Elke zwangerschap is anders??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnestraal77, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladytutje

ladytutje Lid

17 sep 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    hadden jullie in 1 zwangerschap ook eerst 11 weken bijv heel ziek kotsmisselijk en hele zere borsten , en toen verdween dat in 1 x naar heel klein beetje misselijk en amper zere borsten ?

want ben nu 11 weken en 2 a 3 dagen maar sinds 2 dagen zijn mijn symptonen gigantisch gezakt terwijl we maandag nog de kleine hebben zien bewegen en zwaaien en hartje klopte perfect alleen vanaf die dag werden de symptonen minder, is dat normaal ?

2. Sanne11

Sanne11 Actief lid

15 mrt 2013
    280
    0
    0
    Intercedente Commercieel Planner
    Regio Nijmegen
    Halverwege de 2e zwangerschap nu kan ik zeggen:
    Behoorlijk veel verschillen.

Bij de eerste heel misselijk geweest, veel overgeven. Dit keer niet. Bij de eerste veel meer beweging gevoeld al wat vroeger in de zw, dit keer minder (placenta nu voor). Bij de eerste veel meer honger en echte vreetbuien, nu minder. Gewichtstoename daardoor nu ook minder. Buik is ook anders van vorm; ronder dit keer dan de eerste keer.

Dit keer meer last van harde buiken, meer last van hoofdpijn.
    Maar minder van dikke voeten en handen.

Heel wisselend dus.
    Nu ik er zo over nadenkt, zie ik weinig overeenkomsten tussen de eerste en tweede.
    Qua normale zwangerschapskwalen.

Was exact dezelfde periode zwanger de eerste keer. (herfst / winter)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Drie redelijk verschillende:
    - 1e (meisje): heeel erg misselijk en moe de eerste kleine 16 weken, verder geen gekke dingen.
    - 2e (meisje): weer erg misselijk maar korter, ook minder moe, maar bekkenklachten vanaf een week of 12, ook veel klachten door lage bloeddruk.
    - 3e (meisje): eigenlijk bijna helemaal niet misselijk, niet moe, geen bekkenklachten, alleen heel veel harde buiken (maar kan ook met 3e zw te maken hebben).

4. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hier vier zwangerschappen.

Drie keer in verwachting van een zoon. Gelijkenissen: veel gewicht erbij, hongerig. Bij dochter weinig aangekomen en absoluut geen honger.

Bij dochter extreem misselijk bij de jongens niet.
    Bij twee van de vier zwangerschappen wel BI bij twee niet.
    Wisselend bloedverlies.
    Ene keer geen last van hormonen andere zwangerschap wel.
    Harde buiken bij de eerste vrij weinig. Laatste zwangerschappen erg veel.

Kom er ook achter dat je na drie voldragen zwangerschappen niet alles weet. Zo zie ik deze uk erg vaak bewegen zonder het te voelen. Slaapt de kleine dan helemaal niet?

Alle zwangerschappen zijn uniek, alle bevallingen zijn uniek maar ieder kind is dan ook uniek. Naar dat moment kijk ik uit!!! :)

Deel Deze Pagina