Elopement/ intiem trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Emma1995, 8 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ik ben benieuwd naar ervaringen over elopement( trouwen zonder gasten of heel weinig gasten( onder 20) al dan niet in het buitenland). Mijn partner en ik twijfelen of we er toch voor moeten gaan er speelt heel veel familiedrama en natuurlijk Corona die een hoop roet in het eten gooit. We hadden dan als plan om naar bali te gaan met echt maar 10 gasten op ons bruiloft.
    Maar vinden het toch wel spannend om van het ‘normale’ af te stappen.
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Zelf geen ervaring. Maar een vriendin is stiekem in het buitenland getrouwd. Niemand, behalve hun ouders wisten ervan.
    Tijden hun reis zijn de kaarten verstuurd met voor een heel selecte groep (oudets, broers en zussen)een uitnodiging voor het feest (heel sjiek restaurant).

    Doordat mensen het pas wisten toen het "te laat" was hebben ze eigenlijk alleen maar leuke reacties gehad.

    Zij hadden geen zin in verplicht feest (werd vooral aan zijn kant verwacht en zou veel gedoe zijn geweest als ze een bruiloft met klein feestje hadden gedaan. )

    Ik vond het heel gaaf gedaan zo. Alleen jammer dat ik niet mocht komen :roflmao::roflmao: en we hebben naderhand nog een vrijgezellenfeest georganiseerd als verrassing:D
     
    Gewooniemand en Emma1995 vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Bottom line: jij gaat trouwen. Dus jij bepaald.
    Oh Ja en je vriend natuurlijk:roflmao:
     
    Bailey07, YaelStone, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier geen elopement, maar wel klein getrouwd. Onze gasten waren mijn ouders, zijn ouders, onze beide zussen (zij waren de getuigen) + hun partner. Dus met ons erbij in totaal 10 personen. Eerst samen naar het gemeentehuis, daarna koffie en taart, gevolgd door een uitgebreid diner.
    Was een heerlijke dag en ben echt dolblij dat we dit zo hebben gekozen :)
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  5. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.182
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn destijds getrouwd op Vlieland. Onze buurman van was fotograaf en hij is ook een paar dagen naar Vlieland gekomen met zijn vrouw. Zo hadden we meteen een goede fotograaf en getuigen.

    Op het moment van trouwen waren er zoveel familie issues. Dat gaf ons bij de eerste trouwplannen al zoveel onrust.

    Naderhand hebben wel in 2 groepen (intiem gezelschap) een tuinfeestje gegeven met alles erop en eraan. Toen hebben we het ook verteld.

    De reacties waren overwegend positief. Ik denk dat onze familieleden het wel een beetje aan hebben zien komen. Mijn moeder heeft het er nog wel regelmatig over, dus ergens zal het nog steken. Onze beste vrienden begrepen het wel, maar waren wel echt teleurstellend.

    Hoewel de familie verhoudingen inmiddels positief veranderd zijn, hebben we geen spijt van onze keus. Misschien zouden we het nu anders gedaan hebben, maar we hebben toentertijd gedaan waar wij ons op dat moment goed bij voelden.

    Ik heb eigenlijk alleen maar spijt dat niet in een 'echte' trouwjurk getrouwd ben...
     
    NiVa0230, Gewooniemand en Emma1995 vinden dit leuk.
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Hier ook klein getrouwd, ouders, broer/zussen en aanhang, aantal ooms/tantes en één goede vriendin van mij. Meende dat we in totaal met ons er bij met 22 mensen waren.

    Wij hebben met veel familie geen echt contact, enkel eens op FB. Daarnaast hadden we ook de financiële middelen niet om mega groot te trouwen, dus hebben echt alleen de dierbare familie met wie we wél in contact staan uitgenodigd.

    We hebben een aantal gekke gezichten gehad, maar dat boeit me vrij weinig. Ons huwelijk, onze dag en vooral onze portemonnee.
     
    Gewooniemand en Emma1995 vinden dit leuk.
  7. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Ja dat begrijp ik goed. Ons plan is tot nu toe om op bali te trouwen. Wel gewoon met een echte trouwjurk en misschien veel later een feest te houden.
     
  8. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.606
    431
    83
    Vrouw
    Wij zijn wel groots getrouwd. Als ik het over mocht doen dan had ik het anders aangepakt en was ik klein getrouwd.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #9 tupp, 9 aug 2020
    Laatst bewerkt: 9 aug 2020
    Uit nieuwsgierigheid: waarom?

    Mijn man en ik hebben voor ons huwelijk al een geregistreerd partnerschap afgesloten. Daarbij waren alleen onze bede ouders en broers. Totaal, met ons erbij, 8 personen. Dat was voor ons vooral iets zakelijks, maar we hebben er wel gewoon een leuke dag van gemaakt. O.a. kookworkshop en daarna samen eten. Dat was een leuke dag en ik heb er goede herinneringen aan.

    Bij ons echte huwelijk waren naast onze ouders en broers ook onze grootouders en 4 goede vrienden uitgenodigd voor de huwelijksvoltrekking, de receptie en het diner. Precies 20 gasten. En dat was voor ons perfect. De mensen die het allerbelangrijkste zijn, waren er. Je hebt tijd voor iedereen.
    's Avonds voor het feest hadden we nog wel een paar collega's uitgenodigd. En daar konden we dus ook nog echt op ons gemak bij zitten / staan.

    Ik ben nu op een aantal heel verschillende huwelijken geweest. Van mijn twee vriendinnen: ongeveer hetzelfde als bij ons qua keuze in gasten (naaste familie en hechte vrienden. Bij het feest nog wat extra gasten). Bij de beste vriend van mijn man was het juist enorm groot, veel gasten en heel chique. (Categorie: kasteeltje gehuurd).
    Een tante van mij is ook zo getrouwd. Echt netjes en chique allemaal, kledingvoorschriften, rij bestek naast je bord. Eén oom is getrouwd in de categorie "feest in boerenschuur" en de andere oom op het strand, heel relaxed, ervoor en erna gegeten en gefeest in een standtent. Aan staantafels of met het bord op schoot in een loungeset. Bij de tante en ooms waren bij alle 3 de feesten dus veel familie uitgenodigd en ook veel vrienden. Qua gasten best groot. Maar door de setting alle drie heel andere trouwdagen. En precies passend bij het stel in kwestie.

    En daar draait het uiteindelijk om: dat je huwelijksvoltrekking en alles eromheen bij jou en je partner past. En natuurlijk is het voor de gasten ook een leuke dag, maar het moet eerst en vooral voor jullie een mooie dag zijn waar jullie nog lang met een goed gevoel op kan terugkijken.
    En er zullen altijd mensen zijn die dit of dat anders zullen doen. En dat is oké, want blijkbaar past dat dan weer beter bij hun.

    Wat betreft je zin dat je wat bang bent om van 'het normale' af te stappen; naast de genoemde huwelijken ben ik ook nog bij een paar collega's en kennissen alleen 's avonds op het feest geweest of soms alleen achteraf foto's gezien. Dus al aardig wat huwelijken voorbij zien komen. Inclusief de variant waarbij 3 dagen na het huwelijk de echtscheiding werd aangekondigd. (Oké, die variant is misschien geen aanrader :roflmao:) Maar ik kan alleen maar zeggen; ik weet niet wat normaal is. Want elke trouwdag is weer anders. Gelukkig maar, want iedereen heeft zijn eigen smaak en stijl.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nou ja dat. Niet te moeilijk doen, als jullie dat willen, lekker doen.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier hetzelfde. Prima dag gehad hoor, maar al die poespas was toch eigenlijk niks voor ons.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  12. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Wij hebben nu geregistreerd partnerschap en zouden dit jaar gaan trouwen, groots want dat wilt mijn man graag. Ik wil het juist klein en intiem. Ivm corona hebben we alles omgegooid en ga ik toch de kleine intieme bruiloft (misschien wel gewoon met het gezin alleen) opperen :oops:
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wij zijn wel groots getrouwd maar met alles erop en eraan. Maar ook erg intiem met precies datgene wat wij wilden. Vooral een knalfeest en daar hebben we van genoten! Zo t zo weer overdoen ( behalve de rekeningen dan..)
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  14. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Wij hadden een geregistreerd partnerschap. Wij zijn met zn 2en naar het stadhuis geweest en om laten zetten naar een huwelijk. Heb zelfs geen eigen getuigen meegenomen. Hecht daar totaal geen waarde aan.
    Savonds zijn wij wezen eten met 10 personen in een mooi restaurant met mensen die iets voor ons betekenen. De ouders van mijn man zijn wel mee geweest, die van mij niet. Ondanks dat ik wel contact met ze heb.
    Toen ik mijn ouders vertelde welke dag wij gingen trouwen, zei mn ma "ah nee hè ...dan heb ik feest vd carnaval?! Dat komt me helemaal niet uit, heb ik me écht op verheugd " Dat heeft mij doen besluiten om nooit aan te kondigen dat we gingen eten.
    Dag na het trouwen zijn wij met onze 2 oudste kinderen, ik was in verwachting vd 3de, voor 5 dagen naar Disney gegaan.
    Nog nooit 1 dag spijt van gehad.
    Wat ik wel heel gek vond, We kregen een bos rozen van mijn schoonouders met de woorden "omdat het niet een echte bruiloft is..maar we wilden ook niet met lege handen aankomen " :eek:
    Niet om het geld ofzo, want ze schenken nml heel vaak en veel ook:oops: Ik vond het gewoon zo'n domme opmerking. Een bos rozen was prima geweest maar niet met de uitspraak "omdat het niet een echte bruiloft is" wie bepaalt dat??! Voor ons was het echt.. Wij hebben het alleen ingevuld op ONZE manier:thumup:
     
    NiVa0230 en Emma1995 vinden dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Zouden jullie dan ook de tickets en het verblijf voor deze 10 gasten betalen?

    Wij zijn best ‘groot’ getrouwd en ik vind voor beide wat te zeggen, maar het was een topdag voor ons!
    We hebben grote families waarvan we veel mensen graag zien. Daarnaast ook grote vriendengroepen, ik zou de keuze maken wie wel en wie niet te moeilijk vinden. Als dat bij ons een duidelijk verhaal was, dan zou ik zo’n aanpak als jullie heel gaaf vinden.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Wij hadden precies 20 gasten. En zijn heel uitgebreid gaan dineren na de plechtigheid. In een soort zoldertje boven het restaurant die als privé ruimte werd gebruikt met eigen bar en toilet.
    Was heel intiem en gezellig en voelde voor ons als een 'groot' feest. Had het niet anders gewild.
     
    Emma1995 en YaelStone vinden dit leuk.
  17. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Oh echt? Ik ben erg benieuwd waarom je het toch intiem zou doen?
     
  18. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Wij zijn klein getrouwd, alleen onze gezinnen (zijn al 16 mensen) en onze goede vrienden.
    Ik vond het fantastisch, zou het iedereen aanraden!
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  19. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Hier getrouwd met 45 man en feest met 100

    overdag het samenkom moment klein gehouden. Mijn ouders zijn ouders gezinnen van de getuigen en beste vriendin.

    daarna fotos maken met getuigen en onze kids, terugkomst lunch met bovenstaande mensen.

    ceremonie kwamen de rest van mijn broers en zussen, gastouder( soort 3e oma vd kids) , 2 beste vrienden van man en collegas.

    geborreld en diner gedaan met ouders getuigen broers en zussen, beste vriendin en vrienden

    in de avond wat meer vrienden, ooms en tantes(2stuks) meer collegas en de kids van mijn broers en zussen ( 18 man met deels aanhang)

    mega feest gehad! Had ik niet anders gedaan
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  20. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113


    Ja dat is inderdaad precies wat jij zegt maar het klinkt misschien stom. Maar toen ik nog jong was fantaseer je over je eigen bruiloft. En hoe je het precies wilt. Bij het daadwerkelijk plannen loop je tegen allerlei problemen aan. Ik ben iemand die niet heel heel vrienden heeft. Wel kennissen maar echt mensen die me dierbaar zijn. Dat zijn er niet veel. Het afgelopen jaar zijn er aan beide kanten van de families er wat dingen ontstaan wat een grote invloed kan hebben op de sfeer van ons bruiloft. We willen wel heel graag een feest geven dat hoeft niet meteen maar bijv een jaar later.
     

Deel Deze Pagina