds het weekeinde in het ziekenhuis en ben nu bij me zus om daar op te passen en de boel draaiende te houden. Ik paste wel geregeld een paar uurtjes op Daan zodat ze even iets voor zichzelf kon doen maar ja nu ben ik er al bijna een week en Daan gaat zich een beetje raar gedragen. Het zal er wel aan liggen dat Fleur in het ziekenhuis ligt en papa ineens iedere avond thuis is en opeens je tante ook nog eens over de vloer dag en nacht ik denk dat hij daar wel van slag van zal raken.
    Maar Daan die altijd nooit doorsliep slaapt nu wel opeens door. Lekker voor mij maar wel een beetje vreemd.
    Daan was zinnelijk maar nu helemaal niet meer.
    Hij eet slecht dus als ik nu iedere middag naar Fleur met hem ga dan neem ik volop eten mee want dan eet hij wel effe zijn buikje vol.
    Hij huilt ook bijna de hele dag als ik hem in de auto zet nu dan is hij stil hij weet denk ik al dat we dan naar mama gaan.
    Het zal wel een het flink missen zijn van mama en over 2 weken kan papa verlof opnemen maar hoe kan ik een ventje van bijna 1,5 jaar hier het beste in begeleiden? ik wil hem niet teveel verwennen want dan zit je daar zometeen weer mee. Wie heeft er tips?

alvast bedankt het zusje van Fleur1

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Pff ja ik denk dat het een reactie is op wat er gaande is.

Ik zou hem wel een btje extra verwennen en misschien wat leuks met hem plannen?

Sterkte voor Fleur1

3. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Dat Daan 's nachts doorslaapt zou kunnen omdat hij zo moe is van alle inderukken van overdag, dat er zo veel voor hem is veranderd. Dan wint de vermoeidheid het blijkbaar van de honger. En blijkbaar snapt hij dat mama er niet is, dus heeft ook geen zin die 's nachts te roepen, ze komt toch niet... Arme kind, zo van slag. Goed van je om eten voor hem mee te nemen zodat hij bij mama wel eet. Zo maak je het toch nog een beetje makkelijker voor hem.
    En dat hij niet meer zindelijk is komt door de stress die het hem blijkbaar oplevert dat mama er niet is, dat is niet vreemd. Wat fijn dat hij een tantje als jij heeft die hem in zijn eigen huis kan opvangen, als hij al zo uit zijn doen is door zo'n verandering dat zijn mama er niet is. Je doet het geweldig als ik dit zo lees, dat je je zo aan hem aan past. Wat lief, en wat een geluk dat je dat voor hem kunt doen, zeg! :thumup:

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoe bedoel je zindelijk? Meestal zijn ze met 1,5 jaar nog niet zindelijk.

Ik denk ook dat Daan van slag is. Lekker verwennen, de hele wereld is ineens veranderd en daarom onveilig geworden. Lekker knuffelen en veel aandacht geven. Iedere dag een beetje hetzelfde laten verlopen, met allerlei ritueeltjes. Daan is even de controle kwijt, dan is het fijn dat er veel duidelijkheid en structuur is.

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ben het met Agatha eens, super dat je dit voor je zus en haar gezin doet! Succes en beterschap voor je zus!

Amber

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan is overdag zinnelijk al wat maandjes hij zegt po als hij moet plassen en dat gaat helemaal super. Daan heeft een hekel aan zijn luiers al vanaf dag 1 dat Fleur1 hem vaak gewoon in zijn blote billen en een zeiltje neerlegde vandaar de vroege zinnelijkheid.

En iedereen zou dit denk ik doen voor je broer of zus. ik heb hierna nog 1 week vakantie en dan is papa er gewoon voor hem hopen dat die lang thuis kan blijven anders hebben we een groot opvang probleem

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat vind ik wel heel knap van Daan.

Je bent gewoon een superzus en tante. Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend.

Deel Deze Pagina