Hoogzwanger en vliegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mommy2be, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoi dames,

Wie heeft ervaring met hoogzwanger zijn en vliegen tot bijvoorbeeld 34 weken? Hoe was dat gegaan?

Groet

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Volgens mij mag dat niet....
    iig niet zo zeer lichamelijk...

maar veel vliegtuigmaatschappijen willen een zwangere maar meenemen tot 7 maanden ofzo..omdat ze het risico niet willen lopen dat er iets in de lucht gebeurd...

3. Niet meer actief

is per vliegmaatschappij verschillend... volgens mij staan de meeste maatschappijen het toe tot 34 weken

4. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik ga 20 december vliegen en denk dat ik 25 december weer terug vlieg.
    we gaan naar ierland.
    maar mag ik dan nog wel vliegen?

ben 1 maart uitgerekend

5. Niet meer actief

hoeveel weken ben je dan?
    en even informeren bij je luchtvaarmaatschappij

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    je mag volgens mij tot 28 weken vliegen en dan heb je toestemming van de piloot nodig
    toen we van honeymoon terug kwamen werd er op vliegveld in turkije ook een vrouw geweigerd die hoogzwanger was

7. Niet meer actief

Nee dat het langer mag dan 28 weken weet ik eigenlijk wel zeker.. op de site van transavia bijv. staat dit:

"Bij een zwangerschap zonder enige complicaties mag u vliegen tot 36 weken zonder een doktersverklaring te overleggen. Vanaf 36 weken zwangerschap is vliegen niet meer toegestaan.

Bij een zwangerschap van een meerling mag u vliegen tot 34 weken zonder een doktersverklaring te overleggen. Vanaf 34 weken zwangerschap is vliegen niet meer toegestaan.

Bij een zwangerschap met complicaties is het te allen tijde een vereiste dat u voor vluchten van/naar Nederland een doktersverklaring in het Nederlands of Engels kunt overleggen. Voor vluchten van/naar Parijs-Orly (behalve voor de route Rotterdam-Parijs Orly) heeft u een doktersverklaring in Frans of Engels nodig. Deze verklaring moet binnen zeven dagen voor vertrek zijn uitgegeven. Vanaf 34 weken zwangerschap mag u niet meer vliegen."

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Net zoals jstd zegt is het bij de meeste (nederlandse) maatschappijen hoor! Het ligt er denk ik net aan hoe je jezelf voelt hoor. Toen ik zwanger was van mijn zoontje voelde ik me nog heel goed met 34 weken en had ik nog best op vakantie gekund met het vliegtuig.

9. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik heb wel is gehoord dat je na zoveel tijd niet meer mag vliegen,wegens de druk enzo tijdens het opstijgen en dalen
    maar of het waar is?

10. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Neem weleen zwangerschapsverklaring mee om te bewijzen hoever je bent. Sommige vrouwen hebebn zo'n megabuik dat ze geweigerd kunnen worden.Hetis dan erg handig dat je kunt bewijzen hoever je bent.

11. Niet meer actief

nee is niet waar... de enige reden dat je evt. niet meer mag vliegen na bijv. 34 weken is dat de kans dan te groot wordt dat je aan boord gaat bevallen! En een noodlanding/bevalling aan boord zit niemand op te wachten haha

12. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    JsztD,ja ik heb het is gehoord,wist eigenlijk ook niet wat je ervan kan denken,hahaha
    zit veel wijsheid in,wat je verteld,niemand zit idd te wachten op een bevalling in vliegtuig ;)

13. Niet meer actief

hahahaha nee idd.. pff stel jezelf voor je zit in een vliegtuig en je krijgt een weeenstorm :confused:

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hi!

Bij de meeste maatschappijen mag je vliegen tot 36 weken (dat is dus inclusief terugvlucht) maar dit kan wel per maatschappij verschillen dus check dit altijd van te voren.
    Wel is een doktersverklaring altijd handig. Een steward(ess) kan namelijk aan jouw buik niet zien hoe ver je bent en men houdt het recht voor je te weigeren. Als jij kan aantonen dat je nog geen 36 weken bent, is er voor hen geen reden om je te weigeren. Ik had 'm bij me met 24 weken en dat bleek toch wel nodig te zijn... (grote buik)
    Vliegen is niet schadelijk voor je kindje. In geen enkele fase van je zwangerschap. Je bevindt je namelijk in een drukcabine en in die cabine is de druk praktisch gelijk aan die op de grond. Ook stijgen en dalen zijn geen probleem. Zoals JstD al zegt: de reden om zwangeren te weigeren vanaf 36 weken (of 34 weken bij meerlingen) is omdat men niet zit te wachten op een bevalling. Een vliegmaatschappij zal altijd proberen niet aansprakelijk gesteld te worden mocht er iets fout gaan of extra kosten omdat je bijvoorbeeld in een ander land bent.

Ierland moet dus geen probleem zijn maar check op de site van Aer Lingus of als je met een andere maatschappij vliegt op die van hen. Veel plezier!

15. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    het probleem is dat ik niet weet met welke maatschappij we vliegen.
    want de opa en oma van mn vriend die regelen de kaartjes.
    die hebben er wel bij gezegd dat ik zwanger ben.
    maar we vliegen dan eerst vanaf amsterdam naar londen.
    en dan vanaf londen naar belfast.
    en dan ben ik rond de 30/31/32 weken.

liefs

oh ja ze opa en oma sturen de tickets via de post naar ons toe.
    dus dan kan ik checken via welke maatschappij we vliegen.
    maar ik moet dus sowieso een doktersverklaring meenemen?

16. bengel

bengel Niet meer actief

en dan nog met een zwangerschapsverklaring kunnen ze je toch nog weigeren. Toen wij vorig jaar naar turkije gingen, mocht een vrouw niet mee, ook al had ze een zwangerschapsverklaring..
    was heel lullig, hele familie ging, en zij als enige bleef thuis..zelfs haar man en 2 kindjes gingen.
    Later kwamen we ze nog tegen in turkije vertelde haar man dat ze acheraf toch mee had gemogen, maar ze gingen maar 8 dagen, dus was t niet meer waard..
    echt sneu.

17. Niet meer actief

Je mag dan gewoon vliegen :) maar neem idd voor de zekerheid je zwangerschapskaart mee !

Have fun

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Dat zou ik zeker wel doen. Gewoon even aan je VK vragen dan maken ze een briefje (ook in het Engels).

Deel Deze Pagina