Bakfiets verstandig?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Pepijnn, 9 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Aan de hand van het 'fiets gestolen' topic in de Lounge, bedacht ik me ineens dit.
    Wij hebben bedacht dat we een tweedehands bakfiets gaan kopen, waarmee vriend de kinderen 's ochtends naar kdv/basisschool kan brengen en dan door kan fietsen naar zijn werk.

Nu is het probleem alleen dat vriend zijn kantoor midden in de stad zit en er is verder geen parkeerplaats bij die afgesloten is. De bakfiets zal dus aan een paal of rekje aan straat staan. We zijn nogal bang dat het dan slechts een kwestie van tijd is, voor dat ding een keer gestolen gaat worden. Met onze gewone fietsen hebben we daar al vaak mee te maken gehad, maar die zijn bij lange na niet zo duur als een bakfiets.

Baby in een draagdoek op de gewone fiets is natuurlijk te gevaarlijk. Iemand een oplossing of idee? We hebben gelukkig nog tot 2016 om hier over na te denken.

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik zou het doen! Superhandig, heb ervaring ;)
    En zet hem vast aan iets wat niet verplaatst kan worden. Dus wel aan een lantaarnpaal maar niet aan een los rekje. Als je een goed slot hebt kunnen ze dat niet zomaar doorknippen.

3. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Maar onze gewone fietsen worden op die manier (met 2 kettingsloten) ook gestolen, dus kan me voorstellen dat dat met een bakfiets nog veel erger is. En hij staat daar toch 3 dagen per week. Dus twijfel of het verstandig is.

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij hebben een scooterkettingslot. Als we hem ergens zetten, staat hij op het gewone slot, het kettingslot wat daaraan vast zit (volgens mij een art2 slot) en het scooterslot (een art4 slot) . Het scooterslot maak ik zover dat mogelijk is altijd vast aan een fietsenrek of iets dergelijks. Knappe fietsendief die m dan nog kan jatten ;)

Deel Deze Pagina