Elke volgende bevalling steeds sneller?

Discussion in 'De bevalling' started by Majkuh, Mar 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loulou79

loulou79 Actief lid

Jan 29, 2008
    390
    0
    0
    Ahhh, leuk onderwerp

Ik ben zelf ook zeer benieuwd hoe mij derde bevalling gaat verlopen
    De eerste was er binnen 3 uur een echte weeenstorm.
    De tweede ook binnen 3 uur alleen was wel wat pijnlijker ivm rugweeen.

Dus nu de derde, ik heb wel tegen mij man gezegd als de weeen beginnen gelijk bellen want bij beide bevallingen waren de VK bijna te laat (5 min. voor de geboorte aanwezig)

2. kristal

kristal Lid

Jul 22, 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam

WAUW :D ....... ik krijg ook mn 4 als die zo ter wereld komt heerlijk
    mn andere 3 boys kwamen trouwens ook allemaal binnen 1.30 ter wereld
    maar toch ben je bang dat het anders uitpakt elk bevalling is natuurlijk anders ....... :rolleyes:

3. wuppie100

wuppie100 Actief lid

Jul 11, 2008
    454
    0
    0
    Mijn vk vertelde dat de eerste meestal langer duurt 2e en 3e meestal vlotter en na de derde bevalling gaat het ook weer langzamer. Uit jullie antwoorden klopt dat wel ongeveer. Haar uitleg was: Bij de eerste moet alles voor de eerste keer zacht worden en oprekken, na de derde is bij een volgende zwangerschap de baarmoeder (en vaak ook buikspieren e.d.) wat verzwakt zodat het minder sterk samentrekt allemaal.....

Mijn eerste duurde krap 6 uur, 2e zal nog moeten blijken....

4. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    1e duurde 3.15 uur vanaf de eerste wee, met half uurtje persen.
    De 2e duurde 2.45 vanaf de eerste wee, maar het laatste stukje ging heel snel. Van 4 cm ontsluiting naar babylancering in 17 minuten. Halverwege de 2e perswee was ie er ineens al.

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    luppy, geluksvogel ! ;) ik vond wel de ww veeel en veen pijnlijker omdat mijn lijf nu in 2,5 uur deed waar het de eerste x 12 uur over had gedaan......

6. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Jammer genoeg was het bij mij niet zo. Bij me 1e ben ik 6 uren zo bevallen en 2e heb ik bijna 5 uren in persweeen gezeten dus in totaal 12 uren in de weeen gezeten. Vergeleken met me 1e bevalling vind ik het heel erg lang enne..Ben nu heel erg bang voor de bevalling..

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

1e duurde 4 uur vanaf 1e wee waarvan 17 minuten persen
    2e duurde vanaf eerste wee 1 uur en 23 minuten waarvan 3 minuten persen

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ja, nu, 3 weken later vind ik het wel leuk dat het zo snel is gegaan. Op het moment zelf dacht ik echt dat ik dood ging, hoor. Iedereen werd er volledig door overvallen dat ik ineens uit alle macht mee moest persen. Ik schijn geroepen te hebben: "Ik kan 'm niet meer houden" en kan me nog vaag herinneren dat de verloskundige riep dat ik niet mocht persen, maar er was echt geen houden meer aan. De vk moest halsoverkop voorover duiken om de baby op te vangen (ik zat op de baarkruk), anders was ie zo op de grond gevallen.

9. babygirl1985

Apr 17, 2009
    47
    0
    0
    de eerste duurde ongeveer 4 half uur en de 2de anderhalf uur alleen de placenta is een uur later na getrek en geduw er toch nog onder narcose op de ok verwijderd zijn bezig vooreen derde hopen dat de derde er niet sneller gaat

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

poeh wat een verhalen zeg! Dat het allemaal zo uiteen kan lopen he? Zelfs bij het 3e kindje nog een hele lange(re) bevalling!

Bij Seth duurde de bevalling 28 uur.... hoewel ik de laatste 4 uur van 1 naar 10 cm ben gegaan, dus de verloskundige zegt dat de bevalling zelf 4 uurtjes duurde. Maar goed, had daarvoor al heel wat uurtjes flinke pijnlijke weeen, maar de ontsluiting wilde niet vlotten.

Ben heel benieuwd hoe lang mijn volgende bevalling gaat duren, zie er nu nog niet tegen op..

Mijn zus heeft 3 kindjes, bij de 1e duurde het 20 uur, de 2e 8 uur en de 3e 6 uur....dus tja, bij haar ging het wel steeds sneller en 'makkelijker'.

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Hoe kun jij zo lang persweeen hebben gehad?
    Na 1.5 uur persweeen gaan ze toch al ingrijpen? Ik geloof dat ze in het ziekenhuis al snel naar de knip en tangverlossing overstappen. De VK laat je nog wat langer persen. Ik heb bijna 2 uur perweeen gehad en na een knip was hij er zo.

In totaal heb ik er 4 uur over gedaan, vanaf de eerste wee. Mijn vliezen waren wel al 13 uur daarvoor gebroken. Maar de weeen bleven in eerste instantie uit.

12. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Als ik echt ga rekenen vanaf de eerste perswee dat ik mee mocht persen kan het niet sneller als bij onze 2e dochter!!

Onze 1e dochter (persen) 50 minuten, vanaf 4 cm ontsluiting ongeveer 1,5 uur
    Onze 2e dochter (persen) 3 minuten, vanaf 4 cm ontsluiting 31 minuten

Als ik echt vanaf de eerste lichte weeën ga rekenen
    1e dochter iets van 10 uur
    2e dochter 2 dagen

13. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    bij mjin eerste deed ik er 4 uurtjes over incl 70 min persen.(geen gerommel mn vliezen braken meteen en toen kwamen er meteen weeen)
    Ben beniuwed hoe dit gaat want ik beval in het zk (medische indicatie) hoop dat ik t red dan hihi.

14. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben thuis bevallen en heb ook ruim 2 uur persweeen gehad. Het kindje deed het nog goed dus de vk durfde het wel aan om me nog thuis te houden (wat ik heel graag wilde!). Ik denk idd dat ze in het ziekenhuis al naar hulpmiddelen hadden gegrepen - precies de reden waarom ik niet in het ziekenhuis wil bevallen.

Hier de eerste bevalling in 7,5 uur.
    Tweede kan ik binnenkort vertellen.....

PIm

15. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Ik zat gister t edenken en toen schrok ik eigenlijk wel als mn eerste bevalling maar 4 uur duurde incl 70 min persen (wat nu waarschijnlijk sneller zal gaan) dan weet ik niet of ik het ziekenhuis haal (medische indicatie) moet mn zoontje nog wegbrengen (gelukkig naar de overkant dus dichtbij) heeft iemand nog tips???? hebben julie kleding bijv van tevoren klaargelegd zodat je dta meteen aan kan of iets anders?????

Het vloog me in ene aan,terwijl ik er nooit over na heb gedacht

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik had van alles geregeld.
    Tassen klaargezet voor mij & baby en voor mn zoon. Had ook 3 adressen in de b uurt waar ik hem kon brengen maar het is me niet gelukt het ziekenhuis te halen en ben dus thuis bevallen ondanks medische indicatie(grote baby).
    Toch is het allemaal hartstikke goed gegaan. En kijk ik er goed op terug.

succes meid!

17. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Ik loop ook mn controles in het ziekenhuis, dus heb ook geen verloskundige ,al zou ik het best willen thuis bevallen.maar denk niet dat het gaat.misschien kan ik t overleggen

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    @makey Je zou altijd de verloskundige kunnen bellen en overleggen. Misschien kan je ze bellen mocht het te snel gaan toch!

Share This Page