Voor haar eerste verjaardag heeft onze dochter van haar oma de houten poppenwagen van Prénatal gekregen, de roze met stippen. Volgens Prénatal is de poppenwagen geschikt voor kindjes die net zelfstandig kunnen lopen (dus niet vanaf een bepaalde leeftijd o.i.d.). Ik ben me kapot geschrokken toen onze dochter ineens met een schroef aan kwam, die kennelijk los is gekomen van het wagentje. Normaal gesproken stopt ze alles wat ze tegenkomt in haar mond.. Ik moet er niet aan denken dat dat hierbij ook was gebeurd.. Meer dan heen en weer rijden heeft ons meisje niet gedaan met het wagentje, dus de schroeven laten echt (veel te) makkelijk los. Prénatal zelf reageert echt bizar laks, zeggen dat je maar gewoon regelmatig moet controleren of de schroeven nog goed vast zitten (let wel, ze lieten al los na één dag en ons meisje kan er echt nog niet zoveel mee) en dat dit soort dingen nu eenmaal kunnen gebeuren bij houten speelgoed.. Ze willen ook niet op de website vermelden dat het om speelgoed gaat met losse onderdelen, of onderdelen die los zouden kunnen laten. Er zijn vast meer meisjes van deze leeftijd die het wagentje hebben en die nog in de fase zitten waarin álles in hun mond verdwijnt, dus ik wilde het hier toch even melden..
Dat Prenatal hier zo laks mee omgaat vind ik echt belachelijk aangezien hun hier verantwoordelijk voor zijn. Alsof je bij al het speelgoed gaat controleren of het nog wel veilig is! Ik zeg dit normaal niet snel maar ik zou het op hun FB pagina zetten. Niet perse om hun voor schut te zetten maar om andere te waarschuwen
Ik begrijp dat je geschrokken bent. Een goede reden om je kind niet alleen met deze kinderwagen te laten spelen. Op de website staat dat de poppenwagen geschikt is voor kinderen die GOED zelf kunnen lopen. Houd dat in de gaten, want waarschijnlijk kantelt hij gemakkelijk om. Als er geen leeftijdsaanduiding bij speelgoed staat dan vind ik het de verantwoordelijkheid van ouders om zelf in te schatten of er gevaar voor hun kind bestaat. Je kunt de schroeven dan bijvoorbeeld even vastzetten met secondenlijm.
Hi Shaddixxx, ik kan me inderdaad voorstellen dat je geschrokken bent! Ik ben benieuwd, zijn er meer ouders die dit met dezelfde poppenwagen hebben meegemaakt? Groet, Annet VeiligheidNL