Onze oudste heeft binnenkort zijn eerste kinderfeestje. Hij is er zelf op 1 geweest toen hij vorig jaar net op school zat. Dat was rond 1430 brengen (ze hebben continurooster tot 14.00) en rond 17.00 ophalen (ze hadden toen rond 1630 een pannenkoek gegeten) Ik zelf denk eraan om om 14.00 gewoon de kinderen mee te nemen. Eigenlijk wonen alle kindjes bij ons in de straat (of 2 eromheen in elk geval 5 min loopafstand) Iedereen loopt ook naar school (200 m van ons huis) dus prima. Dan cadeautjes, cakejes en dan alles in piratenthema (heb een speurtocht met spelletjes en een schat zoeken en vooral ook ruimte om vrij te spelen) Ik dacht er zelf aan om ze dan rond 1645 eten (patat of knakworst ofzo) te geven en rond 1715/1730 thuis te brengen (we lopen ze dan naar huis) al kan ik ze ook laten ophalen. Is dit wat? Ik weet niet zo wat normaal is? Zijn er wellicht nog tips of tops?
Hier zijn de feestjes op zaterdagmiddag van 14 uur tot 17 30. 1x zoon zelf moeten ophalen en andere 2x is ie thuis gebracht. Ik heb oud Hollandse spelletjes gezien en speurtochten, verder ook vrij spelen en wat tv kijken. Eten pannenkoek of friet. Binnenkort gaan wij zoon zijn feestje organiseren, hij wil spiderman thema dus we hebben wat dingen op Ali besteld. Verder willen we een web in de tuin maken waarover ze moeten springen, onderdoor etc en zoon wil graag een speurtocht. Ik zit meer in dubio hoeveel kids hij uit mag nodigen, wilde eigenlijk max 5 maar waarschijnlijk wordt hij komende periode op nog 3/4 feestjes uitgenodigd en vindt terug uitnodigen ook wel zo netjes.... zucht
Leuk Spider-Man thema! Hier is zaterdag vaak lastig begreep ik met clubjes enzo dus vandaar vrijdagmiddag. Al zal het een en ander ook wel zwemles hebben dan... Hier is hij op 1 feestje geweest, 2 vriendjes niet uitgenodigd en 1 is pas in oktober jarig.. ben benieuwd!
Wij hadden ook een piraten thema! Ons feest was op woensdag en we hebben geen continu rooster. Vanuit school met zijn alle naar ons huis gelopen en pannenkoeken gegeten. In het bos hebben we verschillende piratenspelletjes gedaan. Bij elk spel kregen ze een stuk foto en alle stukken bij elkaar was de zoek plaats van de schat.(bandana) Terug thuis kregen ze wat lekkere dingen op tafel en mochten ze een katoenen tas versieren met textielstiften. Langzaam kwamen de ouders om 15.30 de kinderen halen. Bedenk tot hoe laat je de spelletjes wil doen, pas de hoeveelheden te plekken aan. Wij hebben wat ingekort omdat ze moe werden. Zorg ook voor extra dingen zodat je altijd wat achter de hand hebt. Ik had ook kleurplaten klaar gelegd voor er na maar die hebben ze uiteindelijk in hun tas gestopt met hun verassing voor thuis
Goede tip! Kleurplaten ga ik ook regelen! Altijd handig als ze moe zijn! Ik heb niet teveel spelletjes inderdaad gedaan die kan ik inkorten of verlengen en meestal vinden ze rondrennen (vooral met mijn man haha) ook al erg leuk.’