hoi, we hebben de volgende onderzoeken inmiddels gehad: bloedonderzoek: goed zaadtest: goed HSG foto: goed, samenlevingstest: goed 21 april hebben we een afspraak met de gyn over wat we nu verder gaan doen. heeft iemand enig idee? krijgen we nog meer onderzoeken? en welke behandeling krijg je als alles goed is? iui? groetjes silvana
Ja, zeker als het zaad goed is gaan ze vaak over op IUI. Misschien moet je eerst nog tempen etc? Zodat je onder begeleiding van het zh gaat proberen juist te timen? Daarna zou IUI volgens mij de eerstvolgende stap kunnen zijn. Succes!
bedankt voor je antwoord, ik temp sinds 6 maanden. zoals je aan mijn onderschrift kunt zien heb ik hele onregelmatige cyclussen. vorige maand voor het eerst 27 dagen. en ook deze maand heb ik mijn ei gehad op dag 14, dus mijn cyclus wordt gelukkig iets beter.
Volgens mij moet je ook rekening houden dat als alles goed is ze misschien ookadviseren om voorlopig het eerst zelf te laten blijven proberen tot 1,5/ 2 jaar! Ons werd verteld dat de kans via IUI op zwangerschap bij geen duidelijke oorzaak even groot is als met het zelf blijven proberen tot aan het 2e jaar! heel veel succes! groet Nina
Ze zit al in ronde 14......dus dat lijkt me niet echt reeel. Die onregelmatige cyclus kunnen ze met IUI een beetje omzeilen door via echo's je fliekel in de gaten te houden. Spannend zeg.....ieder ziekenhuis is anders, elk stel is anders dus ik ben benieuwd wat jullie zh in dit geval gaat doen! Succes!
hoi, ik zit in ronde 14 maar door hele lange cyclussen zijn we nu wel al langer dan 1 1/2 jaar bezig om zwanger te raken. in ons eerste gesprek bij de gyn konden we aangeven of we langzaam of snel door de mmm wilden gaan en wij hebben de versnelde route aangegeven en zouden dan ook na deze onderzoeken met behandelingen gaan beginnen. maar het hoe en wat krijgen we op 21 april tehoren. groetjes
Spannend zeg! Ik hoop dat jullie gauw kunnen beginnen! 1.5 jaar lijkt me lang genoeg zelf proberen! Heel veel succes met het gesprek. Zie je er tegen op of heb je tot nu toe alles als erg fijn ervaren? (voor zover dat kan natuurlijk ). Elmo
dat maakt denk ik inderdaad het verschil dat je nu door lange cyclussen al eigenlijk 1,5 verder bent! En als je een ziekenhuis treft die vraagt of jullie versneld willen doorlopen ze inderdaad dan met iui zullen starten! spannend en heel veel succes! Nina
ik wil niet lullig zijn maar wij werden zelfs met verminderde zaadkwaliteit nog voor 6 maanden weggestuurd (wij zaten toen al op 16 maanden bezig) Ik denk eerder dat je iets gaat krijgen voor de cyclussen en dan wel zelf proberen.
Ja Natasja, klopt...vond ik ook al raar. Ieder ziekenhuis is daar wel anders in volgens mij. Laten we in elk geval hopen dat ze jullie gauw helpen!
Bij ons werd er inderdaad aangegeven bij onverklaarbare onvruchtbaarheid er eerst 2 jaar zelf proberen geadviseerd werd! Misschien eerst inderdaad iets om de cyclussen te verkorten dat lijkt het enige op dit moment wat jullie kansen echt doet verkleinen! Tuurlijk snap ik dat je het liefst z.s.m. behandelingen wilt krijgen zo voelde ik dat tenminste maar inderdaad wel eventueel rekening houden dat er een advies kan komen eerst nog een tijdje het zelf teproberen op het prgramma staat! Wie weet! Heel veel succes in ieder geval! liefs nina
Misschien je cyclus volgen met echo's? Om te kijken of je een goede eisprong hebt, of is dat al gedaan? Als bij ons niks te vinden was geweest hadden ze ons na 1,5 jaar proberen ook gewoon naar huis gestuurd om het nog te proberen tot we 2 jaar in totaal bezig zijn.