Fietszitje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samba25, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    hallo dames,

Mijn dochter is bijna 8 maanden en zit al heel goed zelfstandig ( ze gaat uiteraard nog niet zelf zitten), met een rechte rug, ze valt eigenlijk nooit meer om. Nu is mijn vraag, mag zij al in een fietszitje voorop?

Liefs Jojo

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb het vanaf een maand of 9 heel kort gedaan. En heel voorzichtig gefietst, want ik vond het nog wel erg hobbelen. Nu is bij ons het kdv twee minuten fietsen, dus dat vond ik wel goed te doen. Maar ik was er heel voorzichtig mee. Gisteren voor het eerst echt twintig minuten gefietst met haar (bijan 14 maanden). Zo leuk!!!

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    hey poema,

bij mij is het kdv idd ook 2 minuten fietsen maar kan dus beter nog wachten begrijp ik?

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    O, wacht, ze gaat nog niet zelf zitten? Dat deed mijn dochter wel toen ik haar meenam op de fiets. Volgens mij is dat ook een beetje een richtlijn; zelf gaan zitten en dan echt wel dat ze dat een maand kan ofzo. Toch?

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    maar voordat ze zelf gaan zitten ben je al een hele tijd verder toch?
    Als ik haar neerzet, ze wil niet eens meer liggen, ja in bed, dan blijft ze gewoon goed zitten.

6. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier heb ik Iris meegenomen op de fiets toen ze ruim 8 mnd was. Ze kon toen nog niet zelf gaan zitten, maar zat wel heel stevig.
    Ik heb het trouwens pas gedaan nadat het CB zei dat het kon. Ze duwde een aantal keren tegen Iris aan terwijl ze zat en daar viel ze niet van om. Ze zat stevig genoeg om korte ritjes op de fiets te maken (in het begin max. 10 min.)

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    ze kan dus zelfstandig zitten, zonder ondersteuning van mij of een kussen ofzo, maar ze gaat niet, als ik haar bijvoorbeeld neerleg helemaal uit zichzelf zitten :D hihi best moeilijk uitleggen..

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    sorry zie nou pas dat er vandaag al een topic over is geplaatst..:)

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ze hoeft niet zelf te gaan zitten, maar moet wel stevig kunnen zitten. (snap je?) De richtlijn is ongeveer 9 maanden mits je kleintje op een harde ondergrond een tijd netjes met recht rug blijft zitten. Ze moet ook bijv een speeltje kunnen pakken zonder om te kukelen (evenwicht).

Ik heb vandaag voor de 2e keer gefietst, 5 minuutjes. We bouwen het langzaam op, is toch heel erg vermoeiend voor zo`n kleintje! Mijn zoontje zit nu al 3 maanden stevig zelf.'

PS Dit zijn adviezen van mijn CB, kan ergens anders wel weer anders zijn hoor!

10. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    #10 Samba25, 18 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2010
    hey marjon,

bedankt voor je reactie, mijn dochter kan op een rechte ondergrond en ook op bed bijvoorbeeld zeker 15 a 20 min alleen zitten, ze pakt speeltjes, achter zich of naast zich en valt daarbij niet om. ik zie aan haar dat ze het zat is als ze een beetje schuin gaat hangen, dan is het klaar met het zitten. Ik snap dus wat je bedoeld, ik ga ook geen uur fietsen natuurlijk, gewoon even naar de supermarkt ( 5 min ) of kdv (2 min) :)
    dus kan het wel proberen denk je?

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Zet haar eerst anders eens thuis in het fietszitje, kijk of ze er beetje goed in zit. Dan heel langzaam opbouwen met bochten etc, en zeker de hobbels vermijden.
    Dan lijkt het mij dat het weinig kwaad kan. Vind dat moeilijk hoor bij andere kindjes, om te zeggen van tuurlijk kan dat.

Denk er wel aan dat als je naar de supermarkt gaat, is 5 min heen, dan moet ze in het winkelwagentje weer zitten, en dan nog weer terug op de fiets. Al met al een hele onderneming hoor!

Ik zou zeggen fiets eerst eens een paar keer de straat op en neer, en kijk hoe ze reageert! Succes!

12. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    ja je hebt gelijk, dan heb ik de wagen natuurlijk niet bij me hahah
    ok ik ga het gewoon idd in de straat proberen, als ik het stoeltje heb gekocht :D

13. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Precies, en als ze het niks vind ben je ook zo weer thuis! Ik ben ook begonnen gewoon thuis, en steeds iets langer.

Maarre.... het is wel super leuk hoor!

Deel Deze Pagina