Na een cyclus van 60 dagen (niet zo vreemd voor mij aangezien ik pcos heb) werd ik eindelijk ongesteld. Nu duren mijn maandstonden al 12 dagen ipv de gebruikelijke 5-6 dagen en het lijkt niet dat het meteen zal stoppen... Het bloeden blijft even veel en vermindert niet. Ik ben het zo langzaam aan beu om ongesteld te zijn. Ik heb twee vragen: 1) Zijn er hulpmiddeltjes om je maandstonden te doen stoppen? 2) Kan je eigenlijk eisprong krijgen terwijl je nog bloed? Ik belde mijn gynaecoloog reeds en zij zei gewoon aan de telefoon dat ik moest wachten tot het stopte vanzelf...
Wat vervelend zo'n lange cyclus. Ik herken het helaas wel een beetje. Zit momenteel op 44 dagen. De mijne worden steeds langer. Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen met een hele korte cyclus al een eisprong kunnen hebben tijdens hun menstruatie of dat dan ook kan met een lange cyclus en lang bloeden dat weet ik niet. Ik zou haast zeggen van wel. Ik denk dat de huisarts of gyn dat wel weet.
Ja een eisprong tijdens de menstruatie kan zeker. Er zijn vrouwen die tijdens hun menstruatie zwanger zijn geraakt. Balen zeg dat het zolang bij je duurt.
Oké dankjewel voor jullie antwoorden. Dan kunnen we best opnieuw starten met intiem te zijn... Al vind ik dat niet altijd zo aangenaam tijdens mijn maandstonden.