Namen bedenken.

Discussion in 'Babynamen' started by beertje22, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hoe hebben jullie uiteindelijk een naam bedacht voor jullie kindje/kinderen? Wij zijn nu al af en toe aan het verzinnen.. maar we kunnen nog niet echt een mooie goeie naam verzinnen. We weten ook nog niet wat het woord...

2. Betula

Betula Bekend lid

Jun 29, 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen naam bedacht, maar een naam gezocht. In namenboekjes en op de SVB namenlijst. We hebben allebei de mooiste namen aangestreept en daarna gekeken of we een match hadden. Daarna veel geoefend met de matchende namen om te kijken welke er het meest uitspringt. (En ook met een paar namen waar we geen match in hadden, maar die voor 1 van ons er uitsprong, gewoon om te kijken of de ander er aan kon wennen).

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,004
    3,665
    113
    Mijn vriend en ik waren er zo uit met namen. We zitten gelukkig op 1 lijn. Dus hoop dat ik weer snel zwanger raak en we de naam kunnen gebruiken.

succes er zijn een hoop namen te vinden hierzo.

van wat voor soort namen hou je? Misschien kunnen we je helpen!

4. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Tja.. dat is juist het probleem... hihi. Dat weet ik dus eigenlijk niet. Mocht het een meisje zijn, dan vind ik Myrthe wel een hele mooie naam. Dat is een meid waar ik vroeger contact mee had en dat was eigenlijk m'n beste vriendin(via msn) maar dat is helaas over gegaan, m'n eigen schuld.. Helaas! Nog altijd heel veel spijt van maar goed. En als het een jongen is... ik zou het echt nog niet weten. Vroeger zei ik altijd: het liefst met een M. Maar dat hoef nu ook niet meer. En Valentijn vind m'n vriend geen mooie naam.

5. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,004
    3,665
    113
    Meisjes naam, Mirthe, Julia, Anna, Rosalie, Jasmijn, Emily.

Jongens naam, Mike, Julian, Joris, Tobias, Niels, Thomas.

wil er best nog meer sturen ;)

6. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

May 14, 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Wij hebben een dochtertje Mirthe en zoeken daar nu een meisjesnaam bij. De jongensnaam hebben we al in gedachten. Gezien je Mirthe ook een leuke naam vind vind je wellicht onze opties voor een tweede meisje ook leuk? Zal ze es opnoemen:

Isa, Eva, Amarins, Ronja, Ylse, Ires, Roos, Robin, Jente, Carlijn, Fardau...
    Maar DE naam hebben wij dus ook nog niet...

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Wij zaten samen een tv-serie te kijken en toen ik hoorde ik de naam (voor een meisje), dus ik zei 'dat vind ik een mooie naam'. Gelukkig vond VL dat ook.

En de jongensnaam die we hebben, heb ik altijd al mooi gevonden en ook daar was VL het mee eens :)

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Oeh, heel herkenbaar. Hier ook niet DE naam gevonden. En omdat we ook niet weten wat het is, moeten we voor beide geslachten wat bedenken. En ik wil graag twee namen geven. Ik spit nu gewoon allemaal boekjes en sites door en schrijf op wat ik mooi vind.
    Dan straks maar eens kijken wat we alsnog mooi vinden en dan maar strepen en uitspreken.

9. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Bedankt voor jullie reacties! We vinden het gewoon nog steeds heel moeilijk. Gelukkig hebben we nog wel ''ff'' Maar goed, de tijd gaat sneller als dat je denk natuurlijk.

Share This Page