We zijn eruit!! Het wordt Eleanor, al twijfel ik of het niet voor te veel spraak verwarring gaat zorgen.. Ellenoor, wordt het in elk geval niet! Maandag moet het geboortebordje worden besteld en dan weten we het heel zeker... Thanks voor jullie hulp zover!!!!!
Het ligt er aan welke uitspraak je wilt! Onze dochter heet Elinor, wij hebben ook heel lang getwijfeld tussen allerlei spellingswijzen, dus ik herken je probleem! Veel succes!
Als je de uitspraak 'Ellenoor' wilt zou ik het absoluut niet gaan schrijven als Eleanor. Dit zijn voor mij 2 compleet verschillende namen.
https://m.youtube.com/watch?v=4dZUxiQcLDk Ik vind Eleanor toch wel echt heel anders klinken dan Ellenoor (op z'n Hollands) hoor.
Dat hangt er een beetje van af in welk Engelstalig land je het gaat vragen. Volgens mij zijn het vooral de Britten die er een soort 'nah' van maken aan het eind. De spelling 'Ellenoor' laat natuurlijk niks aan het toeval over in Nederland, maar 'Eleanor' wordt wel degelijk hetzelfde uitgesproken, althans door grote delen van de wereldbevolking.
Die uitspraak video is natuurlijk ook wel heel anders he. Maakt niet uit welke naam je pakt, maar als je hem door die persoon zou laten uitspreken dan zal 'ie nooit zo klinken als dat wij hem hier als Nederlanders zullen doen. Ik zou voor Eleanor gaan ja.
Eleanoor! Absoluut Ellenoor vind ik net of het verkeerd is geschreven. En Elle-Noor, dan denk ik aan een dubbele naam, kan ook zijn Ellen-Noor.