knuffel niet buiten het bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ben ik nu een strenge moeder als ik vind dat de knuffel van me dochter niet buiten het bed mag?
    Ze mag hem dus niet overal heen leuren.

Afgelopen week was ze ziek. Daar ging wel een uitzondering in omdat ze echt niet te genieten was. Nu moet ze zo ontzettend afkicken en vraagt constant om haar koko.

Maar ik twijfel nu. Ben ik nu gewoon te streng of zijn er andere moeders die dit ook doen> knuffel in bed en niet er buiten.
    Ben zo bang dat het beest vies of kwijt raakt. Dan ben ik verder van huis. Ook al heb ik 3 stuks totaal. (is een zelfgemaakte knuffel by the way en ze worden niet meer gemaakt. Stof is op. :p)

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier mag ze apie ook alleen in bed. Ze weet het zelf hardstikke goed, want als ze opstaat dan geeft ze haar apie nog een dikke zoen en zegt dan dag dag! Het is bij mij eigelijk niet echt een principe, meer dat het zo gegroeid is.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Tja, ik weet het niet, mijn zoontje is nog iets jonger dan jouw kindje, dus misschien scheelt dat.

Ik doe het zo dat hij hem in principe wel MAG meenemen uit bed, maar ik stimuleer hem om hem in bed te leggen. Onder het motto: 'Als jij wakker bent, moet Zetje slapen'. Meestal accepteert ie dat prima en zegt ie ook: Tetje lale (oftewel: zetje slapen :D).

Soms sleept ie hem wel mee naar beneden en dan maak ik er op zich niet zo'n probleem van, maar verhuis ik de knuffel weer naar boven op het moment dat hij weer ergens anders mee bezig is. Hij vraagt er dan ook niet meer om. Totdat we weer boven bij zijn bedje zijn en dan pakt ie hem weer. Prima, gaan we naar beneden dan vraag ik hem om Zetje weer in bed te leggen. Gaat meestal zonder morren...

Stel dat je kindje er zo aan verknocht is dat ze zonder knuffel niet lekker in haar velletje zou zitten, zou ik er geen probleem van maken. Dan maar de knuffel mee! Ze zijn nog maar zo klein...

Qua vies worden/kwijtraken... tja... idd een aantal reserve-exemplaren hebben, is daarvoor de enige oplossing :)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier blijft ie nu altijd al in bed en dat zal denk ik ook gewoon zo blijven. Speen en knuffel zijn voor in bed. (speen krijgt ze ook nog wel in de auto of wandelwagen als we wat langer onderweg zijn)

5. Sweetlakecity

dat was dus mijn gedachte ook...nu ze zo ziek is geweest,
    Alleen heb nog 1 probleem. Als ze koko heeft dan gaat ze duimen. Ai.....om haar nu soppend heel de dag door t huis te hebben vind ik niets.

Ik deed toen ze kleiner was hem ook richting bed als ze even niet omkeek.
    Ja ben nu weer bezig met: koko moet slapen. Dan gaat ze hem een kus geven. Maar tegen de avond, etenstijd, gaat ze hem zo missen als ze dan nog even tv mag kijken. En die duim dus he :-s

6. Sweetlakecity

red> bij lange ritten komt koko ook wel eens mee. Dat klopt. Of spannende aangelegenheden zit hij spontaan in me tas. Haha

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier bijft haar knuffel ook in bed en als ze moe is vraagt ze er wel om maar is snel af te leiden met een spelletje. Hier is haar knuffel "verbonden" aan haar duim. Zodra ze haar knuffel heeft gaat hara duim in haar mond. Daarom vin dik het erg belangrijk dat hij in bed blijft hahah

8. MamaMarije

Is ze nog te jong om een soort afspraak met haar te maken? Waarschijnlijk wel, of niet?

Dat je afspreekt dat ze hem in bed mag hebben én bij het televisiekijken voor een vast half uurtje/uurtje of weet ik hoe lang ze kijkt.

Hier kijkt Lucas ook altijd aan het eind van de dag een 30-45 minuutjes naar de televisie (leve baby tv-dvd's!) en dan krijgt ie ook meestal een knuffel erbij. Hier is dat vaak een van de andere knuffels, die gewoon beneden liggen. Daar friemelt ie dan aan als hij tv kijkt. Tis zo echt een rustmomentje. Na het tv-kijken gaan we eten en dan leg ik de knuffel weer weg.

Is dat een idee?

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij ons mogen knuffels wel in huis, maar niet buiten huis. Als we op pad gaan neem ik knuffels mee als hij ergens anders moet slapen, maar hij krijgt verder niet een knuffel mee op pad. Hij heeft op de creche een apart knuffeltje.

Ik vind het op zich een hele redelijke regel. Je mag best een beetje streng zijn. Ik geloof niet dat het traumatische regels zijn of iets.

10. Sweetlakecity

mamamarije> nee de afspraak gaat niet op bij haar.
    Dan moet hij mee eten. Ben bang dat ze dan altijd denkt ik mag hem hebben. Ze zit in zo een fase...ik ben bijna 2 en ik ben de koningin. LOL

11. MamaMarije

Hihi, dan zit er idd misschien niets anders op dan strenger zijn! Zeker als ze probeert de kleine drama-queen te zijn ;) meebuigen is dan idd niet altijd handig misschien...

En ik vind het ook geen barbaarse regel hoor! ik denk dat grenzen stellen best wel mag, je merkt vanzelf of deze grens voor jullie te hanteren is ja of nee!

Succes!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Streng of niet, hier is het ook zo. Al mogen schaap en beer tegenwoordig wel mee ontbijten als ze dat wil, dan mogen ze vanaf de tafel toekijken, maar dan gaan ze daarna naar bed. En als ze ziek is, mag ze ze ook bij zich hebben. Schaap gaat ook mee naar het KDV, want juist ook daar heeft ze er met slapen veel behoefte aan. (We hebben vier stuks van schaap en drie van beer, met name omdat ik ze regelmatig wil wassen. ;))

13. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje heeft zijn knuffel thuis ook alleen in bed. Als hij ziek is mag hij mee, maar anders niet.
    Hij heeft ook een knuffel op het kdv. Die krijgt hij als hij op bed gaat, verdrietig is of moe wordt aan het einde van de middag. Prima, dat is daar, thuis gebeurt dat echt niet.
    Punt is hier dat mijn zoontje alleen duimt met knuffel en op deze manier dus ook alleen in bed.
    Ik vind het niet super streng. Het is gewoon zo.

14. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook hoor! Haar "Woef" en haar speen (met langoor eraan vast) mogen alleen in de slaapkamer blijven! Dat weet ze ook. Als ze 's morgens uit bed getild wordt dan is het eerste wat ze doet haar speen en Woef in bed terug gooien! Ik vind het ook altijd verschrikkelijk als een kind maar de gehele dag met een speen loopt. En dan ook gaat praten met die speen er nog in! Nee, dat deed ik wel toen ze nog klein was, maar vanaf dat ze een jaar is ofzo krijgt ze geen speen meer overdag! Alleen bij het slapen!

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier is DE knuffel ook alleen voor in bed en heel soms als meneertje ziek is. Knuffel gaat dus wel mee als we ergens gaan slapen. Daarnaast is er nog een knuffel die op het bed moet passen en die gaat dus nooit mee (heeft heimwee dus moet altijd thuis blijven)

16. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier ook alleen de knuffel in huis. Hij wil hem wel eens meepakken vanuit zijn bedje als ik hem eruit haal en naar beneden neem, maar als hij dan gaat spelen dan hup gooi ik die knuffel weer naar boven.
    Hetzelfde gelt voor een speentje. Dan gaat hij lopen praten maar door die speen hoor je echt helemaal niets. Dus dan steek ik mijn hand uit en dan spuugt hij hem zo in mijn hand. Daarbij vindt ik het geen gezicht de hele tijd een speen in zijn mond.
    Alleen als hij ziek is dan mag hij wel de speen en knuffie beneden.

17. MrsMerel

MrsMerel Lid

13 dec 2010
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Noah heeft geen vaste knuffel, maar is wel gek op zijn speentje. Die blijft dus mooi in bed, hij vraagt er gelukkig ook nooit naar. Als we in de auto gaan of in de wandelwagen krijgt hij hem wel vaak, omdat hij erg onrustig is en moeilijk lang stil kan zitten. Dan houdt hem dat een beetje rustig. Ik zou zeggen; houdt voet bij stuk, jij bent de mama!

18. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hier blijft de knuffel gewoon in bed, tenzij hij ziek/zwak/misselijk is.

19. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    hier mag haar knuffel wel mee naar beneden .. Alleen mag die het huis nietuit ;)

20. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    die van mij sleept zijn mickey overal naar toe maak er ook geen probleem van let er altijd wel goed op dat ie niet kwijtraakt
    eerst was het trouwens pluto en toen gingen we op vakantie en toen heb ik pluto thuis gelaten toen was ik wel te bang dat die kwijt zou raken en toen dus mickey als vervanging mee genomen en sindsien is het mickey

en als die vies is gooi ik hem gewoon in de was knuffels zjn toch zo weer droog op de verwarming en hij vind het ook niet erg als ik zeg mickey is bah mickey moet even in bad doet ie hem er zelf al in haha en dan pakt ie meestal pluto weer.

ga echt geen probleem maken dat me kind met z´n knuffel loopt als ie er de hele dag bij zou gaan duimen vind ik het wel anders dan zou ik het ook zo min mogelijk proberen gelukkig duimt hij niet en heeft ie ook geen speen meer

Deel Deze Pagina