Hoi Hoi Vandaag gesprek met chef gehad. Het zat allemaal niet echt mee. Ze weet van de MMM en ze leeft ook wel mee maar verlof toekennen ho maar. Ik heb binnen 1 organisatie 2 banen en beide chefs vinden dat als ik niet kan, dat ik of vrij moet nemen of de uren moet inhalen. Inhalen gaat niet omdat ik fulltime werk. Vrij nemen is bijna niet te doen. Ik zit nu in traject van echo's dat je om de dag/elke dag naar ziekenhuis moet in de ochtend uren. Mijn ene baan is alleen maar in de ochtend uren. Waar zijn mijn rechten? Hoe doen jullie het met je werk? Vakantiedagen, verlof? In mijn CAO is niets terug te vinden over dit onderwerp. Tis nog wel CAO kinderopvang Als het echt niet anders kan moet ik maar 1 baan opzeggen. Vind het raar dat we in zo een wereld leven. Het is als zwaar genoeg als je in dit traject zit een beetje meewerking zou wel zo fijn zijn. Groetjes Nicole
je hebt daar volgens mij recht op.. ik had het aan mijn arbo gevraagd en hij zei dat je recht heb op verlof.. Ik zou de arbo arts even bellen.. wat een kl*te chefs heb jij..
Volgens mij heb je er ook recht op. Je moet toch voor je gezondheid ook wel eens naar de dokter of je bent wel eens ziek. Nee hoor, kan me niet voorstellen dat je daar geen recht op hebt. Goed uitzoeken dus en voor je rechten opkomen! Succes!
Hoi nicole, Bij mijn bedrijf doen ze het ook moeilijk. Ik heb aleen maar 10 uur recht op een medisch verlof volgens de voorwaarden van mijn bedrijf. Ze kunnen geen uitzondering maken. Tja 10 uur is gelijk op, moet vaak buiten mijn stad naar ziekenhuis als ik in de weekends werk. Daarna gaat het via mijn vakantieuren, Ik vind het heel gemeen dat ze voor mij geen uitzondering kunnen doen. Ik heb hierover vaak over gehad. Ik moet het maar zo redden, kan niet anders. Het is voor mij wel stressen zo. Hoop dat het bij jou wat makkelijker wordt, overleg met de arbo, misschien helpt het wel, ik vind dat ze hierover wettelijk verlof moeten geven. Grt. marleen
Bij ons geldt de regel dat je voor elk ziekenhuis bezoek 3 uur krijgt. Voor huisarts en tandarts is dit 2 uur. Ik plan mijn ziekenhuisbezoeken altijd rond half 9 zodat ik maar een half uur tot uur later kom. Gelukkig doet mijn baas daar helemaal niet moeilijk over. Ik vind wat dat betreft dat ze het bij ons helemaal goed regelen... in het begin moest ik me wel eens ziekmelden omdat mijn menstruaties zo hevig kunnen zijn. Nu heb ik een laptop thuis, zodat ik me niet ziek hoef te melden, maar gewoon door kan werken. Volgens mij is het gewoon wettelijk geregeld dat je daar tijd voor krijgt. Als de arbo je niet kan helpen moet je eens naar een rechtswinkel / rechtsbijstandverzekering bellen. Je hebt in deze situatie je vakantieuren hard genoeg nodig om weer te kunnen bijtanken! Succes ermee.
ik weet niet wat er wettelijk beschreven is, maar bij mij op het werk doen ze ook heel erg moeilijk. Ze plannen me wel vrij als ik naar het ziekenhuis moet, maar het kost allemaal mn eigen uren ik vindt dit zo gemeen. Bij de eerste icsi hadden voor de punctie een dag bijzonder verlof gegeven, maar vorige week bij mn 2 icsi punctie hebben ze gewoon mn overuren weg geschreven. Kunnen we er iets aan doen?
Hoi allemaal, Ik heb inmiddels contact gezocht met de bond. Deze schreef mij: Naar aanleiding van uw e-mail aan ABVAKABO FNV delen wij u het volgende mede. Op grond van de cao Kinderopvang artikel 5.4 heeft u recht op betaald (buitengewoon) verlof voor het consulteren van een arts, indien en voor zover dit niet buiten werktijd van de werknemer kan plaatsvinden. Wij raden u aan bovenstaande bij uw werkgever aan te geven. Ik heb dit vanmorgen bij mijn werkgever neergelegd en ze gaan mij nu toch bijzonder verlof toekennen voor de uren dat ik niet kan werken. Enigste is dat mijn tijdelijk contact waarschijnlijk niet verlengt zal worden... Voor wie niet lid is van de bond je kunt ze ook bellen kost wel 10 cent per minuut maar dan krijg je wel gratis eenmaig advies. Dus kom voor je rechten op!