Ik ben dus zo iemand die meestal geen nee kan zeggen tegen kaartenverkopers en collectanten. Mijn man ook niet, dus we hebben nog een hele stapel (meestal lelijke) kaarten voor elke gelegenheid liggen. Ook sponsoren wij bijna elk buurtkind. In de hoop dat hun ouders onze dochter laat ook sponsoren natuurlijk. Na het lezen van het bericht van pipootje ga ik er toch wat scherper op zijn, hier schrik ik wel van!
Ik heb ze meestal binnen tien sec. Weer weg. Zeg gewoon gelijk dat we geen interesse hebben. Het zijn ook vaak van die irritante mensen die zichzelf graag horen praten. Onze deurbel is ook al zo'n twee jaar kapot haha Jehova's vind ik niet vervelend. De genen die hier aan de deur komen zijn heel vriendelijk. Vragen vaak eerst of ik een stelling met ze willen doorbespreken. Krijg vaak een boekje en dan gaan ze weer
Wij hebben een sticker op de deur. Met geen verkopers geloofsovertuigers en collectanten. Als ze dan nog het lef hebben om aan de bellen wijs ik alleen op de sticker en zegl dat ze heel snel van het erf moeten wezen
Ik heb sinds een half jaartje een sticker met 'nee, geen verkopers en geloofsovertuigers'. Collectanten mogen van mij best komen, met een collectebus. Anders niet, ik ga geen dingen kopen en ook geen kaart invullen waarbij ik meteen 10 Euro over moet maken, hoepel op. Die kaarten ook die ze verkopen, zo lelijk vaak, van die jaren negentig cartoontjes met een beertje of lelijke bloemen. Als je al wat wilt verkopen, verkoop dan tenminste iets wat er nog uitziet.
Ja, onofficieel. Is een initiatief van de Consumentenbond. Wij hebben een klein stickertje met "Geen verkoop aan de deur". Klik hier om die te bestellen. Al die verkopers moeten trouwens toestemming hebben van de gemeente. Ik zou een klacht neerleggen bij de gemeente, dat het er zoveel zijn. Mogelijk geven ze dan minder vergunningen af. Of ze komen er achter, dat er velen zonder vergunning aan het venten zijn. Je kunt ze trouwens ook zelf vragen naar de vergunning. Alleen dan is het nog maar de vraag of wat ze laten zien ook écht is. En dan nog verwachten dat ze je wat kunnen verkopen? WAT DENK JE ZELF!?!?! :x JA! Dat dus! Wel twee keer in ons oude huis gehad, dat het wél goed was. Mijn man had nog stel even wat rozen (natuurlijk veel te duur) gekocht van iemand aan de deur, om mij mee te verrassen toen ik thuis kwam. Dat het niet op zijn eigen initiatief was, heb ik maar door de vingers gezien En één keer van de praktijkschool, koekjes of zo. Had net trek in koekjes. Waren ook wel lekker.
Ik zet ook wel eens de deurbel uit, maar da's voor de buurkinderen, die mijn zoontje op willen komen halen, als zijn broertje ligt te slapen. En soms heb ik ook gewoon geen zin in ze .
Ik snap je helemaal. Is hier ook. Ook rond 19:00-20:00 uur. Ik vind het heel en heel vervelend en toch niet netjes om zo laat (is niet laat maar vanwege kindjes) nog aan te bellen. Mogen ze ook wel eens wat meer over gaan nadenken. En trouwens ze komen als je niet hebt open gedaan de volgende dag weer en dan als ik weer niet open doe komen ze niet meer. Maar dan komen ze wel weer voor iets anders.
@SugarBlossem: Ze komen juist rond die tijd omdat de meeste mensen dan thuis zijn. Als ze om half twee 's middags gaan aanbellen, schiet het nog niet op. Doen ze het om half 6, gaan mensen mopperen omdat ze net zaten te eten. Enzovoorts. 't Is nooit goed. Wij hebben niet zo heel vaak aanloop. De laatste tijd waren ze heel actief van energie en zonnepanelen enzo. Toen heb ik tijdelijk dat briefje over onkruid opgehangen. Ik vond hem zelf wel leuk. Trouwens wel erbij gezet dat het voor verkopers is. Collectanten zijn wat mij betreft welkom.
Briefje op de deur met "ik koop niet aan de deur, ook niet van goede doelen". Als dat niet werkt, zeggen dat je al lid bent en dat voldoende is voor je.
Wij hebben een hond die dan heel hard gaat blaffen. Dus dan halen we de bel er 's avonds af dan denk je dat ze weg gaan. Maar dan kloppen ze op eens heel hard op het raam van mevrouw u bel doet het niet. Dus dan slaat de hond aan en is mijn zoontje ook wakker.