Help! Kom er niet uit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suuzie2, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuzie2

suuzie2 Actief lid

5 dec 2010
    144
    0
    0
    Hey meiden

ff een vraagje.. ik ben sinds augustus gestopt met de pil. Nou was mijn laatste menstruatie op 15-10-2011.
    Moet ik dan vandaag weer ongi worden? Of al eerder.

Mijn cyclus is dan wel erg lang 32 dagen.. :( Wel zijn we bezig met zwanger proberen te worden. Maar snap het zelf ff niet meer.

En heb ook af en toe steken in me vagina, en buikkramp..

Wie kan me helpen?
    XX

2. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is moeilijk te zeggen. Als je stopt met de pil kan je cyclus een tijdje van slag zijn omdat je lichaam moet wennen aan de nieuwe situatie. Hierdoor kun je ook allerlei klachten krijgen die lijken op zwangerschap of ongesteldheid. Dus het kan alle kanten op, na een paar maanden weet je eigenlijk pas wat je 'natuurlijke' cycluslengte (zonder pil) is. Een cyclus van 32 dagen is trouwens niets om je zorgen om te maken. Pas vanaf 35 dagen wordt het als een lange cyclus gezien (en als ik hier op het forum kijk is dat ook niet abnormaal lang). Ik heb zelf ook een cyclus van gemiddeld 32 dagen (en slik al jaren geen pil meer, dus 'ontpillen' heeft geen invloed).

Maar was 15-10 je eerste menstruatie sinds augustus? Want als je na de pil al eerder een cyclus hebt gehad, kun je die misschien aanhouden qua lengte voor je te verwachten ongesteldheid nu?
    En als het wachten je te lang duurt, kun je altijd een zwangerschapstestje proberen (maar geef daar niet te snel aan toe, voor je het weet ben je 3x per week aan het testen en dat helpt ook niet). Bij Kruidvat verkopen ze 2 testen (eigen merk) voor 5 euro. Die zijn betrouwbaar, gevoelig en relatief goedkoop.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwanger worden'

Deel Deze Pagina