Mijn zoontje is 18 maanden en 9 van de 10 keer is hij 's ochtends drijfnat. Heb al verschillende luiers geprobeerd. Hij drinkt echt niet extreem veel, maar is volgens mij een echte nachtplasser. Wie heeft voor mij de tip. Ik vind het zo zielig.
Ik gebruik luier broekjes van pampers... En die lijken dikker aan de voorkant dan gewone luiers. Hier geen natte boel s'morgens. Of wanneer dan ook ik gebruik overdag maat 4 voor hem en s'avonds maat 5.
Hier ook hele volle luiers 's ochtends! Heel af en toe 'lekkage'. Maar vaak heeft dat te maken met het nog te laat drinken. Sam krijgt na 16u geen drinken meer (om half6 nog wel yoghurt). Om 19:00u gaat hij naar bed. Overdag heeft hij maat 4+ en 's nachts maat 5. Dus bij mij hangt het samen met drinken En dan vooral het tijdstip.... een uur maakt hier al verschil!
Ik vind het nogal wat om je kind geen drinken te geven ondat de luier anders lekt... Ik zou eerder op zoek gaan naar een betere luier! Probeer verschillende merken uit in verschillende maten. Wij gebruiken 's nachts wasbare luiers van bamboe (Bamboozle Stretch), 's ochtends zijn ze flink zwaar, maar ze lekt nooit door, terwijl ze met Pampers telkens nat was.
Wij hadden het laatst een periode. Een paar weken. Van alles geprobeerd (grotere maat luier, andersom aan voor buikslapen, minder drinken in de namiddag/avond) maar eigenlijk is het zo weer weg gegaan..
is het een buik of een rugslaper? Heb wel eens gelezen dat meiden de luier andersom aan doen bij een buikslapertje... Hier sochtens ook echt volle luiers hoor! Ze zit inmiddels op nummer 3, overdag maak ik de nummers 2 nog op wat ik heb, maar snachts krijgt ze echt een nummertje 3 om, anders gaat het hier ook mis.
Ja hier ook flinke luiers, maar meneer slaapt van 19 uur tot 7 uur en krijgt rond half 7 savonds de laatste fles! Dus en als hij wakker wordt gaat hij ook nog eens poepen (altijd diarree), dus lekkage ten top! Hahaha!
Is jouw kindje buikslaper? Wij hebben er ook een tijd veel last van gehad. Pampers drynights, luierbroekjes, achterste voren, groter maat enz hielp allemaal niet. En ik heb hier op het forum DE oplossing (voor ons tenminste) gelezen. Wij gebruiken 's nachts een extra incontinentie inlegger in de luier. Omdat ons mannetje buikslaper is, lekte het altijd door bij zijn buik. De incontinentie inlegger plak ik aan de boven- en binnenkant van de luier vast en sluit de luier dan gewoon. 's ochtends is de luier heel zwaar en de inlegger vaak ook vol maar zoonlief blijft droog en wordt minder vroeg wakker hierdoor. Bij luiermaat 4 of 4+ kun je het beste de 'mini' inleggers kopen, de anderen kunnen te lang zijn. En naast de dure tena's werken de goedkoperen van de C1000 of kruidvat ook uitstekend. Succes.
Mijn oudste heeft dit ook heel lang gehad. Heel veel dingen geprobeerd, andere luiers, luiers andersom aan (achterkant voor), andere maat, luierbroekje over de luier, minder drinken geven aan het einde van de dag. De oplossing was een dubbel gevouwen kotex aan de voorkant van zijn luier doen.