Van zindelijk naar helemaal niet meer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Belle1978, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Mijn zoon van 3,5 jaar is zo rondom zijn derde jaar zindelijk geworden.
    Althans, hij had nog wel eens een ongelukje maar poepte volledig op de wc/potje. Op de crèche ging het moeizamer. Uiteindelijk begon hij na een aantal weken steeds meer ongelukjes te krijgen op de crèche. Ze deden hem dan in de loop van de dag een luier aan. Thuis ging het ook weer slechter. In overleg met het CB zijn we weer luiers gaan gebruiken. Aangezien hij een aantal weken volledig zindelijk was zoeken zij er niets medisch achter ("hij kàn het wel").
    Eigenlijk is het alleen maar slechter gegaan. Ook thuis veel ongelukjes (plas). Maar de laatste tijd poept hij ook niet meer op de wc/potje. Alsof het hem niets kan schelen.
    Is er iemand die dit herkend? Wat heb je toen gedaan? Weer volledig in de luiers? Ik kijk ook al met een schuin oog naar volgend jaar als hij naar school gaat. Ik wil er eigenlijk niet aan om de zindelijkheidstraining op te geven maar het voelt zo zinloos.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou 'm een luier aan doen, anders blijf je bezig :)
    Dl was een week ziek, en verloor alle interesse in zindelijkheid. Ik zet haar gewoon regelmatig op de wc. (we doen nu heel lang met 1 luier).
    Ik hoor wel van iedereen dat zindelijkheid lang kan duren bij jongetjes, waarom dat zo is weet ik niet.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja heeft mijn jongste ook, met bijna 4 was hij zindelijk, vlak voor hij naar school ging was het over.
    Bij hem blijkt het met prikkelverwerking te maken te hebben, hij voelt het alleen als het heel rustig om hem heen is. Hij draagt nu een luier op school en gaat maar halve dagen. We beginnen overmorgen met borstel therapie om zijn prikkelverwerking te stimuleren.

Ik zou het even laten rusten en dan over een tijdje weer oppakken, anders heb je kans dat hij straks niet meer wil.

Deel Deze Pagina