zetpil bij misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chiesa, 22 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Een vraagje:

Ik heb van de huisarts EMESAFENE zetpillen gekregen omdat ik soms echt verschrikkelijk misselijk ben en maar kokhalsen. Dit niet alleen 's morgens maar een hele dag door :cry:

Nu is mijn vraag of iemand anders het kent, of ook ervaring met dit medicijn heeft :(: :(:

Er staat ook een geel stickertje op met: kan het reactievermogen verminderen etc.

Ik ben een beetje huiverig om het te gebruiken :(: :)

Groetjes

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Emesafene is een bekend middels dat regelmatig wordt gebruikt in de zwangerschap. Ik heb het ook gehad en ik weet van meerdere forummers dat ze het gebruikt hebben. Ik hoop voor je dat het helpt. Bij mij hielp t namelijk niet :(

3. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Ik heb deze zetpillen ook gebruikt. Mijn verloskundige heeft dit geadviseerd. Ze kunnen absoluut geen kwaad tijdens de zwangerschap. Helaas heeft het bij mij ook niet gewerkt :( .

Succes :)

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb ze ook gebruikt, en volgens mij hielp het wel iets. Maar ik bleef nog wel misselijk, maar het overgeven werd iets minder. (Dus ik gaf nog wel over, maar kon wel beetjes eten)
    Ik kreeg er wel enorme ogen van, echt alsof ik iets van xtc had geslikt. (heb dit bewijs op foto gezien)
    Verder vond ik het vervelend dat ik het gevoel had dat de pil smolt en er gedeeltelijk uit kwam....

Maar bij veel mensen helpt het wel echt, en dan is het zeker wel de moeite waard. Je kan het altijd even proberen.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Emesafene is al jaren bekend als anti-misselijkheidmiddel bij zwangerschap. Je kan er wat minder alert door worden,maar dat is van vrouw tot vrouw persoonlijk.

een zetpil smelt bij lichaamstemperatuur, want het smeltpunt ligt gemiddeld tussen de 33 en 36 graad Celcius. Als de vloeistof eruit loopt is de zepil niet goed genoeg ingebracht, dan nog is dat niet erg waarschijnlijk is het dan vet wat eruit loopt. Vet is nodig om een zetpil te maken. De werkzame stof wordt bij smelten meteen opgenomen in het rectum vlies.

Net zoals alle geneesmiddelen is het per persoon verschillend of het daadwerkelijk wat voor die persoon doet. Over het algemeen zijn vrouwen bij mij aan de balie er heel tevreden over.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0

7. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Bedankt voor de info dames. Ik heb het uiteindelijk niet gebruikt maar de misselijkheid is gelukkig ook niet meer zo heftig.

Mocht het weer eens erg worden dan kan ik altijd nog bekijken of ik het doe.

Bedankt!

8. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Bij mij haalde het de scherpe randjes weg, maar echt heel gezellig werd ik er toch niet van hoor!

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb ze ook gehad maar dan in tablet vorm ze waren heel klein en zat geen vies smaakje aan gelukkig bleven ze zitten en werkte ze erg goed.

10. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Gelukkig, geeft me meer zekerheid om het te gebruiken.

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    deze heb ik ook voorgeschreven gekregen; en omdat ik toch regelmatig overgeef, ga ik ze maar uitproberen :cry:

Heb vandaag echt veel te weinig gegeten door die misselijkheid; hoop dat het niet erg is voor de kleine!

12. jeanney3

jeanney3 Niet meer actief

Nou bij mij hielp het ook niet tijdens mij andere zwangerschappen. Ik hoop voor je dat het wel helpt. Tijdens zwangerschap van jongste kind werd ik opgenomen. Want ik kon niks binnen houden. Lag dagen aan infuus. Nu ben ik gelukkig zwanger van derde kindje. En ik voel me prima, maar toch ongerust omdat ik haast niks voel vergeleken met andere zwangerschappen. Maar tja ze zeggen elke zwangerschap is anders.

Hey ik heb twee soorten zetpillen gekregen. Toen hij zag dat de eerste mij niet hielp gaf ie mij een andere maar tja. Die andere heeft mij ook niet geholpen. Naam van andere weet ik niet meer. Maar vraag aan je HA. Die weet het vast wel.

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb het ook in tabletvorm gekregen bij de eerste maar mocht het pas na 3 maand, omdat mijn huisarts vond dat het erbij hoorde bij de eerste 3 maand :( (jaja elke dag zo'n 4,5 uur kotsen :rolleyes: )

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat belachelijk maisy! Je bent toch juist in de eerste drie maanden het meest misselijk? Wat een rare reactie van die huisarts!

Ik merk dat ik van dat overgeven uitgeput raak en mijn weerstand is minimaal! Daarom vandaag voor het eerst ziek gemeld....
    Voel me wel schuldig, maar ja had ook echt niet goed kunnen werken vandaag.

Heb nog geen idee of die zetpillen werken.... ben nog steeds misselijk (maar niet meer overgegeven).

15. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hey ster, je hebt groot gelijk hoor. Ik ben ook een week thuis gebleven want ik wist echt niet hoe ik ermee moest omgaan.
    Helaas ben ik nog elke dag misselijk, de ene x erger dan de andere x natuurlijk.
    Ik ben weer aan het werk wat je kan moeilijk 3 maanden thuis zitten, maar ik heb het mijn basin en dichte collega's vertelt en op die manier houden ze goed rekening met me.

Succes

16. Miran73

Miran73 Actief lid

Ook ik heb Emasafene zetpillen geprobeerd,helaas werkte het bij mij averechts en raakte er bij aan de diaree......Toen kreeg ik via HH cyclizine zetpillen maar helaas ook nu bleef ik dag en nacht misselijk met overgeven erbij.......Inmiddels ben ik nu bijna 15 weken zwanger van derde kindje en ben nog steeds erg misselijk en geef ook nog over.Al zitten er nu soms dagen bij dat het iest beter gaat.VK hoopt dat het rond 17 weken over is, anders is de kans groot dat het zo de hele zwangerschap blijft.Werk dus op het moment ook niet,ben allang blij dat ik de boel thuis draaiende hou!Een gezin met twee kids gaat natuurlijk gewoon door.Heb zelf het gevoel dat ik aan het "overleven"ben.
    Maar voor iedereen die zich beroerd voelt probeer te genieten van het wondertje dat in je groeit!Het blijft zo bijzonder!

Miranda

17. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    sterkte Miran! Lijkt me heel vervelend! Heb als tip gehoord om brinta te gaan eten omdat je dan toch heel veel bouw/ goede stoffen naar binnen krijgt. Denk dat dit mijn avond eten wordt, hi hi.

En Miran, ben je dan de ziektewet ingegaan, hoe reageerden ze op je werk?

18. Miran73

Miran73 Actief lid

Hoi Ster,
    Dank je wel!Ik vond ook erg dat ik zo weinig binnen hield,was erg bezorgt,maar VK zegt dat de kleine er niks van merkt en mijn reserves we aanspreekt.Was dus ook erg opglucht toen ik de echo zag en het hartje kon horen!
    Maar goed ik ben het spugen, het beroerd zijn erg zat.Wil zo graag genieten van dit wondertje......Maar dat komt vast nog wel.
    En ja ik zit op dit moment in de ziektewet.Ik heb een hele fijne baas,heel begripvol!En volgens mij zit het zo als zij aan kunnen tonen dat ik thuis ben omdat ik zwanger ben,krijgen ze het 100% vergoed.Dus via de VK een zwangerschapsverklaring geregeld.Ik hoop binnenkort de draad weer op te kunnen pakken.Maar ja merk gewoon dat rust me goed doet en zo minder beroerd ben,het is nu even niet anders.
    En? Hoe gaat het met jou?
    Gr,Miranda

Deel Deze Pagina