Wanneer zichtbare buik tijdens 2de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mom2Be92, 7 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

17 okt 2013
    521
    4
    18
    Almere
    Hoi dames,

Ik ben benieuwd met hoeveel weken jullie al duidelijk een zwangerschapsbuik hadden bij de 2de zwangerschap. Kwam je buik eerder of later vergeleken met je eerste zwangerschap?
    Ook dames met overgewicht...wees niet verlegen en show je buik:)

Gr

Nieuwschierige mama die bezig is met een brusje:)

Ps: fotos zijn meer dan welkom:)

2. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Mijn buik kwam veeel eerder dan bij de eerste zwangerschap.
    Ik dacht bij 10 weken al, hmmm wanneer zal ik mijn zwangerschapsbroek weer eens voor de dag halen. En bij 13 weken zag mijn buik er al even groot uit als de voriger keer bij 20 weken.

3. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    nou bij mij ook zeker eerder dan bij me eerste. ik ben nu 14 weken en ben al lekker rond en flink aangekomen ook. heb een normaal postuur maar die buik is al in volle glorie aanwezig nu haha

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Met 6 weken had ik al grote moeite om te verstoppen dat ik zwanger was. Het verschil tussen de 1e en 2e zwangerschap is heel groot. Ik loop nog steeds 2 maanden voor qua cm's met mijn buikomvang. Mijn gewicht is overigens wel vergelijkbaar met de 1e zwangerschap. Het zijn echt de banden en spieren die eerder wijken waardoor de buik groter is.

5. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Bij mij ook eerder!
    Bij de eerste rond 20 weken pas en nu al bij 6 weken..

6. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

17 okt 2013
    521
    4
    18
    Almere
    Soowww dames haha das egt een hele grote verschil!
    Hihi ben zooo benieuwd :D

7. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier ging het ongeveer net zo... Mn buik lijkt nu al wat ik bij de vorige zwangerschap met 6 maanden had :p

8. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    leuk topic lees even mee :)

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    vrijwel direct. ben al van mezelf erg dun. met 12 weken was mijn platte buik al helemaal een bolletje. met 27 weken vroegen mensen waarom ik zo hoog zwanger nog op vakantie durfde...
    ene foto was met 27 weken en de andere met 40 (zelfde zwangerschap pff haha)

10. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Bij de eerste zwangerschap kon ik met 20 weken nog makkelijk mijn eigen broeken aan.
    Nu met de tweede zwangerschap kon ik met 4/5 weken al de zwangerschapsbroeken uit de kast halen. en ouders en schoonouders vroegen al met 5 weken of ik misschien weer zwanger was.

11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Met mijn eerste zw.schap vroegen mensen mij met 26 weken zelfs of ik wel zeker wist dat ik zwanger was, er was tenslotte nog helemaal niks te zien:$!? Met de 2e zw.schap had ik een positieve test en een week daarna was het al niet meer te verbergen helaas.... Dat had ik graag nog wat langer kunnen doen ;)

12. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste ook pas na de 20 weken. En nu valt het me ook nog mee(zie nog geen buik). Maar mijn baarmoeder ligt ver naar achter dus ik denk dat het daardoor komt.

13. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Bij de eerste zwangerschap begon mijn buik met zo'n (ik denk) 14 weken zichtbaar te worden. Bij deze tweede zwangerschap al rond 8-9 weken. Ben nu 12 weken en je ziet het wel duidelijk, maar ik heb van mezelf al wat overgewicht en van de vorige zwangerschap (1 jaar geleden) toch ook wel een slappe buik overgehouden waardoor het sneller zichtbaar is denk ik. Qua gewicht kom ik ook deze keer nog steeds niet aan, bij vorige viel ik eerst wat kilo's af.

14. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Bij de eerste zwangerschap kreeg ik pas laat een buikje en nu met 10 weken zwangerschap kan je weer niet zien dat ik zwanger ben. Van 1 kant vind ik dat jammer, maar van de andere kant komt het wel goed uit aangezien veel mensen in onze omgeving dit geen goed idee gaan vinden..

15. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Nu 15 weken als ik niet vertel dat ik zwanger ben vraagt ook niemand ernaar. Bijna niets te zien.
    Bij de eerste werd het pas bij 23 weken zichtbaar.
    Nu aangekomen ongeveer een halve kilo. Las gisteren dat met deze termijn tussen 2.5 en 4 kilo heel normaal is.

16. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ojaaa en ik ben 7 kilo afgevallen, dat was ik nog vergeten te vermelden😝

17. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Bij mij begint er nu pas een buikje te ontstaan. Bij de eerste ook rond 16 weken. Ik was toen veel afgevallen dus was het eerder zichtbaar, maar deze keer valt dat best mee.

Ik had ook gedacht dat het veel sneller zou zijn... Maar ach, als die buik er maar komt ;)

18. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Ohhh... Beckje!! (zit met hand voor open mond en grote ogen).
    en je na die 27 weken nog veel verder gegroeid of was dit het wel?

Leuk topic dit!

Wij zijn nu ook 'bezig' voor een tweede maar had gehoopt het dit keer voor mij te houden tot 12-16 weken. Vorige keer hebben wij het al met 7 weken verteld en nu zou ik het graag wat langer voor onszelf willen houden. Maar als ik het hier zo lees is er dus een goede kans dat dit helemaal niet gaat lukken!! Hahaha...

19. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Bij de eerste kreeg ik pas bij 22 weken een buikje dus pas na de 20 weken echo het blijde nieuws verteld. Vanaf 10 weken heb ik nu al een echt buikje dat niet meer in te houden is, ik geloof dat het vooral mn darmen zijn die verschoven zijn en ruimte die sneller in je buik gemaakt wordt. Wijde kleding dragen dus nog even :)

20. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk! Wij gaan over een paar weken ook voor een 2e! Ik vrees voor snel een buik, de boel is nogal slapjes na mn vorige zwangerschap(pen)😨

Deel Deze Pagina