Hoi, Mijn zoontje van 3 mnd slaapt s nachts heel goed van 21:00/21:30 tot 05:30/06:00 Na fles naar bed en valt zelf in slaap tot zover geen problemen Overdag lukt hem dit totaal niet, wilt alleen op schoot slapen, als ie goed in slaap is kan ik hem wel in de box op zn buik verder laten slapen Als ie wakker is, is zelf ' spelen' geen probleem Maar goed al met al ik wil een oplossing voor het slapen kom nergens nog aan toe Naar bed brengen en even laten huilen werkt niet na 10 min is het gewoon gillen & houdt ie zn adem even op om daarna nog meer te krijzen Wie heeft er tips
Ik herken het wel, want ik heb hier ongeveer hetzelfde 's nachts geen enkel probleem, maar overdag zelf in slaap vallen? Ho maar.... Wat ik nu doe is hem maar gewoon laten "spelen", brabbelen en gek doen tot hij moe wordt en ik dat zie. Dan neem ik hem op schoot tot die rustig wordt. Ik aai hem dan wat over zn bolletje, wieg hem wat heen en weer en leg hem dan op bed. Hij is dan nog half wakker. Wanneer ik hem neerleg lijkt het vaak of hij weer klaar wakker wordt, maar dat is niet zo. Hij draait dan vaak zijn hoofdje van me af en doet zn oogjes weer dicht. Dit neemt bij elkaar ook 10 minuten in beslag, net zo veel als hem laten huilen/krijsen. Ik merk wel dat hij hier steeds meer wakker is overdag en gewoon niet wil slapen, hooguit een half uur tot een uur max.
ja ik heb dat ook geprobeerd op zn buikje in bed , hij vertikt het en is moe ( ligt op dit moment ook bij me op schoot te slapen) net geprobeerd om hem weg te legen , hup grote ogen en klaar wakker ... zal het de leeftijd zijn
soms kan jouw tshirt ofzo om zn matrasje helpen..eventueel donkerder in zn kamertje? bedje voorverwarmen? ....heb ik bij mn oudste allemaal met die leeftijd nog wel es gedaan ook blee fik bij hem terwijl in bed lag, en mn hand tegen zn gezichtje houden of hij hield mn vinger vast...vaak dee dik het zo dat ie mij niet kon zien ( zat dus ergens in een ongemakkelijke houding gehurkt )
Ik herken het wel, mijn zoon had de eerste paar maanden ook moeite om zelf in slaap te vallen. Wat hier wel hielp op een gegeven moment was hem op zijn buik laten slapen en zijn kamertje een beetje donkerder maken.
Ik heb ook 1,5 jaar lang mnd ochter overdag in slaap moeten helpen, er is nu een hele wereld veranderd dat ze overdag ineens zelf kan slapen. Nu hoef ik er alleen 's avonds nog bij te blijven.
Hier werkt het alleen als ik mijn dochter direct in bed leg wanneer ze moe is, íets te laat, en ze kan niet meer slapen. Zodra ze vertraagt (bv ophoudt met spelen of wegkijkt) gaat ze naar bed, de eerste paar keer moest ik haar een beetje wiegen, nu gaat ze meestal direct slapen. Als ik te laat ben, wordt ze vaak juist erg druk, dan is het onmogelijk haar weer rustig te krijgen, behalve dan door haar tegen me aan te houden; in bed leggen werkt dan ook niet, dan gaat ze trappelen en meppen, ronddraaien etc etc. Dus écht perfect timen is heel belangrijk hier!
Ik heb vandaag een tutteldoekje gekocht ,. hem in de box gelegt ( wou eerst even zien wat ie er mee doet) even een protest huiltje dus ik ben buiten gaan roken, kwam terug lag ie met zn doekje te kroelen of het van levensbelang was ,... maaar hij slaapt nu dus al 3 uur
oh dat wild eik ook nog zeggen, mijn zoontje heeft ook met die leeftijd ..altijd met iets over zn ogen geslapen!, knuffeldoekje...maar ook een tijd een hydrofiel vond ie heeerlijk haha
Haha, ja ik denk dat dit dus het probleem is.. bedenk me dus als ie mij ligt dat ie zn hele gezicht in me begraaft haha.. dus misschien is dit het of het is toeval maar goed we zullen zien haha
Hier geen probleem met slapen overdag al laat ik hem soms ook even huilen. Tut er 1 of 2 keer in doen met tussentijd van 5 minuten en hij slaapt. Wel breng ik hem altijd naar bed (box vind ik speelplaats en geen slaapplaats en wil ik gescheiden houden) als ik signalen van moeheid zie (niet meteen maar als hij begint te jengelen). Werkt prima en hij doet zo regelmatig slaapjes van een uur of soms 2 of 3 uur. En soms ga ik wandelen/boodschappen doen en slaapt hij in de wagen.
wat fijn dat je nu toch een manier hebt gevonden!! Ik herken het wel. Mijn zoontje sliep toen ingebakerd, en om hem in slaap te krijgen legden we altijd een spuugdoekje over zn oogjes. Zag er niet uit, maar werkte wel. Nu is hij een jaar en nog steeds kan hij niet zonder een doekje. Wel heel schattig vind ik het, hij kroelt er dan echt mee.