Na n vorige poll hier waren we vrij overtuigd van Nova. Nova heeft een superleuke betekenis (superster en voor mn man uitvoering van automerk Chevrolet) maar twijfel bleef toch wat hangen. Nu botsten we net op Ellie. Niet meteen iets met betekenis ofzo. Maar toch leuk aangezien we wel wat gehad hebben aan de vorige poll proberen we het dus nog eens alvast bedankt voor jullie hulp!
Hm Ellie vind ik wat ouderwets aan doen, maar vind het wel beter dan Nova want dat vind ik helemaal geen mooie naam. Elle of Ella vind ik wel leuk.
Beiden superleuk. Zelf zou ik voor Nova kiezen, maar heb op Ellie gestemd. Is toch wat unieker denk ik. En anders zou ik Ella doen.
Thx voor je reactie! Ella vinden we ook super, maar te populair in onze omgeving Dat 'vergemakkelijkt' de zoektocht wat
Thx voor je reactie. Zo zie je maar hoe smaken verschillen wij vonden Ellie net vernieuwend tussen de tientalle Elles/Ellas in de buurt. Nova blijft bij ons vooral hangen door de betekenis, maar de twijfel komt dan ook weer ergens van niet simpel, gelukkig bestaat er nog iets als dit forum, aan de familie vragen is wat moeilijker eh
Ik vind Ellie erg ouderwets. Nova vind ik juist té hip, en de betekenis vind ik niet leuk. Dan kies ik veel liever voor Ellie .
Ellie vind ik ook erg ouderwets. Ik ken alleen maar vrouwen van 60+ met die naam (of Elly). Nova vind ik echt een hypenaam en heb er ook een beetje een bepaalde associatie bij. Allebei niet leuk dus en niet gestemd.
Elle of Ella, maar dat valt af zie ik. Elise Elena of Lena Eline Ik vind het lastig iets nieuws te bedenken omdat Ellie en Nova zó totaal verschillend zijn.
Ik heb gestemd voor Nova! Ellie klinkt heel leuk en schattig voor een kleine meid, maar het lijkt me raar een vrouw van 40 ofzo Ellie te noemen. ( al komt het gewoon voor ) Maar van de andere kant, Herman, Hans, Kees, Jan enzo waren ooit ook bekende kindernamen. Nu zie ik dat als namen voor mannen van boven de 50 Mijn excuses als ik iemand beledig die haar kind Herman, Hans, Kees of Jan heeft genoemd. Niet mijn bedoeling.
Wat vind je van Emmie? Lijkt op Ellie maar heeft toch een iets jongere blik ofzo.. ik vind Emmie in ieder geval mooier. Anders zou ik voor Nova gaan.
Stiekem vind ik Ellie heel leuk, maar zou het niet ‘durven’ geven en dus zou ik voor de veiligheid voor Nova gaan.
Ik vind hem in eerste instantie ouderwets klinken. Maar toch, als ik hem een paar keer herhaal vind ik hem steeds leuker worden. We maken natuurlijk zelf onze namen hip. Dus waarom niet?
Nova! Ellie vind ik een beetje 'ouderwets'. Dit, omdat ik een 70jarige Ellie ken. Maar goed als jullie het mooi vinden, gewoon doen