Hoi dames, Heb even jullie hulp nodig. We hebben twee prachtige zoons:Joshua en Elias. Nu verwachten we over 3maandjes een dochter en kunnen nog geen perfecte naam vinden die bij die van de twee broers past. Alle tips zijn welkom! (De voorletters J en E willen we niet nog een keer gebruiken) Bedankt alvast
Weet niet of je het graag Hebreeuws wilt houden, but if so: - Naömi - Noémi - Salomé - Tirza(h) - Samuela - Natania Roze zijn mijn favorieten en vind ik erg mooi in combi met jouw jongens.
Rivka Sifra!!! Thirza Hadassa Rachel Delila Abigail Aliza /Alize !!! Avia Amarise Anaïs!!! Hanna Ivane Kyra !!! Lydia Matthia Menora Merith !!! Ophira Sari !!! Saffira Taisha Talitha Tamar Jedidja
De namen van je zoons worden zowel in het Engels als in de bijbel gebruikt dus misschien mooi om dat zo te houden. Plus de broers hebben allebei een S en een A in de naam. Hier Engelse bijbelse meisjesnamen ook met een S en een A erin: Salome / Salomé Susanna Sarah Hier namen met een bijbelse oorsprong met een S en een A erin: Addison Anissa Carlisa Damaris Hadassah Hosanna Isabel Iscah Lisa Marissa, Marisa Rosanna, Rosanne Saffira / Sapphira Sara Sarai Saranna Sarina Sela / Selah Sera Shari Sherah Shifra Susan / Suzan Suzanne Tirsa Yiskah
Nog meer suggesties, vnl. uit de Hebreeuwse en Griekse "hoek"...: Adara Amissa [FONT="]Briseis / Briseïs / Briseys Avera Darah Davina Doria / Doriana Felicia / Felisa / Felize Phaedra / Fedra Fina Fiore / Fiora / Flora Gaia Ilana Irene Keira / Kyra Kezia Kerensa / Kerenza / Carenza Yael / Jael Alana / Lana Helena Lavinia Leonora / Leanora Giada Giuni / Giuna Giuliana Levia / Levana Netta Livana / Liviana Liana Lora(h) Lorena Lorenza Loreana Lorine Lyra (op z'n Engels uitgesproken) Loisa / Louisa Marize Moira Oona Oriana Roni Rhona Shira Thalia Tivona Valerie / Valeria Valentina Vida Amani Solange Succes! [/FONT]
Deze (herbreeuwse, bijbelse) namen kwam ik laatst tegen en vind ik leuk/mooi voor een meisje: Joshua, Elias en: -Vanja -Morise -Luz -Dara -Syene -Delilah -Yitta -Sarai -Ivane -Sefanja
Wow bedankt dames,man en ik hebben een hoop inspiratie op gedaan... Zijn er nog niet uit,maar hebben genoeg om mee aan de slag te gaan!
Kwam net de naam Rivkah tegen en moest aan dit topic denken. Dus die wil ik je ook nog even mee geven