elke voeding nieuwe fles?

Discussie in 'Voeding' gestart door zonnestraal, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Vraag me af hoe jullie dat doen. Noa krijgt vijf voedingen per dag, maar ik heb maar twee flessen.

Ik spoel de gebruikte fles om met koud water en zet deze vervolgens in de koelkast. Nu vertelt mijn moeder mij dat ik dat niet moet doen. Ik zou volgens haar ook voor elke voeding een uitgekookte fles moeten gebruiken. Is dit waar, doen jullie dat ook zo?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee zo doe ik het niet, en heb ik het ook nooit gedaan trouwens.
    Ik spoel de flessen na de voeding af met warm water en flessenborstel en dan gebruik ik ze de voeding erna weer.
    Uitkoken deed ik 1 keer per dag, als Iman naar bed was. (nu misschien 1 keer per 2 weken)

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik had ook niet zoveel flessen voor elke voeding een andere ik spoelde ze ook om en zetten ze terug in de koelkast en savonds deed ik ze uitkoken. nu doe ik het ook nog maar 1x in de 2 weken ongeveer.

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik gebruik iedere voeding een nieuwe fles.Ik heb 5 flessen die gesteriliseerd in de koelkast staan.
    s' avonds of 's morgens(als ik niet moet werken) doe ik ze gewoon in de magnetronsterilisator.

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb altijd de hele dag dezelfde fles gebruikt (of twee) en die met heet water omgespoeld. Toen Joey nog klein was kookte ik 's avonds als hij in bed lag alles uit voor de volgende dag ;)

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb ook maar 1 of 2 flessen en die steriliseer ik ook maar 1 keer per dag. Zo heeft de kraamverzorgster me dat toen geleerd en zij was heel hygienisch en schoon. Dus ik denk niet dat dat nodig is...

7. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik heb twee flessen en die was ik met water en zeep en spoel ze daarna grondig af. Steriliseren doe ik eens per twee dagen.

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook 2 flessen,spoel ze af met warm water,en droog ze af met een schone theedoek en zet ze in de koelkast,kook ze 1 x per dag uit.

Groetjes,

9. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik doe het precies zo zonnestraal.
    en kook de fles 1 keer per dag uit samen met het speentje.
    (zo deed onze kraamhulp het trouwens ook.)

groetjes susanne

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    jeetje 5 flessen? Ik heb er 2 maar die krengen zijn ook 10 euro per stuk.

Ik spoel ze af met heet water na de voeding en zet ze gewoon op het aanrecht met dop erop.
    1 keer per dag steriliseer ik ze.

11. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    :oops: Ik heb 7 250ml flessen en 3 van 120ml....
    Ik maak altijd flessen klaar voor de hele dag (zijn er 4) spoel ze na gebruik om en was ze elke dag af met een sopje. 1x pw in de sterilisator.

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb 4 flessen, die ik normaal gesproken dagelijks steriliseer (maar moet bekennen dat ik ze de laatste tijd ook wel eens afwas en dan de dag erna weer steriliseer). ik vind het handig om er alvast de juiste hoeveelheid gekookt water in te doen en dan in de koelkast te zetten. nu ist hier wel handig dat mn zoontje meestal ook op 4 flessen op een dag zit maar als ie er toch 5 wil dan spoel ik de laatste schone fles na gebruik om met heet water en gebruik ik die voor de 5e voeding. die zet ik wel altijd in de koelkast, de kraamverzorgster vertelde eens dat dat erg belangrijk blijft omdat als je een fles al gebruikt hebt en dan op kamertemperatuur laat staan, de bacterieen zich veel sneller vermenigvuldigen dan wanneer de fles in de koelkast staat. niet onbelangrijk lijkt me, bij zo'n kleintje

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik gebruik 2 flessen, spoel ze af na de voeding en zet ze dan in de koelkast. 1x per dag kook ik ze uit.

14. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    waarom gaan ze eigenlijk de koelkast in?
    doe ik ook hoor, maar vroeg me eigenlijk af waarom?

groetjes susanne

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    dan kunnen baterien zich minder snel vermedigvuldigen

16. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    thanks!1

en tot wanneer/ hoelang moeten de flessen in de koelkast?
    of tot wanneer er geen fles meer gebruikt word?

17. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ik heb 1 fles, spoel hem na gebruik om met water en laat hem op de kop op het aanrecht staan, voor gebruik even omspoelen en water in, ik gebruik trouwens sinds een maand gewoon kraanwater. gaat goed!

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zet de flessen ook niet in de koelkast hoor.
    Spoel ze na iedere voeding om met warm water en savonds na de laatste voeding gaan ze de uitkook in.

19. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik gebruik ook alleen maar kraanwater, prima toch!

groetjes susanne

Deel Deze Pagina