anticonceptie zonder menstruatie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door conejita, 1 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    een vriendin van mij die in Engeland woont zegt dat je de pil (of een pil) kunt slikken zonder dat je ongesteld bent geworden na de bevalling.

mijn zoontje is nu 8 mnd en ik geef bv. nog geen menstruatie gehad. ik zou graag willen weten of ik toch anticonceptie (geen condooms) kan gaan gebruiken.

we gebruiken nu condooms maar het is soms een beetje gevaarlijk want de condooms kunnen maar net aan (en soms net niet) alles opvangen :). mijn man heeft last van overproductie of zo ;)
    ben soms bang dat het er uit loopt (sorry voor de details) of iets mis gaat en ik nu al weer zwanger raak, wat ik echt nog niet wil!

ik gebruikte hiervóór de nuvaring. waar ik eigenlijk de voorkeur aangeef boven de pil. maar aan de andere kant heb ik nooit veel last gehad (jaren ook wel de pil geslikt zonder problemen).

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als je bv geeft dan is de minipil een optie.

3. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Minipil = cerazette, alleen een progestageen... Minder tot geen invloed op de borstvoeding dan de gewone pil. Deze pil kun je elk willekeurig moment starten, hoef je niet eerst ongesteld voor te zijn. Ik zou wel nog een week condooms gebruiken om Safe te zijn. Deze pil heeft trouwens geen stopweek maar wel kun je doorbraakbloedingen krijgen.

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Bedankt!

Deel Deze Pagina