Elsa?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Smile, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    We kwamen weer een naam tegen die We leuk vinden. Elsa. Maar...Is dit niet te Disney achtig?

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Welnee, hartstikke leuk. Ik ken de naam Elsa al jaren. Nu wordt het toevallig gebruikt in een Disney-film, maar who cares. Meestal worden er in Disney-film namen gebruikt die je je kind niet gaat geven (denk: Pocahontas, Assepoester, Rapunzel etc. etc.). Elsa is gewoon een hele normale naam die toevallig voor een Disney-film is gebruikt.

3. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook doen als je het echt mooi vindt. Hier hoor ik alleen maar Elsa elsa elsa door een Frozen-fan (mijn dochter). Ik denk dus wel direct aan Frozen bij de naam.

Ik vind Else trouwens mooier. Klinkt liever (vind sowieso namen met een a op het ein wat harder klinken).

4. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ik vond de naam geweldig door juist de Disney film haha maar dat had m denk ik niet geworden aangezien me meiden altijd Anna en Elsa spelen haha en daarbij hadden we al een andere meisjesnaam maar het is zeker een hele mooie naam!!

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik denk meteen aan Frozen. Ik vind Else mooier, iets minder Disney.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb sowieso een beetje een afkeer tegen Els-namen (allevier de Els-naam-meisjes/dames die ik kende waren enorme krengen ;)), dus ben bevooroordeeld haha. Elsa vind ik inderdaad erg Frozen, maar Else erg ouderwets. Elize/Elise wel mooi, maar weer een stuk populairder.

7. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    elsa is super mooi! zou hier ook een optie zijn geweest als kleine broer een meisje was.

nu heet één van onze konijnen elsa maar dat komt door mijn dochter van 4, het andere konijn heet natuurlijk anna ;)

denk dat de associatie ook maar even blijft hangen, binnen 5 jaar is dat weer voorbij. en het is ook niet de slechterik in de film dus jaaa...
    gewoon doen als jullie dit willen

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Iedereen kent nu toch ook nog Assepoester, Sneeuwwitje, Belle, Pocahontas, Mulan etc.? Dus ik denk dat die associatie nog wel langer blijft. Maar omdat Anna meer ingeburgerd is dit minder daarmee geassocieerd wordt ten opzichte van Elsa (ook al is dat ook een normale naam in tegenstelling tot Assepoester bijv. ;)).

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik vind Elsa een hele leuke naam, maar idd erg Frozen. Mijn dochter is hier elke dag Elsa, incl jurk, handschoenen en tiara en dan moet ik Anna zijn...

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het een leuke naam hoor. En de associatie met frozen zou mij niet storen, met elke naam is er wel wat.

11. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Heel leuk, ik had eerder elza ook op mijn lijstje

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik vind het niet leuk als de eerste associatie met een film of een beroemdheid is. Ik zou ook niet gaan voor Beyoncé bijvoorbeeld.

Ik vind Ilsa of Ylsa dan leuker. Net even anders.

13. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Tja,ik zou het momenteel niet doen, mooie naam maar net te kort na die hype rondom de film.

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik vind het echt lastig.
    Feline (Faline) kwam natuurlijk in Bambi voor, ook mega populair, maar nu toch genoeg kinderen die deze naam dragen....

15. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Nog wel benieuwd naar meer meningen!

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ik ben nog niet bezig met de hele frozen hype, en er zijn altijd mensen die dat soort dingen niet meekrijgen, dus als je het een leuke naam vind gewoon doen!

Elsa is volgens mij al jaren een hele normale naam, dus zou niet vanwege een disney hype ervan afzien!

17. tgooi

tgooi Lid

28 aug 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Elsa ook leuk hoor!

Juist grappig toch dat een mooie prinses ook zo heet!

18. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik hoorde wel dat er de laatste tijd erg veel meisjes Elsa genoemd worden vanwege die film waarschijnlijk..
    Maar als dat jullie niet stoort, dan ga je toch gewoon voor Elsa ;)

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen vanwege de film.

20. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Deel Deze Pagina