Ons dochtertje van 2 jaar en 3 maand kan errug moeilijk in slaap vallen.. Altijd maar roepen, en maar kletsen en mama roepen, enz. We moeten soms wel 10 keer op en neer lopen voor ze een keer slaapt. Boos worden helpt niet, laten huilen werkt niet, in de hoek zetten niet.. Rustig praten niet.. We hebben wel gehoord dat ze ontzettend slim is voor haar leeftijd en veel indrukken krijgt. Ze hoort alles om zich heen en snapt ontzettend veel! (Dit is gezegd door het cb). Ze zeggen ook dat ze een beetje een control freak is, die graag zelf de touwtjes in handen houdt.. Iemand die hier bekend mee is? En vanaf wanneer werd het beter? En hebben jullie tips? Die zijn ZEER welkom!
misschien even bij haar in bed kruipen(als ze een groot bed heeft natuurlijk...) en even de dag doorspreken, dan heeft ze even je volledige aandacht en hoeft ze er daarna niet meer om te roepen en kan ze een deel van de indrukken die ze heeft opgedaan al kwijt...
Heel herkenbaar, hoort volgens mij echt bij de leeftijd (en niet bij hoe snel oid ze zijn) Bij ons is dit nu een paar weekjes aan de gang. Wat bij ons helpt is een duidelijke structuur met naar bed gaan. Dus altijd hetzelfde: na het eten onder de douche, dan nog heel even naar beneden, wat drinken en naar boven, tandenpoetsen, boekje lezen en slapen. Wij gaan hooguit 1x naar boven en roepen soms nog een enkele x weltrusten vanaf beneden. We vertellen haar ook echt dat ze kan roepen wat ze wil, maar dat papa en mama nu niet weer naar boven komen, maar beneden blijven. Succes! Ik denk niet dat he
Erg vervelend idd ons zoontje heeft het ook een tijdje gedaan en negeren werkt toch erg goed hoe moeilijk het ook is..en als hij aan de gang bleef legden we hem in bed en zeiden niks tegen hem (dan vroeg hij wel mama waarom zeg je niks maar ik zei dan helemaal niks ) werkt super zou het echt is proberen!!
Sluit me helemaal bij bovenstaande aan Structuur, duidelijkheid en vooral niet meer dan 1 keer weer naar haar toe gaan (tenzij écht nodig)
Hier ook een meisje (nu 5) die niet kon slapen, hoe moe ze ook was, veel roepen, uit bed komen, rommelen. Alle schema's , methodes, consequent zijn , structuur hielp niet. zij is ook een heel gevoelig, intelligent meisje. We geven haar nu melatonine, op de verpakking staat 1 tabletje (is erg weinig) en we geven haar nu 4 pilletjes een uurtje voor het slapen gaan, en sindsdien gaat ze (vrijwel altijd) zonder problemen slapen, gedurende het uur zie je haar slaperiger worden. de 1e paar keer keren dacht ik dat ze niet goed geworden was, ik hoorde niets meer, binnen 5 minuten dat ik haar in bed had gelegd, ze sliep!!!!! Misschien het proberen waard? Mag vanaf 2 jaar.
Ben je niet bang dat ze nu afhankelijk blijft van die medicijnen? Het is dan wel niet feitelijk verslavend, maar zo leert ze ook niet om zonder die pilletjes in slaap te komen. Maar goed, ik vind het sowieso altijd een beetje eng om dat soort hulpmiddelen te gebruiken bij jonge kinderen.
wij gebruiken ook de melatonine..een jaar geleden was onze dochter s'nachts 8 maanden lang klaar wakker..konden er geen kant mee op! inslapen was ook altijd drama..toen mocht ze 10(1mg) tabletjes voor het slapen gaan..nu krijgt ze alweer een tijdje 1 tabletje(0,01mg)voor het slapen gaan,en ze gaat lekker slapen zonder gedonder. we zijn trouwens zonder overleg van de huisarts overgegaan naar 1 tabletje..en dat gaat erg goed..binnenkort gaan we toch es proberen om zonder tabletje te gaan slapen