Sprongetjes, groeifases

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yolien, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolien

Yolien Actief lid

8 mrt 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Hoi dames,

onze kerel is nu 7 weken oud (geboren met 32 weken).
    Sinds gisteren is hij ineens weinig aan het slapen en veel aan het huilen. Krijg hem dan stil door hem op te pakken en te zingen, maar voorheen sliep hij gewoon lekker zijn slaapjes tot de voeding.
    Nu las ik dat er bepaalde weken zijn waarin je baby een sprongetje maakt of een groeimoment heeft.
    Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
    Hij heeft verder namelijk geen koorts of andere klachten dus dan ga je opzoek naar wat het kan zijn haha.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    Denk dat je baby nu ook gewoon wat meer wakker is en meer bewust van de omgeving.
    Ik ben niet zo van de sprongetjes, volgens mij ontwikkelen kinderen zich continu, en dat gaat dan wel met sprongen, maar die oei ik groei sprongen vind ik wel erg ver gezocht. Laatst las ik een topic over de 55 weken sprong...uhm 55 weken... Dat heet toch gewoon 1 jaar? En ja dan ontdekken ze ook ineens vanalles.
    Baby's worden groter, ontdekken meer en ontwikkelen zich en zijn daardoor continu op zoek naar een nieuw ritme, dat gaat wel eens gepaard met onrust.
    Gewoon lekker je kind volgen, komt allemaal goed!

3. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Of krampjes...?
    Rond 6 weken ligt de piek dus misschien is het dat..

Ik hoorde dit wel aan de manier van huilen (krijsen en scheetjes )

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heb het oei ik groei boek, maar gebruik 'm alleen om een beetje globaal een idee te krijgen in welke fase ze zit.
    Hier had dochter wel "last" vd zogenaamde sprongen. Maar ik noem het liever fases. het klopte wel ongeveer met wat in het boek stond.
    Dochter is nu 1,5 en heeft nog steeds fases, dus bereid je er maar op voor dat je er voorlopig nog niet vanaf bent.

Deel Deze Pagina