Elke week een kilo erbij?!?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yvetje555, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik zie al allerlei onderwerpen staan over aankomen tijdens je zwangerschap, maar lees allemaal verhalen van netjes beetje bij beetje aankomen.

Ik ben inmiddels 22 weken zwanger, begonnen op 69 kilo en nu al 79, dus al 10 kilo aangekomen!! Ik ga niet helemaal los met eten, natuurlijk af en toe wel een lekkere snack, maar niet overdreven. En ik zwem veel, ik 'train' nog steeds 2 keer per week. Zo blijf ik lekker bewegen.

Wie herkent mijn verhaal?? Ik heb zo'n dubbel gevoel: het hoort er allemaal bij en het kindje lag met de 20-weken echo perfect op groei wn. Dat is het belangrijkste. Maar toch maak ik me een beetje zorgen over die kilo's: waar ga ik eindigen?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Tja, volgens mij heb je er weinig controle over. Gewoon lekker blijven bewegen en gezond eten, vooral niet te weinig. Af en toe zondigen is heel normaal :) Anders even je zorgen uiten bij je verloskundige, die kan je vast geruststellen. En idd zolang je kindje goed groeit, zou ik me niet zoveel zorgen maken. Ik ben zelf nu 10,5 kilo aangekomen, maar ik begon ook met een hoger BMI.

3. Vlindertje2013

Vlindertje2013 Actief lid

21 okt 2013
    120
    0
    0
    Ik ben 36 weken en maar 4 kilo aangekomen..
    Het kan dus erg per persoon verschillen.

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook net zo.. Ik woog 59 kilo en nu 79. Enorm veel aangekomen dus. Nou was ik gelukkig heel slank dus het is niet heel erg maar ik had het graag anders gezien. Maarik kan me er niet zo druk meer om maken. Dit is iets tijdelijk, gaat er echt wel weer vanaf

5. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik was ook op twintig weken al tien kilo bijgekomen maar daarna is het beginnen minderen,ik kom natuurlijk nog bij maar ben van 62 naar 77 gegaan en ik ben nu 32 weken .ik hoop gewoon lekker naief dat die kilo's er na de bevalling al voor de helft terug af zijn ;)

6. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Bij mij ging in het begin het wel redelijk rustig met de kilo's maar nu gaat het als een speer en zit nu ook al op ca 20 kilo aangekomen en vraag me ook wel eens af waar het stopt met de kilo's;)
    ik probeer ook zo gezond en goed mogelijk te eten, en een patatje af en toe mag er best wel in:D (vind normaal patat verschrikkelijk haha maar tijdens de zwangerschap nu dus niet en neem het ook maar 1x per maand om het niet te gek te laten worden;))
    Bij mij is het gelukkig heel erg veel vocht dat ik vasthoud, normaal vond ik het verschrikkelijk om aan te komen maar heb nu zoiets van oke je hebt tenminste niet alles eraan gegeten, en je bent zwanger.

Gewoon proberen los te laten, en proberen te genieten. en i.d.d. als je kindje goed groeit en het goed doet geen zorgen maken over je gewicht het is i.d.d. iets tijdelijks. en je bent ook nog aan het zwemmen dus lekker aan het bewegen, gewoon mee doorgaan ook na de bevalling en dan verdwijnen die kilo's vanzelf weer als sneeuw voor de zon..

7. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik herken het enorm.
    Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en ik zit ook al aan de 10 kilo. Ik ben begonnen op 70 kilo en zit nu op 80 en ik doe ook niet veel geks. Ik heb wel wat meer eetlust en eet voornamelijk verantwoord. Normaal beweeg ik ook veel, in het begin van de zwangerschap tot 16 weken was ik zo moe, dat ik niet kon trainen, maar had in mijn werk wel genoeg beweging. Ondertussen kan ik accepteren dat het is zoals het is, maar ik moest er erg aan wennen. Ik probeer me er niet meer druk om te maken, zolang de vk het normaal vindt, vind ik het ook wel prima.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Misschien kun je hier troost uit halen:
    Bij de eerste ben ik ongeveer 30 kg aangekomen. Ook door uitbundig te eten, dat geef ik toe.
    Na de bevalling heb ik mezelf een jaar de tijd gegeven om het 'vanzelf' kwijt te raken en daarna zou ik wat actiever gaan doen. Na tien maanden was alles eraf! Zonder te sporten of wat dan ook want daar heb ik een hekel aan.

9. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Ik denk echt dat het per persoon verschild
    bij mijn eerste ben ik 13 kilo aangekomen
    en bij de 2de stond ik op het eind op -9 kilo
    en ook nu bij de derde ben ik nog niet aangekomen maar weer afgevallen dus ik denk echt dat er geen pijl op te trekken is iedere zwangerschap is anders

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hier precies hetzelfde: 10 kilo bij 22 weken en nu al op 12 kilo. Aaargggh... En zoveel eet ik niet: smorgens 2 boterhammen, 10.30 yoghurtje of fruit, lunch 1 belegde broodje, smiddags een krentenbol of fruit oid. S avonds krijg ik mijn normale bord echt niet op, dat past gewoon niet. Vaak voor het slapengaan nog 2 crackers, anders wordt ik wel met honger wakker (misselijk). Ja en heus wel eens wat lekkers tussendoor, maar geen hele zakken chips ofzo. Zeker niet iets waar je zooooveeel van aankomt. Daar staat wel tegenover dat ik niet veel beweeg (maar dat deed ik hiervoor ook niet uitbundig) en ik een zeer trage/slechte stoelgang heb door de hormonen.
    Ik heb verder nog dezelfde maat kleding, maar dan als positiekleding. Ik merk nu wel dat mijn kuiten dikker worden, ik wijt het vooral aan vocht..?
    Bij de zwangerschap van nr 1 eindigde ik ook op 18 kilo dus dit zal wel dezelfde kant op gaan. En ja, ook dan ging er vanzelf zonder moeite wel af.

Deel Deze Pagina