Elke week 1 kilo aankomen! Dat kan toch niet....

Discussion in 'Zwangerschap' started by Richa, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Ik vind het best wel een beetje veel hoor! :confused:
    Kom nu elke week 1 kilo aan, mijn startgewicht was 77 kilo en
    vanmorgen was het 84.2..... de eerste paar weken gebeurde er niks
    eigenlijk, maar laatste paar weken gaat het gewoon per kilo.
    Ik ben maar 1.68 dus ben al niet slank, moet nog 12 weken en straks
    weeg ik 96! Dat kan echt niet hoor..... Ik heb HEEL veel moeite met afvallen dus ik ben best bang dat ik dan dik blijf.

Ik eet s'morgens 2 bolletjes of 2 geroosterde broodjes met suiker
    of mijn brood met vlokken. S'middags 2 bruine pistolets met krabsalade
    of iets anders. s'avonds in principe warm eten, maar in het weekend wel eens een patatje of lekker chinees. Eet geen zakken chips leeg ofzo.
    Wel eet ik zo'n 5 a 8 dropjes per dag ivm lage bloeddruk en me soms erg naar voelen. Probeer ook elke dag 1 stuk fruit te eten.
    Ivm het slechte weer kan ik momenteel niet fietsen naar werk of lekker wandelen... Misschien dat dat er ook inhakt?

Doe ik iets verkeerd? Is het normaal 1 kg per week?

Ik hoop op wat reacties hoe ik het misschien anders kan doen...

Groetjes Richa

2. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Misschien is het tijdelijk? Je eet niet buitensporig veel ofzo dus ik zou me er niet te druk om maken!

3. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is nu een week of 5 achter elkaar al.....
    Hoop dat het weer wat beter word zodat ik weer wat aan beweging kan gaan doen...

4. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    4,747
    0
    0
    Volgens mij zitten we nu in de periode dat het sowieso het hardste gaat. Als ik naar jou kijk vind ik dat je tot nu toe weinig bent aangekomen (ik ben bv al 10 kilo aangekomen) dus zou me er maar proberen niet druk om te maken.. Je hoort vaak dat het vanaf week 36 weer wat minder hard gaat...

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Hier hetzelfde hoor, op een gegeven moment ging het hard! Volgens mij vergelijkbaar met jou, eerst weinig aankomen en bij 28 weken was het denk ik ook 7/8 kilo. Ik woog 80 toen ik zwanger werd en ben denk ik bij 99 geeindigd... dus zou best kunnen dat je bij 96 eindigt ;). Op het laatst kwam ik ook nog zoveel aan, vanwege vocht vasthouden. Ik dacht eerst totaal 15 kilo aan te komen maar door dat vocht zijn het er toch 19 geworden.
    Maar treur niet, ik was meteen na de bevalling zo'n 7 kilo kwijt (handig zo'n zware baby ;)) en ik was na zo'n 5 weken al 13 kilo kwijt (dus ook een kilo per week :D). Denk ook door de borstvoeding. En de rest zit er nu nog aan omdat ik teveel snoep :oops:.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik herken het uit mijn vorige zwangerschap. Bij mij heeft de VK toen voor de zekerheid wel laten testen op zwangerschapsdiabetes. Maar troost je, het kan nog veel erger. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap in totaal 30 kilo gegroeid. Negen maanden na de bevalling waren er nog 5 kilo's over. En ik val ook niet echt gemakkelijk af.

Zo gezond mogelijk proberen te eten zonder te overdrijven. Het komt echt goed!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Bij mij is ook getest op suiker, maar dat had ik niet. Wel een groot kind! (wat ze van tevoren niet wisten, suiker is om een andere reden getest)

8. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben ook getest op suiker maar dat had ik niet gelukkig...

Nou ja ik moet dan maar hopen dat het allemaal wat rustiger aangaat
    aankomende weken. En dat het er snel weer afgaat
    Mijn bedoeling is om BV te geven, dus ik hoop echt dat dat lukt.
    Het schijnt dan dat je ook sneller afvalt heb ik me later laten vertellen.

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Meid, ik herken je gevoel ook. Ik ben nu al in totaal iets van 20 kilo aangekomen, ik woog voor mn zwangerschap 57 a 58 kilo en zit nu op 78 kilo...bij een lengte van 1.65 m...Bij mij is het de hele zwangerschap hard gegaan, toen ik 20 weken zwanger was, zat er al 12 kilo aan....Daarna ging het eventjes wat minder hard en nu vliegen de kilo's er weer aan. Moet wel zeggen dat ik meer heb gegeten dan dat ik deed voor de zwangerschap maar ik had/heb dan ook continu honger. En ik houd zelf veel vocht vast. Misschien dat dat bij jou ook het geval is.

Ook ik hoop dat ik het er dadelijk allemaal weer af ga krijgen! Goed opletten op wat ik eet en wie weet weer volop sporten...

Vind niet dat je erg veel snoept of eet dus tja, probeer het los te laten. Sommigen komen maar 3 kilo aan en anderen 10 of zelfs 20 of 30 kilo.

Sterkte en geniet van je zwangerschap!

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Niet te druk om maken hoor. Ging bij mij ook ineens heel erg snel. Geloof 4 kilo in 5 weken. En nu ineens nog geen pond in de laatste drie weken.
    Zal ff een groeispurtje zijn.

11. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hoi,
    kan heel wisselend zijn hoor
    bij de oudste vlogen de kilo`s eraan terwijl ik tot maand 6 doorsporte en op mijn voeding lette...aan het eind van de rit 24 kilo erbij maar was er in 9 maanden weer af

bij de middelste viel ik de eerste maanden 5 kilo af en aan het eind van de rit was ik 6 kilo bijgekomen op mijn startgewicht....na 2 maanden was de laatste 2 kilo eraf en ik vrat me rot....

bij de derde deed ik niet aan sport zittend werk, at gewoon door soms zelfs meer...lust normaal geen chocolade nu elke dag een reep en chips haha en was dus 19 kilo erbij....maar met de borstvoeding en veel gaan wandelen was het er met 4 maanden weer af.

nu ben ik zwanger van nummer 4 en ben 4 kilo afgevallen....dus ben erg benieuwd, eet gewoon doe nog steeds zittend werk en heb mijn positiekleding al aan :s

Ik zeg al de oudste en de derde zijn jongens, geen vervelende zwangerschappen op bi na 5 maanden na.
    de middelste was een meid, veel last van pukkels, moe soms misselijk en hoofdpijn en laat ik dat nu ook hebben hahaha ben toch benieuwd wat het deze keer wordt

12. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Ik schrok ook best wel toen ik laatst op de weegschaal ging staan...uhum bijna 11 kilo erbij, nu al :oops:

maar ik heb hier op deze site ergens een link gevonden (kan m zo snel niet vinden) waar je kon uitrekenen wat je bij een bepaald startgewicht per periode ongeveer mocht aankomen en dat was op dat moment iets meer dan 10 kilo voor mijn startgewicht...dus zo extreem blijkt het niet te zijn.

Maar idd zoals hierboven al eerder gezegd, de een komt 30 kilo aan en de ander nog geen 5...doe je niks aan, komt straks met een beetje wilskracht en beweging vast wel weer goed ;)

13. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb je die link toevallig al gevonden? Ik ben wel eens benieuwd hoeveel het dan bij mij is...

Groetjes

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nou daar hoop ik dan ook op ;) want wat jij zegt heb ik nu ook precies gehad.. iedere week een kilo bijna, terwijl ik normaal altijd heel stabiel was... ik zit op 8 of 9 kilo nu al dus ik zit met smacht te wachten op stilstand wat dat betreft ;)

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Google even op gewichtstoename tijdens de zwangerschap

16. Austin

Austin Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    1,380
    0
    36
    Noord-Brabant
    hoi!

Ik kom ook elke week een kilo aan...ben nu in totaal al 14 kilo aangekomen en ben pas 24 weken zwanger...

heb het aan mijn VK gevraagd en die zegt niets aan het handje dus gewoon lekker van genieten meid!

xxx

17. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier staat dat ik 13 kilo mag aankomen en dus uiteindelijk op 90 mag belanden. Dan heb ik dus nog een kleine 6 kilo te gaan. En moet nog 12 weken... Hopen dat het 1 kilo per 2 weken word hahaha.....

18. SweetNova

SweetNova Actief lid

Jan 12, 2008
    141
    0
    0
    Ik vind ook niet dat je buitensporig veel eet. Maar denk er wel aan dat ze overal ongelooflijk veel suiker en/of vet in gooien tegenwoordig. Het is niet altijd hoeveel je eet, maar soms ook wat je eet.

19. Richa

Richa Actief lid

Aug 9, 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou ik weet het niet hoor..... Ik moet s avonds gewoon wat minder eten denk ik.... Even een snoepje na me eten, een stukje chocolade, misschien wat chippies, je kent het wel... Ik ga daar eerst eens proberen op te letten en morgenavond weer lekker zwemmen, dus dan hoop ik dat ik volgende week woensdag in ieder geval geen kilo ben aangekomen..... :)

20. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Als ik mijn gewicht in mijn boekje bekijk dan ben ik ook het meest bijgekomen in het tweede trimester, rond 25 weken was ik al 11-12 kg bijgekomen en dit met slechts een klein buikje. Maar bij mijn laatste controle bij 30 weken was dit nog steeds hetzelfde. De laatste maanden kom je ook wat minder bij zei m'n vk.
    Maar uit ondervinding weet ik dat je chocolade, koekjes en chips best opzij laat liggen want van deze kom je het meeste bij. (ik alleszins wel)
    Soms kan ik er niet aan weerstaan maar ik probeer het toch met mate te eten want het gaat er veel moeilijker af dan voor m'n zwangerschap.
    Daar komt nog eens bij dat ik minder in beweging ben wegens bekkenpijn en harde buiken. Maar na de bevalling ga ik alleszins op dieet en ga ik opnieuw veel sporten 8)

Share This Page