Ik ga me ook maar eens officieel aanmelden hier.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ster, 24 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Tja, bij deze topic wilde ik me eerst niet aanmelden, maar nu is het toch zover en lijkt het me nuttig om af en toe wat informatie met jullie uit te wisselen.

Ik ben in in de mmm beland. Zwemmers van mijn partner zwemmen niet vlot genoeg (mogen meer bewegen). Bij mij (nog) niets bijzonders ontdekt. Over een maandje gaan ze een samenlevingstest doen en daarna ?? Ik hoop dat ik niet te lang in de mmm blijf hangen zegmaar.

Als iemand nog tips heeft over de samenlevingstest, laat het me weten.
    Waar ik het meest tegenop zie is om vrij te vragen op mijn werk (het kost mij een halve ochtend). Heb geen zin om al mijn collega's in te gaan lichten namelijk. Misschien dat ik maar naar de tandarts ga die dag!! ;)

2. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi Ster, welkom hier!
    Hopelijk vind je hier steun en een luisterend oor (lezend oog ;) )
    Heeft je gyn het bij jullie al over IUI gehad? Aangezien de zwemmertjes niet helemaal optimaal zijn? Veel succes in de hele molen en sterkte natuurlijk, het is best zwaar soms.
    W.b.t je werk, zou het een idee zijn om bvb alleen je leidinggevende op de hoogte te stellen? Ik heb dat na 4 maanden nu ook gedaan. In het begin kom je nog wel makkelijk weg met smoesjes als tandarts, huisarts e.d. maar werd bij mij een beetje onmogelijk op een gegeven moment..

Liefs Marjo

3. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Welkom hier ster!

4. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Sterkte meid, fijn om te horen weer hoe het verder met je gaat.
    liek.
    ben benieuwd maar de samenlevingstest.

5. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hai Ster!

Ik heb nu allerlei onderzoeken gehad maar geen samenlevingstest. De meningen zijn daar over verdeeld, of dat wel iets is waar ze op kunnen vertrouwen. Ik ben nu bezig vanaf aug 2003 en ga nu in september het proberen met iui, zonder een samenlevingstest, maar toch in mijn achterhoofd blijft steken, omdat we niet weten wat de oorzaak is waarom we niet zwanger kunnen worden of het heeft te maken met onze ontmoeting met sperma en zuurgraad, wwwwwwwwwwwweehhhh daar zijn ze weer, wegwezen hier!! Haha. Nouja ik hoop dat het goed is bij jullie. Laat het even weten. Liefs Gijs

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Ster,

Van harte welkom hier!
    Hopen dat we je kunnen helpen, met alle onzekerheden en vragen.

Wij hebben zelf nooit een samenlevingstest gehad, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Groetjes,
    Elvira

7. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee ster!!
    blijft toch een nare na-smaak he, om je hier aan te melden......
    toch is dit een heel fijn deel van zwangerschapspagina, iedereen staat hier klaar voor elkaar!

de samenlevingstest vond ik totaal niet vervelend. het vrijen ervoor was wel een beetje "gemaakt"...maar ja, alles voor het goede doel! bij mij haalde de gyn wat slijm bij de baarmoedermond weg met een spuitje (zoog het op, zeg maar). dat legde hij onder de microscoop, en smeerde het over een lakmoes papiertje. gelukkig was onze test positief! hopelijk de jouwe ook!!!
    veel succes!
    liefs elfje

8. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Ster,

Welkom bij ons, ik hoop dat je snel een positieve zwangerschapstest in je handen hebt!
    Ik heb ook geen samenlevingstest gehad.
    Veel succes alvast in het ziekenhuis!

Groetjes Senna

9. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties en tips!

Ik ben benieuwd of iemand ook weleens de samenlevingstest heeft laten doen en vervolgens een dag (of 2 dagen) later het pas kon laten uitvoeren?
    Bij mij werd gezegd dat het kan zijn dat je 1 of 2 dagen later terug moet komen als je slijm nog niet goed is / je niet dicht genoeg bij de eisprong zit (ofzo iets).

Dus dan moet ik 2 ochtenden van mijn werk vrij nemen! En ik ga het overigens maar wel bespreken met mijn leidinggevende.

Verder is het heel raar .... ik krijg heel veel berichten van mensen dicht om mij heen die allemaal plotseling zwanger zijn (vaak wel gepland). Ik gun het iedereen heel erg, maar wil er zelf ook niet de hele tijd mee bezig zijn. Dat lijkt haast onmogelijk: op werk, bij sport, bij familie, kennissen, iedereen heeft het over zwangerschappen en beebs... Probeer maar nuchtiger te blijven en er niet teveel over na te denken want dit heeft toch geen nut ;)

10. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Een samenlevingstest heeft niks te maken met het slijm dat nog niet goed is, of dat je niet dicht genoeg bij de ovulatie zit. Een samenlevingstest is puur en alleen om te kijken of de zaadjes nog leven in de baarmoedermond. Dus na het klussen wordt er wat slijm weggehaald om te kijken hoe het met de zaadjes is gesteld. Bij ons was deze test tot twee keer toe negatief. Geen één levend zaadje. Maar dat lag dus aan mij, want het zaad van mijn man is perfect (laatste keer 104 miljoen). Vandaar dat wij het met IUI proberen. Veel succes en hopelijk hoef je de MM niet in. Groetjes, Jaycey.

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    wat raar zeg! Dan snap ik niet waarom ik eventueel de dag erna of daarna terug zou moeten komen? Ik ga nog wel even bellen hoe het precies zit want mij is het niet echt duidelijk.

Jaycey: was jou slijm dan niet goed ofzo, hoe kan dit? Heel veel sterkte met IUI, hoop dat het heel snel raak is voor je hoor!

12. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom je er twee keer voor terug zou moeten komen. Maar ja, misschien is er in de afgelopen jaren het één en ander verandert. Het is voor ons ook al weer 4,5 jaar geleden dat we de testen gedaan hebben. Mijn zuurgraad is erg hoog, zo hoog dat de zaadjes niet overleven. Dus die moeten geholpen worden om voorbij die zuurgraad te geraken. Vandaar IUI. En vier jaar geleden hadden we bij de 3e poging een mooi resultaat. Een geweldige zoon. Hopelijk gaat het deze keer ook lukken.

Als ik jou was zou ik inderdaad de arts bellen en vragen hoe het nu precies zit. Houdt ons op de hoogte. Groetjes, Jaycey.

13. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi ster,
    ik moest ook een samenlevingstest rond mijn eisprong.... dan konden ze mijn vruchtbaarslijm in combinatie met sperma dus testen.
    ik moest bellen bij een positieve ovu-test, en een afspraak maken voor de dag erna...
    maar ja, zoals zoveel dingen, gaat dat in ieder ziekenhuis weer anders volgens mij.
    veel succes!
    liefs elfje

14. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Een samenlevingstest moet wel degelijk gepland worden vlak voor de eisprong. Je moet op het moment van die test namelijk vruchtbaar baarmoederslijm (cervixslijm) hebben om een betrouwbare uitslag te krijgen. Zaadcellen overleven het namelijk veel langer in cervixslijm (tot een paar dagen) dan in gewoon baarmoederslijm (1 a 2 uur).

Onze eerste test was ook negatief, maar ook eigenlijk nog te vroeg gepland en moesten we idd 2 dagen erna nog een keer keer terug (helaas ook negatief, wel het juiste moment).
    Ze kunnen dan door middel van een follikelmeting (inwendige echo) wel zien hoe ver of jouw ei op dat moment is en dus over hoeveel dagen je dan terug moet komen.

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Volgens mij klopt dit niet hoor.
    Het moet juist wel gebeuren als je rond je eisprong zit.
    Want dan verandert je baarmoederslijm en kan sperma daarin overleven.
    Zit je niet in je vruchtbare periode dan is je slijm geloof ik zuur ofzo en overleven zaadjes dat niet.
    Zo rond je eisprong dus wel,daarom moet het dan gebeuren,zodat ze kunnen zien of er nog zaadjes leven in het vruchtbare slijm.

Als ik het fout heb,verbeter me dan,maar ik dacht dat het zo was.

16. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ster, fijn weer iets van je te lezen!
    Ik wens jullie enorm veel suc6 en hoop dat je snel uit de MMM mag....
    Dikke knuffel Elvira!

17. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Dankje Elivra! En natuurlijk hoop ik ook voor jou dat het binnenkort gewoon eens raak is ;)
    Leuke vakantie gehad?

18. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ja, vakantie was lekker! Even relaxen en je gedachten op iets anders kunnen richten. Doet goed. Heb nu nog een weekje vrij en dan weer aan de slag.
    Hoop idd dat we eens snel aan de beurt gaan raken, wordt zo langzamerhand eens tijd, toch..
    Nogmaal veel suc6 lieverd!!

19. grombeertje

27 dec 2005
    52
    0
    0
    Hallo Ster,

Ik heb in oktober van 2005 een samenlevingstest gedaan. Bij de eerste konden ze geen zaadjes vinden en moest ik de dag erna terug komen. Mijn slijm was van de goede samenstelling. Het slijm rond je eisprong is namelijk dun. Je merkt dit zelf ook in je cyclus. Naarmate je eisprong komt wordt je afscheiding dunner en 'vloeibaarder'.
    Bij de tweede keer waren weer geen zaadjes te vinden. Er was recent een eisprong geweest en de test was op het goede tijdstip uitgevoerd.

Ik ben daarna zelf aan het klussen geslagen en heb van trekpleister vaginale spoelingen gekocht en ben deze gaan gebruiken. Rondom mijn vruchtbare periode. Ik ben in november zwanger geworden en wacht nu op de bevalling.
    Ik weet dat er ook mensen zijn die zeggen dat dit niet goed is maar bij mij heeft het geholpen om het slijm iets minder agressief te maken.

20. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    He Grombeertje,
    wat spannend dat je bijna gaat bevallen zeg! De laatste loodjes ;)
    Ik hoor verschillende reacties op de samenlevingstest, ben toch wel benieuwd wat eruit gaat komen. Maar hoor ook berichten dat de uitslag niet alles hoeft te zeggen. Wel ga ik je tip onthouden mocht het nog nodig zijn, bedankt!

Deel Deze Pagina