Hoesten zoontje 3,5 jaar (tips?)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cupcakes, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hallo,

Rick is nu sinds donderdag al ziek. Hij is flink verkouden en heeft ook koorts. Afgelopen weekend was hij het ziekst, hij knapt wel iets op. Zijn koorts wordt minder, vandaag had hij pas tegen het einde van de dag 38,6 ('s ochtends geen koorts, 's middags wat verhoging).

Maar hij hoest zo verschrikkelijk, vooral ook 's nachts waardoor hij steeds wakker wordt. Hij slaapt dus heel slecht en is overdag supermoe (maar wil overdag niet slapen).

Wie heeft er tips tegen het hoesten? Het is trouwens een vastzittende hoest.

Ik overwoog van het weekend om de huisarts te bellen, maar aangezien de koorts toch zakt heb ik het maar niet gedaan.

2. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    onze huisarts zei dat we het beste bisolvon konden gebruiken.
    deze heb je als drankje en als druppels.
    hier was kevin er toen zo vanaf

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik heb alle drankjes geprobeerd en niets hielp echt goed. Bij ons hielp een extra deken in de nacht! Terwijl hij het niet koud had, tenminste dat gaf hij zelf aan. Weet niet of het bij jullie helpt maar je kunt het altijd proberen.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mijn zoon was al 2 maanden verkouden en ik heb vorige week een kuurtje van vsm van nisykind gedaan van 7 dagen en hij is er bijna vanaf :)

En tegen het hoesten gebruikte ik druppels van vsm, tussikind. Maar durf niet echt te zeggen of dat nou goed hielp.

Beterschap!

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    zoutoplossing gebruiken
    uittje naast het bed
    Lekker stomen onder de douche,

Dit zorgt ervoor dat het slijm los komt.

Thijmsiroop voor de pijnelijke keel, door het hoesten

Hoofdeinde van het bedje omhoog

Eventueel een hoestdrankje, of inderdaad die 7 daagse kuur van vsm
    Wat ik me denk ook weer even te gaan halen voor mijn zoontje

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Bedankt voor de tips!

Ik heb een uurtje terug een halve ui onder z'n bed gelegd, volgens mij helpt het wel iets.

Thijmsiroop gebruik ik al maar werkt maar zo kort. Ik heb ook al een kopje thee met honing gegeven vanavond, dat vond ie ook wel fijn.

Bisolvon etc., onze huisarts heeft in het verleden gezegd dat die drankjes niet werken. En om nou medicijnen te geven die niet werken..

Wat stom dat ik niet die kuur van nisykind heb gedaan! Ik heb het nog staan van mn jongste, had het allang bij hem kunnen proberen. Ga er morgenochtend meteen maar mee starten.!

Hoofdeinde is trouwens al omhoog. Heb nu ook een natte handdoek over de verwarming gehangen (zorgt ervoor dat de lucht vochtig blijft?).

Vorige nachten heeft hij onder een dekentje en laken geslapen. 2 nachten terug heeft hij wel van 23.00-7.30 doorgeslapen zonder hard te hoesten. Maar vannacht was het weer mis en nu vanavond begint ie ook weer. Nu ligt hij weer onder z'n dekbed omdat z'n koorts minder was, dus dat is wel warm genoeg.

In elk geval heel erg bedankt voor de tips en het meedenken! Meer tips zijn altijd welkom!! :)

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Natte doek idd voor luchtvochtigheid.

Toen mijn zoon zo aan het hoesten was wou ik ook een hoestdrankje halen, maar dit raadden ze toen af omdat hij dus kriebelhoest had en (vastzittend?) slijm. Zou ik dan een drankje tegen kriebelhoest geven zou het de slijm tegenwerken terwijl dat juist weg moet, hoop dat ik duidelijk ben weet zo niet hoe ik het anders moet verwoorden ;)
    Daarom was ik aan de Tussikind van vsm begonnen.

En echinaforce kun je ook gebruiken, goed voor de weerstand ;) maar wel smerige stink troep ;)

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij gebruiken ook nooit hoestdrank, alleen die thijmsiroop voor zijn keeltje.

De longarts van Quinn raad het ook af hoestdrankjes, omdat het lichaam het zelf moet leren af te breken. Je kan het wel verlichten en natuurlijke middeltjes geven.

Zoutoplossing is prettig voor het de slijm wat in het keeltje blijft hangen optelossen.

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris kan vreselijk last hebben van hoesten en heeft ook al 2x een longontsteking gehad.
    We gebruiken nu Natterman Bronchium tegen kriebelhoest (je hebt verschillende soorten en verpakkingen; dit is de rode verpakking). Mag gebruikt worden voor jonge kinderen en helpt hier erg goed!

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Misch heb ik nog een tip: Tuclase hoestdrank te koop bij de apotheek. mijn zoon heeft vorig jaar zo lang gehoest na een kuur knapte het nog niet op. toen kreeg ik dit van de apotheek en na 3 dagen was het hoesten over. Nu geef ik het hem nog als hij weer zo erg hoest en altijd na 3 dagen is het hoesten weer over. voor de nachten helpt het ook heel goed.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Je hebt dit nu in Pilvorm, ook speciaal voor kinderen. Mijn zoon krijgt er elke dag 1 van en noemt het snoepjes dus ze smaken prima ;) en idd het helpt heel goed voor de weerstand we kwakkelen nu veel minder dan vorig jaar :) zijn van Dr Vogel die pillen trouwens.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Nog even een update:

ik ben vanmiddag toch even bij de huisarts geweest omdat hij zo bleef hoesten en einde van de dag nog koorts had steeds.

Hij blijkt een oorontsteking te hebben, en heeft nu antibiotica gekregen. Hoesten zou er ook door minderen.

Deel Deze Pagina