Wij hebben nog een traphekje boven en beneden. Maar onze zoon van bijna 3,5 jaar komt nooit zelf z'n bed uit. Alleen als wij ernaast staan. Hij is ook nog niet zindelijk, dus heeft ook geen reden. Hij kan wel zelf de trap op en af. Maar ook alleen met ons erbij. Maar we gaan binnenkort verhuizen, en vroegen ons af tot wanneer het nodig zou zijn.
Wij hebben alleen boven nog traphekjes. Ze kunnen ze zelf openmaken (4jaar). Ze hangen er puur uit gemak en omdat ze nog weleens wild rondrennen door het huis; kunnen ze alvast de trap niet afvallen.
onze badkamerdeur gaat open in de richting van het trappengat. Dus hier blijft het hekje... zodat je niet bovenaan de trap staat en iemand vanuit de badkamer de deur opengooid en je weer beneden ligt . Ik vind het wel een prettig idee ben er zo aan gewend. Alleen boven overigens.
Zoontje van 3 kan prima traplopen, maar vind het hekje nu nog wel makkelijk voor de renmomenten boven en hij wil weleens slaapdronken midden in de nacht denken dat het ochtend is en dan staat hij op de overloop te kijken. Voor die momenten vind ik een traphek prettig. Beneden nooit een teaphek gehad.
Wij hebben boven nog de traphekjes (kinderen zijn 5 en 6). Ik vind het een fijn idee mochten ze 's nachts uit bed komen. Ze kunnen 'm zelf openmaken, dus naar beneden gaan als dat nodig is, maar dus niet zonder dat ze het doorhebben slaapdronken naar beneden vallen. Bovendien willen ze boven nog wel eens wild spelen en ook voor die situatie vind ik het hekje een veilig idee.
Op die leeftijd zoy ik hem niet meer ophangen na verhuizing. Maar is natuurlijk wel afhankelijk van huis en kind
Zou afhankelijk zijn van de indeling van het huis, de grootte van de overloop enzo. Hier blijven die hekjes boven nog wel even. (Beneden ook nooit gehad.)
Heb ze paar maanden geleden weggehaald, jongste is 3,5 jaar. Ze kon al een tijdje zelfstandig de trap op en af zonder dat ik erbij was, dus zag het nut niet meer zo... Had er alleen maar last van . Als je nu gaat verhuizen zou ik ze op die leeftijd idd niet meer ophangen.
Als je het geen fijn idee vindt dat hij zelf traploopt (bijvoorbeeld door achterblijvende motoriek) dan zou ik er wel weer eentje ophangen. Hier gaan ze bijna nooit meer dicht (zoontje bijna 3), maar wel als ze rondjes gaan draaien op de overloop en duizelig kunnen worden bijvoorbeeld. Als hij straks naar een groot bed gaat, dan gaat hij wel weer dicht bij een slaapje. Hij ligt nu nog in zijn ledikantje.
We hebben hem boven aan de trap nog. Zoon is 3,5. Als mn zoon rechtdoor uit zn slaapkamer loopt staat hij bij de trap. Ook weleens aan t rennen boven, dus voor de zekerheid hangt hij op
Mijn dochter is nu 4,5, maar dat traphekje blijft. Ze doet nl aan slaapwandelen. Overdag kan ze hem zelf open maken. We hebben trouwens ook een hondje die ook niet meer bovenkomt, dus ik denk dat hij sowieso wel blijft.
Beneden hebben we het traphekje al een paar maanden open staan dus daar hebben we het niet nodig. Voor boven zijn we er nog niet uit. Misschien eerst maar eens kijken wat hij doet.
Op zolder hebben wij hem een aantal weken geleden weggehaald, maar daar zijn ze nooit alleen. Als ik op zolder bezig ben met de was ofzo, loopt onze jongste van bijna 3 wel gewoon 'los' en dat gaat prima hoor. Maar als ze met zijn tweetjes boven spelen zonder dat ik erbij ben, vind ik het traphekje nog wel een fijn idee. Maar wij gaan binnenkort ook verhuizen en dan denk ik niet dat we nog een traphekje willen. Ik vind het daar toch wel zonde om te gaan boren (is nogal een aparte trap, waar het dan echt in het hout moet.) Volgens mij wordt op veilgheid.nl en ook in de handleidingen meestal geadviseerd de hekjes tot 2 jaar te gebruiken. Vanaf die leeftijd loop je het risico dat ze er overheen klimmen. En dan is een traphekje gevaarlijker dan gewoon de trap af lopen.
Onze dochter is bijna 3 en voorlopig gaan ze nog niet weg. Ze slaapwandelt soms en hangt dan over het traphekje heen.. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als we ze weghalen!
Hier weggehaald toen de jongste 2,5 jaar was. Was niet meer nodig, hij kon prima traplopen zonder hulp. Als ik de reacties hier lees waren wij er vroeg bij, waarschijnlijk is het ook behoorlijk kindafhankelijk wanneer het hekje weg kan. Overigens zijn mijn kinderen geen slaapwandelaars, scheelt natuurlijk ook.
Wij hebben nooit hekjes gehad. Zoon is nog geen 3 maar gaat al een tijdje zelfstandig de trap op en af. Ook snachts. Hij slaapt op zolder en staat geregeld naast mijn bed snachts. Ik zou in een nieuw huis ook geen hekjes meer plaatsen nee, maar inderdaad huis en kindafhankelijk.
Hier altijd alleen boven gehad. Nu nog (bijna 4 en bijna 3). De dames kunnen hier vaker ruziën om wie er het eerst de trap af mag, dus is fijn dat het er is zodat ze elkaar niet van de trap af kunnen duwen. De trap is ook meteen naast de badkamerdeur dus hij zal er ook nog wel een tijd blijven hangen. Een aar jaar misschien nog wel, geen haast in elk geval.