Nova! Ik vind Ellie toch wel zooooo ouderwets! Niet mijn smaak. Edit: ik ken één Ellie van mijn leeftijd (rond de dertig) en ik kan er maar niet aan wennen dat zij zo'n oude wijven naam heeft.. Novée misschien nog een leuke voor jullie? Of Novalie / Novaly?
Ik vind Ellie ook net te oubollig. Novi vind ik dan wel weer grappig. Nova vind ik ook leuk maar een beetje populair
Ellie vind ik leuk (en dat terwijl ik eigenlijk niet van namen eindigend op een -i(e) houd, zoals Evi). Nova vind ik heel erg niet leuk. Echt zo'n modenaam.
Ik ben ook een beetje ‘fan’ van de naam, omdat ik al echt een hele poos de meeste filmpjes van “Ellie and Jarod” kijk op YouTube. Zij maakt de naam alles behalve oubollig.
Ik denk bij Ellie gewoon aan een klein meisje, net zoals ik bij Lily of Holly ook zou doen. Ik ken wel 60+ dames die Ellie heten, maar dat zou voor mij geen issue zijn. Ik heb gestemd op Nova, die stond bij mij bovenaan toen ik zwanger was van dochter. Is uiteindelijk haar 2e naam geworden.
Aanvulling: wat vind je van Elia, @Marilyn21 ? Vind het zelf een mooie (en niet gekunstelde) middenweg tussen Ellie en Nova! Eliane of Elianne is ook mooi. Delia vind ik ook erg leuk, maar is jammer genoeg net geen combi van jullie twee namen.
Ik ben voor Ellie! Ook in ken een 60 jarige Ellie, maar zij is ook jong geweest ik vind de naam leuk en is niet veel voorkomend. Nova hoor je nu te veel. Een naam dat er nog iets op lijkt is Ellis, wat het "oudbollige" er misschien af haalt.
Ellie, geweldig! Ik vind Nova saai, zoveel gebruikt tegenwoordig en doet me nog steeds aan het oude nieuwsprogramma denken. Ik vind het ook niet echt klinken als een naam voor een vrouw, meer voor een product of fenomeen.
Ik vind Nova prachtig. <3 Ella vind ik ook erg lief en mooi. Elle vind ik ook leuk, maar minder fijn uitspreken. Ellie vind ik leuk, maar minder dan de andere namen en in Nederland te ouderwets oid (hoewel een stuk minder erg dan Elly). Zelf zou ik dus zonder meer voor Nova gaan. Of eventueel Ella. Maar ik zou ook kunnen wennen als wennen kind Ellie zou heten. Zelfde heb ik met Lina gehad.
Nova vind ik leuker, maar echt zo'n hypenaam, dus dan kies ik toch voor Ellie, die vind ik ook wel aardig.
Ellie is idd ouderwets maar mag van mij weer hip worden. Hele leuke naam eigenlijk. Nova vind ik wel leuk maar hoor je nu zo veel ( hype), en over 40 jaar is nova weer ouderwets haha.