Elke week 1 kilo aankomen! Dat kan toch niet....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Richa, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

He!

Je bent dus zeven kilo aangekomen?

Ik heb zelf precies hetzelfde! Ik ben begonnen met 76 kg en weeg nu 83 (ook zeven kilo dus en ik ben net zo ver als jij). Bij mij begon het pas met een week of 21, dus ook met ongeveer een kilo per week. De verloskundige is helemaal tevreden. Zeven kilo nu schijnt helemaal niet veel te zijn (voelt alleen wel als heel veel, doordat het zo snel gaat), maar ik kreeg van haar niet het idee dat ik nu bang moet zijn dat er nog 12 kilo bijkomen. Ze vond het precies mooi, gekeken naar het aantal weken. Het compenseert het langzame groeien in het begin.

Stiekem ben ik daar natuurlijk wel een beetje bang voor... (als ik eerlijk ben wordt ik wel even heel erg verdrietig, mocht ik over de 90 heengaan...).

2. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    @Konijn..

Ja toch! Ik weet niet hoe groot jij bent, maar ik ben maar een kleine smurfie! Haha...
    Ik heb me hele leven al moeite met afvallen heb alle dieeten al geprobeerd, dus ik heb met aankomen gewoon wel moeite, helemaal als het 1 kilo per week is! :S
    Nou ja vanavond maar weer lekker zwemmen met het mannetje, en hopen dat het volgende week wat mooier weer is, kunnen we weer fietsen naar werk!

Groetjes Richa

3. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ik was al met 16 weken 6 kilo aangekomen (van 67 naar 73 kg). Mijn vk deed daar niet raar over. Moet maandag weer heen en ben benieuwd hoe zwaar we nou zijn. Denk dat er wel weer een paar kilo-tjes bij zijn gekomen ;)

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
  5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben tijdens mijn hele zwangerschap 35 kilo aangekomen. met week 6 paste ik al niet meer in mijn broeken, terwijl ik juist amper at door de misselijkheid. het verschilt per presoon. laat je ook niet gek maken door een vk of gyn die roept dat je niet meer zoveel mag aankomen. je hebt daar niet altijd invloed op. eet gezond en niet voor twee, maar wel als je honger hebt! succes er mee

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wat ik lastig vind, is dat er weinig ruimte voor is om wat moeite te hebben met het aankomen. Iedereen zegt natuurlijk dat het erbij hoort dat je dik wordt. Natuurlijk weet ik dat zelf ook (en ik ben ook echt wel blij dat het kindje goed groeit)...

Ik moet (net als jij dus) normaal gesproken ook enorm op mijn gewicht letten. Met de nodige moeite is het me uiteindelijk gelukt om een acceptabel gewicht te bereiken (veel sporten, fruit en bruine boterhammen) en dan is het best wel even moeilijk als je ineens heel snel zwaarder wordt! Los van het feit dat zeven kilo in minder dan twee maanden gewoon ineens een tamelijk grote belasting voor je lichaam is.

Dat mooie weer moet inderdaad maar eens doorkomen! Lekker naar buiten en wandelen! (Ik zou 40 km moeten fietsen naar mijn werk ;)... gaat niet meer lukken!)

7. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou precies, ik begrijp precies wat je bedoelt.
    Altijd aan het lijnen. Maar ik ben zooo gelukkig dat wij een kindje kunnen krijgen.
    Dat maakt natuurlijk wel een hoop goed!
    Maar toch het blijft frusterend, ik ben best elke woensdag een beetje "bang" als ik er weer op moet staan ( dat moet dan van mezelf! ) om dan te kijken wat ik ben aangekomen. Ik hoop gewoon dat het aankomende woensdag een beetje meevalt! Vanavond lekker zwemmen en ik las op internet dat het weer vanaf volgende week weer beter word, dus dan kunnen we weer fietsen naar werk.... :)

Wel spannend allemaal he! Werk jij nog? Wanneer ga je met verlof?

Groetjes

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb gelukkig thuis geen weegschaal! :-D (Ooit eens uit frustratie stuk gegooid achter het huis :oops: en nooit meer een nieuwe gekocht) Het moment van waarheid is bij mij altijd het bezoek aan de verloskundige. Het scheelt wel wat spanning, maar de sprong voorwaarts is wel altijd groot! Deze week kon ik ineens echt niet meer in de positiebroek- en rok die ik aan het begin van de zwangerschap had gekocht. Best leuk natuurlijk om wat nieuws te kopen, maar het zegt wel net zo veel als een weegschaal :oops:. Nu is het ook wel zo dat ik ineens echt helemaal zat ben van alles wat maar een beetje strak zit. Loop nu in een heerlijke iets te grote wijde broek met dito jurk eroverheen (voelt al een stuk beter, moet ik zeggen ;)).

Dat zwemmen klinkt wel heel goed trouwens! Helaas hebben we hier geen lekker zwembad, maar even dat gevoel van gewichtsloosheid lijkt me heerlijk!

Het is enorm spannend allemaal (voor jou is het toch ook de eerste?)... een beetje tè hoor! Van mij mag het wel al zo ver zijn: ik ben zo nieuwsgierig! We krijgen trouwens ook een meisje.

Ik moet nog vier weekjes werken. Even hangen en wurgen, maar ik moet en zal het allemaal netjes afronden. Dan heerlijk thuis en wachten op het kindje. Ik kijk er echt naar uit! Werk jij nog?

Groetjes!

Esther

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dus ik was niet de enige? Vanaf week 14 tot en met week 22 ben ik ruim 7 kg aangekomen. Schrok er erg van, want was tot week 14 niets aangekomen.

Ik heb vanochtend gewogen en ben vanaf week 22 tot 27 maar 1 kg aangekomen! Dus nu in totaal 8.5 kg aangekomen. Vind het ideaal.
    Ik snoepte voorheen wel heel veel en nu stukken minder. Let iets meer op mijn eten en ben dolblij dat ik niet meer zoveel bijkom. Het moet er achteraf ook allemaal vanaf.

Ben erg op mijn gewicht gesteld dus weeg echt om de paar dagen :)
    Gek he?

10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bij mijn eerste kwam ik ruim een kilo per week aan. Aan het eind van de rit was ik totaal 45 kg aangekomen :(
    Bij de 2e "slechts" 27 kg.
    En nu zit ik ook al op 15 kg. Reken er trouwens niet te veel op dat je met borstvoeding geven snel zult afvallen. Sommige vrouwen "smelten" bij wijze van spreken weer in hun oude figuur, maar er zijn ook genoeg die geen grammetje afvallen.

Groet van kiki

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Bij begingewicht was 70 en op de laatste dag woog ik 97. :oops:

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo van jou krijg ik nog hoop! Ik ben nu 14 weken ik woog toen ik het wist 69,5 en toen kwam ik eerst 4 kg aan en nu in totaal 7kg! dat is 1kg p/wk! :confused: ik eet verder normaal en zondig afentoe! Heb jij enige idee hoe dit komt dan? Ik val ook niet makkelijk af, was lekker afgevallen tot 68kg en 2 bijgekomen omdat ik gestopt was met roken.

13. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    tsja weet dat het dom klinkt, kijk naar mijn gewichtstoenames een paar pag terug.
    maar het zal allemaal best in orde komen
    ik heb ook altijd heel erg op mijn gewicht moeten letten en bij de mannen vond ik het echt niet leuk zo heel veel bij te komen (eerlijk gezegd kan ik de foto`s van de maanden na de bevalling nog steeds niet met trots bekijken alhoewel de kleintjes er natuurlijk als perfecte wezentjes opstaan zie ik mezelf erop als een trolletje hihi)
    Maar al met al is het goedgekomen, door bv ging het langzaam maar iets hielp het wel en toen ik ermee stopte ben ik veel gaan wandelen en echt 6 kleine maaltijdjes per dag gaan eten.
    Nu heb ik zoiets van ik zie wel...tot nu toe afgevallen, maar wil me er niet meer druk om maken, wat komt komt maar als ik maar kan genieten van de zwangerschap en alles goed is met de kleine

14. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Esther,

Hahaha, kapot gegooid ook echt! Nou dat heb ik nog nooit gedaan hoor.....
    Ik heb bij de C&A een zwarte zwangerschapsbroek gekocht in het begin en die zit nog steeds heerlijk, aan de bovenkant is hij nog steeds te groot, moet die flap nog steeds omdraaien :)
    Ik heb bij de Prenatal een spijkerrokje gekocht, daar kan ik voorlopig ook nog wel ff in denk ik...
    Je kan ook lekker van die tuniekjes halen met zo'n legging eronder....

Ja het is van ons ook de 1ste..... In ronde 2 al raak... ( je moet die mannen eens horen dan! ) En inderdaad een meisje, zeggen ze...... Ik heb nu 4 echo's gehad en daar kwam alle 4 een meisje uit, maar door het forum hier twijfel ik ook nog weleens hoor, je leest hier mij te vaak dat het bij de echo niet goed gezien word.... Ik moet volgende week zaterdag voor de laatste pretecho, bij BabyView in Zoetermeer, ken je die? Ik weet niet wat je woonplaats is? Dus ik ben heeeel benieuwd, en ik wil ook zooooo graag weten of ze haar heeft! Hahaha...Nog 1 weekje wachten helaas...

Ja ik werk ook nog, ik heb ook 4 weken ervoor, maar heb ook 2 weekjes vakantie ervoor opgenomen, hoop dat het lekker weer is, zodat ik een beetje rustig aan kan doen.... Op mijn werk houden ze allemaal goed rekening met me hoor, ik heb vooral s' morgens erg last van mijn lage bloeddruk en kan dan niet de hele tijd staan, echt super hoe ze je dan behandelen hier. Verder zit ik grotendeels dus ik mag eigenlijk niet klagen...

Ik denk dat het een zomer word om nooit te vergeten!

Wat een verhaal! Sorry hoor!

Groetjes Chantal

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Richa leuk dat je dat met ons deelt. Is helemaal niet lang.

Deel Deze Pagina