Al onze kinderen zijn vernoemd en dat is nu weer de bedoeling. Voor een jongen zijn we er al aardig uit, maar een meisje hebben we geen idee. Als het een meisje is word ze vernoemd naar oma. De namen zijn dan Bertha Johanna Cornelia. Wie weet een leuke roepnaam? En dan het liefst afkomstig van de 1e naam : Bertha Onze andere kinderen heten S.ander, J.oas en A.lissa
Ik vind iets als Birthe de duidelijkste vernoeming maar niet zo mooi. Misschien het eerder genoemde Thirza, vind ik een prachtige naam. Of misschien Thera? Meer kan ik niet maken van de 1e naam. Als ik iets combineer van de namen misschien Thalia. De laatste 3 letters van Bertha en de laatste 3 letters van Cornelia. Hieronder nog wat namen die ik combineer uit alle 3 de namen: Benthe, Jenthe, Tanja
Een roepnaam met Bertha als uitgangspunt, dan denk ik aan Benthe, Berthe, Bertine, Thera, Bette, Tharie. Mijn voorkeur gaat uit naar Benthe.
Thera en Benthe vind ik ook mooi passen bij een (deel) van de namen van de broers en zus (Thera beter bij J en A en Benthe beter bij S).
Bertha: Bette Berte / Berthe Bente / Benthe Thera Meer in combinatie met de andere namen: Berna Belia Benna
Bertha Johanna Cornelia Voor Bertha: - Berrit - Berthe - Beryl Johanna: - Joanne - Joanna - Johanneke
Bea Thea Beate Britt (+t) Bente/Benthe Ronja Eline Elin Elia Thalia Thalitha (+t) Jonne Jonna Janna Hanna(h) Rian(ne)/Rianna/Rihanna Nel Erna
Jenthe Jinthe Lente/Lenthe Linde/ Linda (+d) Linnea Linet(te) Jacolien(e) Jacobien(e) Jacoba Hanne Hannelore Aria Celine/Céline Celina Celia Delia (+d) Dahlia (+d) Ariane/Arianne/Ariana/Arianna
Renate Birgit (+g) Brigit(te) (+g) Rowena (+w) Tanja/ Tania Nelia Roelie Ciara Chiara Arla Ava (+v) Aline Alina Thelma (+m) Helene Helena Elena Alena Camila (+m) Bella (+l) Bernice/ Berenice Nu stop ik echt hoor
Barthe Thara Barda Barbra Barbet Ebba Cerah Rhea Jara Berber Berthina Barbeloth Lottha Babet Biebe Marthe