Vernieuwen rijbewijs

Discussie in 'De lounge' gestart door monique71, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Hallo allemaal......

Wie kan mij helpen!

Vanmorgen ben ik naar het gemeentehuis geweest om mijn rijbewijs te laten vernieuwen. Nu vertelde de dame bij het loket dat er per 1 oktober een nieuw rijbeijs komt. Het rose papiertje wordt veranderd in een kaart. Mijn vraag is of ik dit zal afwachten of toch mijn rijbewijs nu ga laten verlengen. Mag je nog rijden met een verlopen rijbewijs of juist niet! Op zich lijkt mij zo`n pasje stukken makkelijker omdat je deze in je portomonee kunt bewaren net als je ID kaart...Wat zouden jullie doen?

De reden dat ik daar nog niks had besloten kwam omdat ik mijn pasfoto`s in de keuken had laten liggen en weer terug moest.....................hahahahaha

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    De boete is geloof ik € 28,--. Ik zou het er niet op gokken, en dus gewoon een nieuwe gaan halen.

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik zit met hetzelfde!

mijn rijbewijs is verlopen op 26 september,
    denk wel dat ik dan een paar dagen laat verlopen!

want zo'n rijbewijs-kaart lijkt me veel makkelijker!

krijg je eigenlijk ook een boete als je te laat
    gaat verlengen?
    of alleen als je in de auto 'gesnapt' wordt, met
    een verlopen rijbewijs???

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    alleen als je aangehouden wordt krijg je een boete volgens mij. Anders kunnen ze niet controleren of je gereden hebt, met een verlopen rijbewijs.

5. Niet meer actief

je krijgt alleen een boete als je wordt aangehouden. Het is dus op eigen risico. Ik zou ook wachten hoor! Heb ik nu met mijn paspoort ook gedaan!

6. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Maar als je bij een ongeluk betrokken bent en je hebt geen geldig rijbewijs, ben je hartstikke strafbaar volgens mij. Balen, maar ik zou hem gewoon verlengen hoor...

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Als je je rijbewijs laat verlopen, moet je dan niet opnieuw afrijden???

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten

10. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Stel je krijgt een ongeluk, dan kan het zelfs zo zijn dat je verzekering je persoonlijk aansprakelijk steld en niets aan financiele hulp krijgt.

Dus auto total loss, pech je krijgt niets.
    Heb je schade bij de ander veroorzaakt.... pech betaal lekker alles uit eigen zak.

Dit is trouwens per verzekering anders.

Ik zou het risico niet nemen.
    Of je nu een vodje papier krijgt of een kaartje, ruimte die het inneemt is minimaal

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou em toch echt als ik jou was vernieuwen hoor, want ten eerste ben je al in overtreding als je toch achter het stuur kruipt als je rijbewijs verlopen is, je mag dan niet meer rijden, en daarbij wat al gezegd is voor de meeste verzekeringsmaatschappijen ben je dan idd niet meer verzekerd, plus dat mocht je ergens geflitst worden ligt er binnen een paar weken een mooie acceptgiro (€ 50,- als de tijd dat je rijbewijs verlopen is korter is dan een jaar)p je te wachten....

al moet ik zeggen als de mijne zou verlopen op 26 september?? ik misschien toch wel het vernieuwen zou uitstellen tot 1 oktober...

12. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Mocht je betrokken zijn bij een ongeval dan betaalt de verzekering wel uit!!!!! Ik heb dit toch maar even nagevraagd.....mits je rijbewijs niet langer is verlopen dan 1 maand.......Als ik nu gewoon net doe alsof mijn neus bloed!!!!!!!!

Ik was net even bij mijn vriendin en die heeft ook eens gekeken hoe ver zij erin zat met haar rijbewijs bleek deze al ruim 2 maanden te zijn verlopen.....

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat verschilt toch echt per verzekeringsmaatschappij meid...dat jouw verzekering nu zegt dat ze wel uitkeren moet je maar af wachten op het moment dat je daadwerkelijk een ongeval krijgt ..tenslotte ben je nou eenmaal in overtreding op het moment je wordt aangehouden want zodra jij zonder geldig rijbewijs in de auto stapt ben je strafbaar...

en met alles is het nou eenmaal zo als jij een strafbaar feit pleegt je verzekeringsmaatschappij toch echt niet uitkeert....

maar ja tis natuurlijk ieder voor zich of je dat af wilt wachten... ;)

14. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Iedereen moet dat lekker voor zichzelf uitmaken.

Maar als je een keuze maakt en het loopt fout, bedenk dan wel dat je dan niet achteraf moet gaan piepen en zeuren.

Gaat het wel allemaal goed, heb je mazzel.

Maar ik vind dit net zo'n domme discussie als wel of geen gordel om als je zwanger bent tijdens het rijden.

De regels en de wet zijn er nu eenmaal en daar heb je je aan te houden of je moet zonder gemok de consequenties dragen voor je eigen domme gedrag.

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mijn rijbewijs verloopt op 4 september. Nu was ik afgelopen vrijdag bij de gemeente om het ding te verlengen en die vrouw vertele mij ook van het nieuwe rijbewijs. Ze zei nog iets van rij je vaak. Ja dagelijks... Nou dan kon ik het risico beter niet nemen. Maar goed...zit nu met een te hoge bloeddruk thuis (moest daarna naar de controle bij de vk). Ik had ook zo graag het nieuwe rijbewijs willen hebben...veel makkelijker.

16. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Mijn vraag was alleen wat zouden jullie doen in dit geval..........het oude roze papiertje of de nieuwe kaart.....

Het is net hoe je het bekijkt of het een domme discussie is of niet......en wie heeft het overdom gedrag....

17. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Niks aan de hand, toch? Als je niet HOEFT te rijden...
    Ligt eraan wat je ervoor over hebt..... trein, bus...... kan ook!

Als ik wel zou rijden die dagen, zou ik 'm wel op tijd verlengen.

18. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Vroeger wel tegenwoordig niet meer!

19. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    bij dit nieuwe rijbewijs, hoe lang duurd dat voordat je die binnen hebt?
    kan dat ook in 1 dag?
    of moet je er een paar dagen op wachten?

heb iig zeker op 3 oktober wel de auto nodig.
    maar denk dat ik anders gewoon zonder geldig
    rijbewijs ga rijden hoor!

dat risico loop ik dan maar!

20. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Ik heb toch maar het zekere voor het onzekere genomen en mijn rijbewijs laten vernieuwen. Ik kon er gelijk op wachten en was 30 euries lichter. Vanaf 1 oktober wordt het 1 week wachten en krijg je hetzelfde gezeur met foto`s als met de paspoorten en de foto die er nu op staat mag al niet op die nieuwe...ook wordt de nieuw rijbewijs zo rond de 45 euries.......

Deel Deze Pagina