Elke nacht wakker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sabrieneke, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrieneke

Sabrieneke Actief lid

1 nov 2008
    161
    0
    0
    Flevoland
    Onze zoon van 2 jaar en 4 maanden wordt nu al een aantal maanden elke nacht huilend wakker. Het kan om half 2 zijn, 4 uur, dus geen vaste tijd. Ik heb al van alles geprobeerd, maar op dit moment doe ik er weinig moeite voor, ik pak hem op en ik leg hem naast mijn man in bed. En dan slaapt hij zo weer verder.
    En een paar weken geleden zijn we begonnen met hem s'middags weer een uurtje te laten slapen. Hij sliep al heel lang niet meer s'middags. Een paar keer is hij s'nachts niet wakker geworden, maar sinds een week maakt dat ook niet meer uit.
    Wie heeft de tip???
    Hij slaapt nog in een ledikantje, misschien dat het tijd wordt om naar een peuterbed te gaan? Iemand ervaring hiermee?
    Hij eet s'avonds vrijwel niks. Zou het kunnen zijn dat hij honger heeft? Hier iemand ervaring mee?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.969
    113
    Ik hoor om me heen van een heleboel ouders met kinderen in die leeftijd dat het veel voor komt.
    Onze dochter heeft dit ook vanaf dat ze ruim 2 jaar was. Het wordt nu langzaam beter (ze is nu bijna 3,5). Soms gaat het nachtenlang goed, soms is ze weer vaak wakker. Vaak dromen, ook een tijd last gehad van nachtangst, nu is ze verkouden en wordt ze daardoor veel wakker (keelpijn, hoesten). De peuterperiode is gewoon erg onrustig.
    Onze dochter slaapt tussen ons in ook meteen verder en goed, we hebben dit maar geaccepteerd. Er zijn ook genoeg nachten dat ze gewoon d ehele nacht in haar eigen bed slaapt. En soms periodes dat ze weer veel wakker wordt.

Deel Deze Pagina