Ik vind dat het prima kan. De klank is anders en ook het feit dat jullie niet in hetzelfde land spelen, lijkt mij genoeg reden om het gewoon te doen
De letters zijn ergens hetzelfde maar de uitspraak toch totaal niet? eeLEEja vs. EL-la? Ik vind dat echt niet teveel op elkaar lijken
Ik zou het niet doen eerlijk gezegd. Ondanks de lange/korte ee vind ik het toch teveel op elkaar lijken. Het is ook maar 1 letter weggelaten.
Mijn oma heeft 2 achterkleindochters; Tessa - en Tess . We zien elkaar regelmatig op verjaardagen. Het zijn 2 verschillende kinderen van verschillende leeftijden en niemand die het nu gek of raar vind hoor. Maar het was gewoon dé naam, die al langer stond. Prima dan toch. In jullie situatie zou ik het dus ook zeker doen. Je ziet ze amper + qua klank lijkt het helemaal niet zo op elkaar.
Het gaat om het kindje van jouw nicht. Elea is dus jouw achternichtje. En de achter-achter-nicht van jullie kindje straks. Ik zou er werkelijk geen seconde slaap over verliezen... dat je een kind niet dezelfde naam geeft als de kinderen van je eigen broer/zus snap ik nog. Maar als je ook alle namen die zelfs maar lijken op de naam van achter-achterneefjes en -nichtjes moet gaan uitsluiten... pfff, het wordt steeds gekker. Op den duur blijft er niks over. Namen zijn nu eenmaal niet uniek en ze zijn geen alleenrecht dat je kunt claimen.