Hoi. Mijn zoontje is 23 maanden en de afgelopen twee maanden wordt hij elke nacht wakker. Hij vraagt dan vaak ook om een fles. Ik heb dit de eerste 2 weken geprobeerd niet te doen maar dan blij hij huilen en sliep ik ook 4 uur lang niet. Hij gaat dat gewoon niet meer slapen. Als ik hem een fles geef valt hij na een half uur weer in slaap waarna ik mijn nacht ook kan maken tot ongeveer 06:30 dan is hij meestal weer wakker. Ik wil hem nog steeds niet laten wennen aan die andere fles maar mijn man en ik moeten ook gewoon weer naar ons werk de volgende dag. Hebben meer kindjes van jullie dit rond deze leeftijd gehad? Hij heeft echt een lange tijd gewoon doorgeslapen tot 07:00u.
Eet hij overdag genoeg? Heeft hij misschien gewoon dorst omdat het dekbed te warm is of de temperatuur in de kamer wat hoger is sinds de winter? je kan je dat soort dingen afvragen. Heb je al geprobeerd eerst water aan te bieden? Anders zou ik gewoon 120 cc melk aanbieden sterk aangelengd of zo. Hier was het in ieder geval tot 17 maanden zo dus het kan. Misschien gaat hij door een periode van groei...
Mijn zoontje doet sinds hij ziek geweest is een paar weken terug hetzelfde. Ik geef hem gewoon wat water (in een antilekbeker) en dan gaat hij weer slapen. Soms zijn een kus en knuffel nodig, heerlijk met die klamme slaaphandjes in m'n nek. 😊 Ga ervan uit dat het een fase is.
Ja hoor onze dochter sliep al met elf weken door van acht tot zeven maar heeft daarna heel vaak zulke dases gehad. Tot een maand geleden kwam ze denk wel vijf uit zeven nachten. Wij geven gewoon en ze slaapt vinnen kwartier weer Maar nu is het dus weer over
Ik herken dit bij mijn zoontje. Hij wil dat we bij hem gaan zitten, maar dan slapen wij bijna niet meer. Steeds kijkt hij of we er nog zitten, gaat lopen spelen en kletsen, enz. Dus nu negeren we het en gaan om de 5/10/15 min naar hem toe als hij blijft huilen. Werkt hier erg goed!
Hier een beker water op het tafeltje naast z'n bed neer gezet (peuterbed) paar keer uitgelegd dat hij zelf kan pakken en overdag geoefend Beloningsbord opgehangen elke keer herhalen als je niet om mama roept maar zelf drinken pakt krijg je een sticker binnen 2 dagen was het gedaan en hoorde ik hem niet meer snachts..