Ik ben voor het eerst naar accupunctuur geweest in de hoop dat dit op een of andere manier gaat helpen met zwanger worden. Alleen had ik een hele rare ervaring. Na de eerste paar naalden moest ik plots ontzettend hard en oncontroleerbaar huilen. Ik kon niet stoppen en schrok daar zo van dat ik ging hyperventileren / paniekaanval. Ik werd na een paar minuten kalmer, maar mijn hele lijf trilde. Van mijn buik tot mijn kaak bleef ik nog 15 minuten lang bibberen, ik kon niet stoppen met klappertanden. Heel vreemd en de accupunturist vond het blijkbaar ook heftig, want zij gaf aan dat accupunctuur voor mij geen geschikte behandeling is. Ze verwachte dat ik een volgende keer meer gespannen zou zijn en dit niet goed is. Toch wil ik het eigenlijk nogmaals proberen. Heeft iemand ook dit soort ervaringen?
Oh wat een nare ervaring zeg! Het lijkt wel een paniekaanval?!? Ik onderga zelf ook accunpunctuurbehandelingen, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Hoe gaat het nu met je? Sterkte meid!
Was vandaag nog een beetje rillerig, maar nu voel ik me weer goed. Ik heb in het verleden vaker paniekaanvallen gehad, maar heb dat al jaren onder controle. Was dus een totale verrassing dat het gebeurde. Het voelde alsof ik van 0 naar 100 ging in een paar seconden, heel raar.
hoi meid, de eerste keer ik acu deed, begon ik plots ook verschrikkelijk te wenen, precies alsof alle leed uit je lichaam gaat, nu af en toe heb ik het ook...de eerste malen maakte de acu mij wel een beetje angstig, omdat ik schrik had dat ik mij zo raar voelen... Volgens mij zit er heel veel vanbinnen bij je vast daarom dat je zo heftig gereageerd hebt...Misschien ook wel ergens blokkage?
Het kan zijn dat met acupunctuur je weer begint te stromen. As in: oude opgekropte emoties kunnen loskomen. Misschien heb je (on)bewust wat zaken weg gedrukt die nu nu ineens weer los komen. Zo'n soort reactie kun je bijvoorbeeld ook door voetreflextherapie e.d. krijgen. Al klinkt jouw reactie redelijk heftig. Ben je al eens internet op gedoken?
hoi, ik ga ook naar de acupuncturist. ik heb het ook een paar keer gehad dat ik gewoonweg begon te huilen maar niet zo heftig als bij jou. Ik denk dat acupunctuur juist wel zeer goed zou zijn dan voor jou aangezien de oude opgekropte gevoelens naar boven komen, al kan dit natuurlijk heel confronterend zijn en raar aanvoelen. Het is zo dat het er ooit moet uitkomen, en misschien wel een reden is waardoor je niet zwanger wordt. (ik geloof wel dat dit bij mij ook zo is). Ik zou het ondanks de minder fijne ervaring toch nog een paar keer een kans geven en zien hoe je reageert. Misschien is het zeer heftig voor jou dat iemand je aanraakt en zich om jou bekommerd en bezorgd is? Bij mij had dit er ook veel mee te maken omdat ik gewend ben om voor anderen te zorgen en absoluut niet dat iemand rekening met mij houdt of voor mij zorgt... Als je nog vragen zou hebben mag je mij gerust een privebericht sturen!
Ik ben ook een paar keer bij acupuncturist geweest, maar herken hetzelf niet. Ik weet wel dat mijn zus ook bij de acupuncturist is geweest, maar dat de acupuncturist tegen haar had gezegd dat zij ook beter geen naaldjes kan hebben omdat ze heel gevoelig is. Te gevoelig voor naaldjes dus, maar ze kon haar wel behandelen met kruiden. Ik slik ook kruiden. Mijn acupuncturist zegt dat de kruiden uiteindelijk meer werking hebben en belangrijker zijn dan de naaldjes. Of in elk is een combinatie van naaldjes en kruiden het beste. Mijn zus (die er overigens voor een burnout heen ging en niet net zoals ik voor vruchtbaarheidsproblemen) krijgt dus alleen kruiden en voor haar is dat al een hele verbetering. Mijn zus voelde na de eerste hap kruiden al direct een werking. Ik heb na 2 potjes kruiden en wat 'priksessies' nog geen wezenlijk verschil gemerkt. Volgens mij is het dus maar net hoe 'gevoelig' je bent... Misschien kan je ook alleen wat kruiden krijgen? Of misschien dat het de volgende keer al wel een stuk beter gaat, omdat de tranen er nu uit zijn?